اپل نتوانسته است همانند انتظارها، در بازار موبایل چین موفق باشد؛ بازار موبایل هند هدف بعدی اپل خواهد بود

کشور چین، بزرگترین بازار جهان برای گوشی‎های هوشمند و یک بازار مهم برای شرکت اپل و محصول آیفون آن است. ولی باید گفت دوران سرخوشی فروش آیفون در این کشور به سر رسیده است. همان‎طور که قبلا در اخبار آوردیم، شرکت اپل برای اولین بار در تاریخ میزان فروش آیفون خود را در سه ماهه‎ی […]

کشور چین، بزرگترین بازار جهان برای گوشی‎های هوشمند و یک بازار مهم برای شرکت اپل و محصول آیفون آن است. ولی باید گفت دوران سرخوشی فروش آیفون در این کشور به سر رسیده است. همان‎طور که قبلا در اخبار آوردیم، شرکت اپل برای اولین بار در تاریخ میزان فروش آیفون خود را در سه ماهه‎ی اول سال به نسبت سال قبل با کاهش گزارش داد، به نحوی که میزان فروش در منطقه‎ی جغرافیایی چین بزرگتر (Greater China) (که شامل هنگ‎کنگ، ماکائو، تایوان و سرزمین اصلی چین می‎شود) کاهش 26 درصدی داشته و به 12.49 میلیارد دلار رسیده است.

طبق گزارش وب‎سایت Counterpoint Research، فروش آیفون در سه ماهه‎ی اول سال 10.8 درصد بازار چین را به خود اختصاص داده که نسبت به همین بازه‎ی زمانی در سال گذشته 12% کاهش داشته است. وب‎سایت Bloomberg اشاره کرده است که این کاهش “اپل را در مقام پنجم عرضه‎ی گوشی‎هوشمند در چین قرار داده و جایگاه این شرکت در بزرگترین بازار خارجی از دست رفته است.”

برندهای محلی در حال گرفتن موقعیت اپل هستند. 52 درصد گوشی‎های هوشمندی که با آن‎ها در این کشور در سه ماهه‎ی اول سال تماس برقرار شده، محصول شرکت‎هایی است که برای مصرف‎کنندگان چینی بسیار آشنا هستند نظیر شیائومی، هوآوی، Vivo و Oppo. در همین حین، اپل برای فروش آیفون خود، توجه‎اش را متوجه‎ی کشوری خواهد کرد که به زودی دومین کشور بزرگ دنیا برای فروش گوشی‎هوشمند خواهد بود، یعنی کشور هند.

سه ماهه‎ی قبلی، فروش آیفون در این کشور به نسبت سال گذشته افزایش 53 درصدی داشته است. تنها مشکلی که در رابطه با بازار هند وجود دارد میزان درآمد پایین سالانه‎ی خانواده‎ها بوده که برابر با زیر 1500 دلار است. مصرف‎کنندگان هندی به دلیل عدم توانایی در خرید گوشی‎های رده‎ بالا، به گوشی‎هایی با قیمت پایین بسنده می‎کنند. 70 درصد گوشی‎های جدید خریداری شده در این کشور در سال گذشته قیمتی برابر با 150 دلار یا کمتر داشته‎اند. بیشترین گوشی فروخته شده‎ی آیفون در این هند آیفون 5 اس با قیمت 300 دلار است. اپل در تلاش برای کم کردن قیمت گوشی‎های خود به دنبال کسب مجوز برای فروش آیفون‎های برگشت خورده به کارخانه یا فروشنده به دلایل مختلف، بوده است. ولی، دولت هند به برنامه‎های اپل با عدم اجازه دادن به ورود واحدهای برگشت خورده به این کشور، خاتمه داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال