اپل در حال بررسی ساخت یک ماشین کامل است

در سال 2016 گزارشی منتشر شده بود که اشاره می‎کرد اپل ظاهرا ایده‎ی ساخت ماشینی تحت برند خود را رها کرده است. اما این گزارش مدعی شده بود که این شرکت احتمالا به دنبال طراحی نرم‎افزار برای خودروها است و اخیرا اپل مجوزی توسط سازمان مدیریت ترافیک جاده‎های کالیفرنیا دریافت کرده که نشان می‎دهد برنامه‎های […]

در سال 2016 گزارشی منتشر شده بود که اشاره می‎کرد اپل ظاهرا ایده‎ی ساخت ماشینی تحت برند خود را رها کرده است. اما این گزارش مدعی شده بود که این شرکت احتمالا به دنبال طراحی نرم‎افزار برای خودروها است و اخیرا اپل مجوزی توسط سازمان مدیریت ترافیک جاده‎های کالیفرنیا دریافت کرده که نشان می‎دهد برنامه‎های اپل برای ساخت ماشین هم‎چنان زنده بوده ولی تا چه حد مشخص نیست.

گرچه ظاهرا حداقل یک تحلیل‎گر بر این باور است که اپل هم‎چنان در حال بررسی ایده‎ی ساخت یک ماشین کامل است. در گزارشی که توسط CNBC منتشر شده است، آن‎ها با نقل قول از تحلیل‎گری به اسم Gene Munster اعلام می‎کنند که اپل “تقریبا با قطعیت کامل” در حال بررسی ساخت ماشینی تحت برند خود است ولی این فرد ذکر می‎کند که چندین مانع وجود دارد که می‎تواند جلوی تحقیق این رویا به واقعیت را بگیرد.

Munster در وب‎سایت خود می‎نویسد “اپل تقریبا با قطعیت کامل در حال بررسی ساخت یک ماشین کامل است، ولی آن‎طور که ما در زمان ساخت تلویزیون اپل نیز به سختی متوجه شدیم، بررسی یک ایده به معنای ورود یک محصول به بازار نیست.” گرچه او در ادامه‎ی سخنان خود می‎افزاید با آن‎که اپل ممکن است موفق به ایجاد بخش نرم‎افزاری این قضیه شود، اما این شرکت نیاز به پیدا کردن یک شرکت سازنده‎ی ماشین به عنوان همکار دارد.

Munster هم‎چنین قید می‎کند که فرآیند معمول طراحی یک خودرو در حدود 5 تا 7 سال طول می‎کشد، یعنی این‎که اپل با شرکت‎هایی مانند تسلا و گوگل که سال‎ها زودتر از اپل پروژه‎های ساخت ماشین برقی /خودران را شروع کرده‎اند، فاصله‎ی زیادی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال