هکرها هم‎چنان اپل را تهدید می‎کنند

همان‎طور که ممکن است شنیده باشید، گروهی از هکرها اخیرا شرکت اپل را تهدید کرده‎اند که اگر به آن‎ها باج ندهد، آن‎ها از راه دور اطلاعات میلیون‎ها دستگاه اپل را پاک خواهند کرد. اپل از آن زمان پا پیش گذاشته و منکر شده است که شناسه‎های آپل و آی‎کلاد مورد هک واقع شده‎اند و آن‎ها […]

همان‎طور که ممکن است شنیده باشید، گروهی از هکرها اخیرا شرکت اپل را تهدید کرده‎اند که اگر به آن‎ها باج ندهد، آن‎ها از راه دور اطلاعات میلیون‎ها دستگاه اپل را پاک خواهند کرد. اپل از آن زمان پا پیش گذاشته و منکر شده است که شناسه‎های آپل و آی‎کلاد مورد هک واقع شده‎اند و آن‎ها فعالانه بر این قضیه نظارت دارند.

ما مطمئن نیستیم که در واقعیت این قضیه به چه صورت است، ولی براساس ایمیلی که به وب‎سایت BGR فرستاده شده است، این گروه هکر که نام خود را “خانواده‎ی مجرمین ترک” گذاشته است، ادعا می‎کند که تهدید آن‎ها هنوز پابرجاست و اگر اپل غرامت لازم را پرداخت نکند، آن‎ها در واقع نسبت به عملیات پاک‎سازی اقدام می‎کنند و هم‎چنین ادعا دارند که اپل نهایت تا 18 فروردین‎ماه فرصت دارد.

در این پیام چنین آورده شده است “ما برای هر کدام از اعضای خود که 7 نفر باشیم، درخواست 100 هزار دلار یا 1 میلیون دلار ووچر آی‎تیونز را برای فروش مجدد با 60 درصد ارزش اولیه‎ی کارت هدیه + تعدادی خواسته‎ی شخصی داریم که مایل نیستیم عموم مردم از آن با خبر باشند، چون اعتقاد داریم ممکن است روابط اپل و خانواده‎ی مجرمین ترک را از بین ببرد. این خواسته‎ی دوم برای ما از پول ارزشمندتر است.”

این احتمال وجود دارد که اپل در پشت صحنه سعی دارد به این قضایا فیصله دهد، ولی هیچکس مطلع نخواهد شد. گرچه تا جایی که اطلاعیه‎ی این شرکت برای عموم نشان می‎دهد، شناسه‎های اپل و آی‎کلاد با مشکلی روبرو نشده‎اند و علت هرکدام از اکانت‎هایی که به خطر افتاده‎اند، استفاده از خدمات شخص‎ثالث است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال