تقاضا برای آیفون تا انتهای سال جاری میلادی تنش زیادی نخواهد داشت

تحلیل‎گر شرکت Barclays آقای مارک مسکوویتز انتظار دارد که میزان تقاضا برای گوشی آیفون اپل در طی مدت باقی‎مانده‎ی سال تنش زیادی نداشته باشد. برای سه ماهه‎ی قبلی، این تحلیل‎گر انتظار دارد که میزان تحویل واحدهای آیفون به بازار از سوی اپل 39.9 میلیون عدد باشد. این مقدار به نسبت تخمین قبلی او که 40.9 […]

تحلیل‎گر شرکت Barclays آقای مارک مسکوویتز انتظار دارد که میزان تقاضا برای گوشی آیفون اپل در طی مدت باقی‎مانده‎ی سال تنش زیادی نداشته باشد. برای سه ماهه‎ی قبلی، این تحلیل‎گر انتظار دارد که میزان تحویل واحدهای آیفون به بازار از سوی اپل 39.9 میلیون عدد باشد. این مقدار به نسبت تخمین قبلی او که 40.9 میلیون واحد بوده، یک میلیون کاهش داشته است. او پیش‎بینی می‎کند که در سه ماهه‎ی جاری که در شهریورماه به پایان می‎رسد، این وضعیت حتی بدتر هم باشد. در طول این بازه‎ی زمانی، او انتظار دارد که میزان عرضه‎ی آیفون 43.9 میلیون باشد که به نسبت پیش‎بینی قبلی که 46.6 میلیون بوده، کاهش بارزی داشته است.

برای کل سال میلادی 2016، این تحلیل‎گر حالا انتظار دارد که میزان گوشی‎های آیفون ارائه شده به بازار روی هم رفته 203.7 میلیون واحد باشد که به نسبت پیش‎بینی قبلی او که برابر با 212.1 میلیون واحد بود، کمتر است. این امر نشان از یک کاهش سالیانه‎ در عرضه‎ی آیفون به میزان 12 درصد در سال 2016 دارد. ولی مسکوویتز یک افزایش 10 درصدی را هم در راه می‎بیند به نحوی که می‎گوید اپل سال بعد 224.4 میلیون واحد آیفون به بازار تحویل می‎دهد. این رقم البته به نسبت پیش‎بینی اولیه‎ی او که گفته بود که اپل 233.8 میلیون آیفون در سال 2017 روانه‎ی بازار خواهد کرد، کمتر است.

اپل نتایج گزارش مالی دومین سه ماهه‎ی سال خود را در 5 مرداد ارائه داد و اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ با کاهش فروش آیفون به نسبت سال قبل روبرو شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال