اپل خبر نفوذ به اطلاعات مربوط به اپل آی‎دی یا آی‎کلاد کاربران را رد می‎کند

به تازگی گزارش شده است که گروهی از هکرها شرکت اپل را تهدید کرده‎اند که اگر این شرکت غرامت مورد نظر آن‎ها را پرداخت نکند، اطلاعات میلیون‎ها دستگاه اپل را پاک خواهند کرد. این گروه مدعی شده‎ است که اطلاعات لاگین گروهی از خدمات اپل را در اختیار دارند، گرچه وب‎سایت Motherboard اکیدا تناقض‎هایی را در […]

به تازگی گزارش شده است که گروهی از هکرها شرکت اپل را تهدید کرده‎اند که اگر این شرکت غرامت مورد نظر آن‎ها را پرداخت نکند، اطلاعات میلیون‎ها دستگاه اپل را پاک خواهند کرد. این گروه مدعی شده‎ است که اطلاعات لاگین گروهی از خدمات اپل را در اختیار دارند، گرچه وب‎سایت Motherboard اکیدا تناقض‎هایی را در خصوص ادعای آن‎ها گزارش می‎دهد.

این گروه مدعی شده است که با تیم امنیتی اپل در تماس بوده است، ولی این شرکت مستقر در کوپرتینو به دنبال این خبر در اطلاعیه‎ای برای نشریه‎ی Fortune خبر نفوذ به اطلاعات مربوط به اپل آی‎دی یا آی‎کلاد کاربران را رد کرده است. گرچه این شرکت ادعا می‎کند که اگر این مجرمین سایبری دسترسی به حساب‎های آی‎کلاد دارند، احتمالا از طریق خدمات شخص‎ثالث بوده و اشتباهی از سوی اپل رخ نداده است.

در اظهارنامه‎ی اپل چنین آورده شده است “هیچ‎گونه نفوذی به هیچ‎کدام از سیستم‎های اپل از جمله آی‎کلاد و اپل آی‎دی صورت نگرفته است. لیست آدرس‎های ایمیل و رمزهای عبور مدعی شده به نظر می‎رسد که از خدمات شخص‎ثالث به دست آورده شده‎اند.”

در نتیجه اگر اطلاعات لاگینی به دست آورده شده از طریق سرویس‎های شخص‎‌ثالث بوده و سیستم خود اپل به خطر نیافتاده است.

اپل هم‎چنین در گفتگو با این نشریه اعلام کرده است که این شرکت بر این واقعه نظارت دارد و جلوی هرگونه دسترسی ناخواسته به اطلاعات حساب کاربران را می‎گیرد و هم‎چنین در حال همکاری با مقامات قانونی به منظور شناسایی مجرمین است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال