پتنت امکان استفاده از دو سیم‌کارت همزمان توسط اپل رسماً به ثبت رسیده است

در چندماه گذشته شایعه‌های زیادی درمورد تصمیم اپل برای دو سیم‌کارت کردن دستگاه‌های خود شنیده بودیم. بر اساس همین شایعات، این تصمیم برای بدست گرفتن بخش بزرگتری از بازار چین است. البته چنین شایعاتی را پیش از این نیز در زمان معرفی آیفون 7 شنیده بودیم ولی چون صحت نداشتند، اکنون برای آیفون 8 چندان […]

در چندماه گذشته شایعه‌های زیادی درمورد تصمیم اپل برای دو سیم‌کارت کردن دستگاه‌های خود شنیده بودیم. بر اساس همین شایعات، این تصمیم برای بدست گرفتن بخش بزرگتری از بازار چین است. البته چنین شایعاتی را پیش از این نیز در زمان معرفی آیفون 7 شنیده بودیم ولی چون صحت نداشتند، اکنون برای آیفون 8 چندان جدی گرفته نشده‌اند.

ولی شاید این بار اشتباه کرده باشیم! چراکه دیتابیس مرکز ثبت پتنت و تجارت آمریکا (USPTO) نشان از افزوده شدن پتنتی جدید از سوی اپل دارد. این پتنت برای استفاده‌ی دو سیم‌کارت در دستگاه با استفاده از دو آنتن جدا، ثبت شده است.

این پتنت چگونگی استفاده از این تکنولوژی را توضیح می‌دهد و همچنین این موضوع را که چگونه اولویت میان استفاده از سیم‌کارت‌ها تنظیم شود. بر اساس این پتنت، سیم‌کارتی که از آن برای مکالمه استفاده شده است، نسبت به سیم‌کارتی که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده شده است، در اولویت بیش‌تری خواهد بود که کاملاً هم منطقی به‌نظر می‌رسد.

برخی گفته‌ها حاکی از این است که دستگاه دو سیم‌کارت موردنظر، از شبکه‌ی LTE پشتیبانی خواهد کرد. به این معنی که این دستگاه احتمالاً همان پرچمدار بعدی اپل خواهد بود. البته بهره‌گیری از دو سیم‌کارت در یک دستگاه، با امکان تنظیم شبکه به‌وسیله‌ی کاربر هماهنگی ندارد.

به این نکته هم باید توجه داشت که این تنها یک پتنت است و به معنی استفاده‌ی قطعی آن در آیفون نخواهد بود. اپل ممکن است از این فناوری در آیفون‌های بعدی خود استفاده کند یا این کار را انجام ندهد. ولی به هر حال، از این پس باید توجه بیش‌تری به آیفون دو سیم‌کارت داشته باشیم.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال