پتنت جدید اپل برای هدفون-اسپیکر هیبریدی منتشر شد

مفهوم تبدیل هدفون‎های هیبریدی با توجه به موقعیتشان به اسپیکر چیز جدیدی نیست و چند وقتی است که شاهد حضور آن‎ها در بازار هستیم. گرچه تاکنون موفقیت آن‎ها به اندازه‌ای نبوده که سازندگان‎شان از آن لذت ببرند. حال اگر یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تکنولوژی وارد این عرصه شود یقینا قضیه با تغییر روبرو می‎شود. […]

مفهوم تبدیل هدفون‎های هیبریدی با توجه به موقعیتشان به اسپیکر چیز جدیدی نیست و چند وقتی است که شاهد حضور آن‎ها در بازار هستیم. گرچه تاکنون موفقیت آن‎ها به اندازه‌ای نبوده که سازندگان‎شان از آن لذت ببرند. حال اگر یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تکنولوژی وارد این عرصه شود یقینا قضیه با تغییر روبرو می‎شود. به نظر می‌رسد که شرکت اپل تصمیم گرفته است سبب خیر شده و این کار را انجام دهد.

این شرکت پتنتی به اسم “هدفون‎های حالت دوتایی و روش‎هایی برای ساخت چنین چیزی” را ثبت کرده است که ایده‎ای را مطرح می‎کند که سال‎ها در ذهن این شرکت در جریان بوده است. پتنت اپل توضیح می‎دهد که این هیبرید دارای دو حالت است “حالت درون گوشی (in-ear)” و “حالت اسپیکر”، و بین این دو سوئیچی قرار گرفته است که برای استفاده از آن یا باید از یک دکمه‎ی اختصاصی استفاده کرد یا این‎که خود دستگاه با قرارگیری در موقعیتی خاص بین این دو حالت جابجا شود.

ممکن است این ترس را داشته باشید که چنین ابداعی می‎تواند به صورت بالقوه و با تصادفا رفتن به حالت اسکیپر، در زمانی که نباید این اتفاق رخ دهد، باعث آسیب‎رسانی به گوش شود. ولی به نظر می‎رسد که اپل همه چیز را در نظر داشته است. این پتنت اشاره می‎کند که “هدفون‎ها می‎توانند یک مکانیسم ایمنی را در اختیار داشته باشند که به وسیله‌ی آن حالت اسپیکر را زمانی که هدفون‎ها بر رو یا داخل گوش کاربر قرار گرفته می‎شوند، غیرفعال شوند.”

درخواست ثبت این پتنت در سال 2011 صورت گرفته ولی به نظر می‎رسد سازمان حقوق تجاری و پتنت ایالات‎متحده (UPSTO) زمان زیادی را صرف موافقت با آن کرده است. البته، چون اپل در نهایت موفق به کسب این پتنت شده است، به این معنا نیست که تولید این هدفون‎ها به زودی صورت خواهد گرفت، اگر اصلا چنین امری رخ دهد. فقط بایستی منتظر بود و دید که تیم کوک و شرکت اپل چه زمانی وارد این حوزه‎ی رقابتی جدید می‎شوند.

تصاویر این پتنت را می‎توانید در زیر مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال