اپلیکیشنی مختص والدین برای شناسایی اختلالات رشد کودکان

پژوهشگران اپلیکیشنی برای ارزیابی رشد کودکان ابداع کرده اند که می تواند اختلالات رشد را پیش از مراجعه به مراکز درمانی برای والدین شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن گروث‌ مانیتور به والدین کمک می کند تا برخی از شاخص های رشد کودکان مانند قد و وزن را نظارت کنند. […]

پژوهشگران اپلیکیشنی برای ارزیابی رشد کودکان ابداع کرده اند که می تواند اختلالات رشد را پیش از مراجعه به مراکز درمانی برای والدین شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن گروث‌ مانیتور به والدین کمک می کند تا برخی از شاخص های رشد کودکان مانند قد و وزن را نظارت کنند. این اپلیکیشن تلفن همراه قادر است اختلالات قابل درمان رشد را بسیار زودتر و در خانه و بدون مراجعه به مراکز درمانی شناسایی کرده و به این ترتیب بهبودهایی را نیز در سلامت این کودکان بوجود بیاورد.

دوره رشد کودکان از شاخص های سلامت و رفاه آنها به شمار می‌رود. چنانچه در تشخیص اختلالات رشد تاخیر انجام گیرد می‌تواند در سلامت آنها موثر باشد. هم اکنون در انگلستان تاخیر در تشخیص اختلالات رشد بسیار شایع است و به همین دلیل روش جدید و با کمک اپلیکیشن گروث مانیتور می توان با روشی ساده و مقرون به صرفه این اختلالات را شناسایی کرد.

 در مواردی که این گونه بیماری های قابل درمان دیر شناسایی شوند در آینده امکان تبدیل به بیماری های مزمن نیز وجود دارد. اختلالات رشد خاص کودکان همانند کمبود هورمون رشد، سندروم نونان، سندروم ترنر و کمبود ژن از بیماریهای مزمن در این دوران محسوب می‌شوند. پروفسور هلن استور با کمک یک گروه بینا رشته ای اپلیکیشن گروث مانیتور را توسعه داده است. در آزمایش انجام گرفته توسط این اپلیکیشن مشخص شد این اپلیکیشن می تواند همانند بررسی‌های استاندارد داده های کافی را جمع آوری کند. نور سبز در این اپلیکیشن نشان دهنده رشد طبیعی، نور قهوه ای به عنوان ادامه بررسی و نور قرمز نشان دهنده هشدار در مشاوره پزشکی محسوب می شود. این اپلیکیشن با توانمند سازی والدین و شناسایی زودهنگام مشکلات رشد امکان تشخیص به موقع و درمان زودتر این اختلالات را فراهم می‌کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال