ساخت ام آر آی پیشرفته قابل حمل با دقت بالا در تشخیص سکته های مغزی

محققان با هدف تشخیص دقیق سکته های مغزی نوعی دستگاه ام آر آی قابل‌حمل ساخته اند که می تواند با دقتی بالا سکته مغزی را در بیماران تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین دستگاه ام آر آی قابل حمل با قابلیت تشخیص ایسکمیک در بیماران ساخته شد. این دستگاه توانسته […]

محققان با هدف تشخیص دقیق سکته های مغزی نوعی دستگاه ام آر آی قابل‌حمل ساخته اند که می تواند با دقتی بالا سکته مغزی را در بیماران تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین دستگاه ام آر آی قابل حمل با قابلیت تشخیص ایسکمیک در بیماران ساخته شد. این دستگاه توانسته بود در سال ۲۰۲۰ مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده را نیز دریافت کند. علاوه بر آن به عنوان یک دستگاه تشخیصی موثر نیز شناخته می‌شود.

 شرکت سازنده آن هایپر فاین اولین بار دستگاه خود را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده بود. بهینه سازی این دستگاه از طریق فناوری یادگیری عمیق و با هدف بهبود تصاویر انجام گرفته است. محققان تلاش دارند تا از این دستگاه در موقعیت های واقعی استفاده کنند. همچنین طی آزمایشات مختلف تشخیص دقیق در سکته‌های ایسکمیک که رایج ترین نوع سکته مغزی است بررسی خواهد شد. سکته مغزی ایسکمیک ایجاد یک لخته و مسدود کردن جریان خون در مغز است. سکته مغزی و تشخیص بعد از آن توسط پزشکان بسیار مهم است. زیرا در صورت ایجاد سکته مغزی هموراژیک یا همان خونریزی در مغز به جای سکته ایسکمیک نیاز به درمان های متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر سکته مغزی به عنوان سومین عامل مرگ و میر در جهان شناخته می شود. از طرفی سکته مغزی ایسکمیک نیز ۸۵ درصد از موارد ابتلا به سکته را تشکیل می دهد. تحقیقات اخیر نیز برای بررسی دقت دستگاه ام آر آی قابل حمل در تشخیص سکته مغزی اسکیمینک انجام شد. در این آزمایش ها ۵۰ بیمار مورد بررسی قرار گرفتند. این دستگاه توانست با دقت بالایی سکته های مغزی ایسکمیک را تشخیص دهد به طوری که حدود ۴۵ بیمار از ۵۰ بیمار در آزمایشات اولیه به طور موثر و صحیح شناسایی شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال