برای دیدن خودرو اپل باید تا سال 2021 صبر کرد

آن‎‌ دسته از افرادی که منتظر خرید یک خودروی اپل هستند ممکن است مجبور شوند حداقل یک سال دیگر صبر کنند، چون تاریخ عرضه‎ی این محصول که خیلی وقت است همگان انتظار آن را می‎کشند، ظاهرا تا سال 2021 به عقب انداخته شده است. قسمتی از این اخبار مربوط به داستان گسترده‎تری است که توسط […]

آن‎‌ دسته از افرادی که منتظر خرید یک خودروی اپل هستند ممکن است مجبور شوند حداقل یک سال دیگر صبر کنند، چون تاریخ عرضه‎ی این محصول که خیلی وقت است همگان انتظار آن را می‎کشند، ظاهرا تا سال 2021 به عقب انداخته شده است. قسمتی از این اخبار مربوط به داستان گسترده‎تری است که توسط سایت‎ خبری مطلع در مورد “پروژه‎ی تیتان” مطرح شده که با چندین نفر در رابطه با برنامه‎های اپل مصاحبه کرده ‎است.

مسائل مصاحبه‎ی قدرت و یک تغییر اخیر در رهبری این پروژه جزو دلایل این تاخیر به شمار می‎روند. اپل سخت در تلاش برای خرید سرورهایی برای استفاده‎ی داخلی از آن به منظور دریافت مقدار وسیعی از داده‎هایی است که این ماشین‎ها تولید خواهند کرد یا برای عملکرد خود نیاز به آن‎ها خواهند داشت. با آن‎که شرکت تسلا خدمات وب آمازون را در این رابطه انتخاب کرده است، طبیعت مرموزانه‎ی اپل به این معنا است که آن‎ها خواهان انجام این کار در قلمروی فرماندهی خودشان هستند.

علاوه بر این، استعفای غیر منتظره‎ی رهبر این پروزه استیو زادسکی پروژه را با آشفتگی همراه کرده تا جانشینی برای او انتخاب شود. زادسکی “دلایل شخصی” را به منظور ترک اپل بعد از 16 سال خدمت به این شرکت، اعلام کرده است.

یک چیزی که این مقاله جواب نمی‎دهد سوالاتی در رابطه با خودروی اپل و دقیقا هدفی است که اپل به دنبال ورود آن به بازار دارد. با آن‎که اعتقاد عموم بر این است که خودروی اپل تمام برقی خواهد بود، ولی نیمه خودکار یا تمام خودکار آن هم‎چنان مشخص نیست. احتمال این وجود دارد که خودروی اپل در ابتدا نیمه خودکار باشد، چون امکان ارائه‎ی هر چه زودتر این محصول به بازار وجود دارد.

اپل البته سوالاتی در رابطه با حتی وجود این خودرو را نادیده گرفته که این استراتژی همیشگی شرکت به تمامی فرضیات حول این محصول اضافه می‎کند.

هر تصمیمی که اپل نسبت به انجام آن بگیرد، به بازاری وارد خواهد شد که در حال حاضر رقیب قدرتمندی، یعنی شرکت تسلا، در آن خودنمایی می‎کند. مدیرعامل این شرکت (اپل) گفته بود که تاریخ عرضه‎ی شایعه شده‎ی قبلی یعنی سال 2020 ممکن است بسیار دیر باشد و این هفته حرکت بزرگی کرد تا تسلا را در مقام شرکتی در دنیای خودروهای الکتریکی قرار دهد که باید با آن رقابت و آن را شکست دهد.

تاریخ عرضه در سال 2012 اپل را 9 سال از تسلا عقب خواهند انداخت، و حتی چندین سال عقبتر از بسیاری از تولیدکنندگان سنتی ماشین که قصد ورود به این بازی را در این بخش از حوزه‎ی بسیار رو به رشد صنعت اتومبیل دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال