احتمالا آیفون 4 اینچی جدید اپل 5SE نام داشته باشد؛ رونمایی در اسفند یا فروردین

تاکنون شایعات و گزارشات متعددی پیرامون اینکه شرکت بزرگ و محبوب اپل در حال کار بر روی یک آیفون 4 اینچی جدید بوده، منتشر شده است و حال در تازه‌ترین اخبار، وب‌سایت معتبر 9to5Mac که از منابع خبری محصولات اپل است، ادعا می‌کند جزئیات بیشتری در رابطه با این محصول جدید اهالی کوپرتینو می‌داند.  در […]

تاکنون شایعات و گزارشات متعددی پیرامون اینکه شرکت بزرگ و محبوب اپل در حال کار بر روی یک آیفون 4 اینچی جدید بوده، منتشر شده است و حال در تازه‌ترین اخبار، وب‌سایت معتبر 9to5Mac که از منابع خبری محصولات اپل است، ادعا می‌کند جزئیات بیشتری در رابطه با این محصول جدید اهالی کوپرتینو می‌داند.  در این گزارش آمده است که آیفون 4 اینچی جدید، نسخه بهبود یافته آیفون سالخورده 5S بوده در حالی که گفته می‌شود از سبک طراحی و جزئیات سخت‌افزاری آیفون 6 در ساخت آن استفاده شده است. پس با این تفاسیر باید انتظار داشت این آیفون، از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی، چیپ NFC برای استفاده سیستم پرداخت موبایلی اپل پی، پردازنده A8 و سخت افزار ارتباطی بهبود یافته نظیر وای‌فای پرسرعت برخوردار باشد. بدنه این آیفون بسیار شبیه به آیفون 5S خواهد بود و این در حالی است که از گوشه‌ها و لبه‌های منحنی شبیه به آیفون‌های 6 و 6 اس بهره برده و در همان رنگ‌های آیفون 6 اس از راه خواهد رسید.

وب‌سایت 9to5mac گزارش داده که نام این آیفون به احتمال بسیار زیاد، 5SE خواهد بود که یک نام نسبتا بد است. البته این نام شاید عجب‌ترین چیز در مورد آیفون 4 اینچی نباشد، چراکه در گزارش این سایت آمده که آیفون مذکور از قابلیت Live Photos پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع بدین خاطر عجیب است که آیفون 5SE از تکنولوژی لمس سه بعدی اپل برخوردار نخواهد بود. البته تصور اینکه اپل بدون لمس سه‌بعدی چگونه Live Photos را به راه خواهد انداخت ساده است؛ احتمالا با وارد کرد یک لمس با فشار طولانی‌تر این امر محقق خواهد شد، اما بازهم تمام قابلیت‌های لمس 3 بعدی را به کاربر ارائه نداده و حس استفاده از آن را به وی القا نخواهد کرد. می‌توان علت ارائه این قابلیت را در آیفون 5SE در این دانست که اپل قصد دارد تا Live Photos را به یک فرمت تصویر رایج و پرکاربرد تبدیل کند.

گفتنی است در قسمت دیگری از گزارش 9to5mac  عنوان شده که انتظار می‌رود محصول جدید اهالی کوپرتینو در اواخر مارس یا اوایل آوریل سال جاری میلادی رونمایی کند که با بازه زمانی رونمایی این شرکت از نسخه جدید اپل‌واچ هم نیز تناسب دارد. می‌توان حدس زد که پس از رونمایی آیفون 5SE، اپل پشتیبانی از آیفون 5S را قطع و خط تولید آن را متوقف خواهد کرد. قیمت 450 دلاری عنوان شده برای این آیفون 4 اینچی به ما این پیام را می‌دهد که به خاطر کوچک شدن سایز این دستگاه، نباید انتظار داشته باشیم با یک گوشی مقرون به صرفه از اپل مواجه شویم.

ویدئوی زیر در روزهای گذشته منتشر شده که در آیفون نمایش داده شده در آن، گفته می‌شود آیفون 4 اینچی مذکور است:

[aparat]http://www.aparat.com/v/z6RVt[/aparat]

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال