اندروید هم‎چنان در صدر سیستم‌عامل‌های موبایل بازار ایستاده است

طبق آخرین آماری که شرکت تحقیقاتی Kantar Worldpanel می‎دهد، سیستم‎عامل اندروید گوگل هم‎چنان به گسترش سلطنت خود در بازار گوشی‎های هوشمند در طول سه ماهه ابتدایی سال 2016 میلادی ادامه داده است. ناظرین بر این صنعت بعد از بررسی فروش گوشی‎های هوشمند در این بازه‎ی زمانی بر این باور هستند که سیستم‎عامل اندروید سهم 76 […]

طبق آخرین آماری که شرکت تحقیقاتی Kantar Worldpanel می‎دهد، سیستم‎عامل اندروید گوگل هم‎چنان به گسترش سلطنت خود در بازار گوشی‎های هوشمند در طول سه ماهه ابتدایی سال 2016 میلادی ادامه داده است.

ناظرین بر این صنعت بعد از بررسی فروش گوشی‎های هوشمند در این بازه‎ی زمانی بر این باور هستند که سیستم‎عامل اندروید سهم 76 درصدی را از بازار جهانی گوشی‎های هوشمند در اختیار دارد. این عدد به نسبت مقایسه با سال قبل در همین زمان 5.8 درصد رشد داشته است.

نویسندگان این گزارش تخمین می‎زنند که اکثر پیشرفت اندروید به واسطه‎ی ویندوز فون مایکروسافت بوده است. شرکت Kanter تخمین می‎زند که 10 درصد از خریداران جدید گوشی‎های اندرویدی در آن بازه‎ی زمانی از گوشی‎های ویندوزی به اندرویدی رو آورده‎اند.

اندروید همچنان در صدر سیستم‌عامل‌های موبایل بازار ایستاده است

یک سال قبل، ویندوز فون 3.8 درصد بازار ایالات متحده و 9.3 درصد بازار کشورهای کشورهای یورو 5 (آلمان، فرانسه، بریتانیای کبیر، ایتالیا و اسپانیا) را به خود اختصاص داده بود. حالا این مقدار در ایالات متحده به 1.3 درصد و در کشورهای مذکور به 4.8 درصد افت داشته، بدون توجه به کاهش فروشی که در دیگر بازارهای جهانی دیده می‎شود.

با آن‎که اندروید اکثریت میزان رشد خود را مدیون کاربران ویندوز فون است، به نظر می‎رسد که سیستم‎عامل iOS اپل نیز در بازارهای مهم گوشی‎های هوشمند سهم خود از بازار را از دست داده‎ است. در کشورهای یورو 5  اپل 1 درصد افت داشته و 18.3 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. در چین، میزان افت سهم iOS از بازار 4.4 درصد بوده تا به 20.1 درصد برسد. حتی در ایالات متحده، بازاری که اپل به عنوان یک تولیدکننده‎ی گوشی‎هوشمند در آن سلطنت می‎کند، iOS تا فروردین ماه افت 2.5 درصدی داشته و حالا 30.7 درصد این رقابت را به خود اختصاص داده است.

با نگاه به آینده، جالب است ببینیم که نتیجه‎ی مبارزه‎ی سیستم‎عامل گوشی‎های هوشمند چه خواهد بود. اپل اخیرا از iOS 10 رونمایی کرده و شرکت گوگل نیز آماده است تا نسخه‎ی تجاری اندرویدی N خود را در همین تابستان عرضه کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال