اپل مدل ارتقاء یافته از مک‌بوک را معرفی کرد؛ پردازنده جدید در کنار باتری قوی‌تر و رنگ رز گلد

اپل امروز مک‎بوک را با آخرین پردازنده‎های اینتل، بهبود عملکرد بخش گرافیک، سرعت ذخیره‌سازی فلش بالاتر و باتری با یک ساعت عمر بیشتر ارتقاء داد تا اینکه شاهد بهترین مک‎بوکی باشیم که نازک‌ترین و سبک‌ترین نیز به شمار می‎رود. این دستگاه دارای یک بدنه‎ی تمام فلزی یکپارچه است و سطح آلومینیومی آن به 4 رنگ […]

اپل امروز مک‎بوک را با آخرین پردازنده‎های اینتل، بهبود عملکرد بخش گرافیک، سرعت ذخیره‌سازی فلش بالاتر و باتری با یک ساعت عمر بیشتر ارتقاء داد تا اینکه شاهد بهترین مک‎بوکی باشیم که نازک‌ترین و سبک‌ترین نیز به شمار می‎رود. این دستگاه دارای یک بدنه‎ی تمام فلزی یکپارچه است و سطح آلومینیومی آن به 4 رنگ طلایی، نقره‎ای، خاکستری و برای اولین بار رنگ رز گلد دیده می‎شود. صفحه‎ی نمایش آن یک صفحه‎ی نمایش رتینای فوق‎العاده‎ی 12 اینچی است، یک صفحه‌کلید به اندازه‎ی کامل با قدرت پاسخ‎دهی بالا، ترک‎پد Force Touch، پورت همه‌کاره‌ی USB-C و باتری که یک روز دوام خواهد آورد، از دیگر ویژگی‎های آن است در حالی که این مک‎بوک با داشتن وزنی که تنها 907 گرم و ضخامتی که 13.1 میلی‌متر است، آینده‎ی نوت‎بوک‎ها به شمار می‎رود.

فیلیپ شیلر، نایب رییس ارشد اپل در بخش بازاریابی جهانی می‎گوید “این مک‎بوک نازک‌ترین و سبک‌ترین مک‎بوکی است که تا به حال ما ساخته‎ایم و رویای ما برای آینده‎ی نوت‎بوک‎ها است. مشتریان این مک‎بوک جدید را که دارای جدیدترین پردازنده‎ها، کارت گرافیک سریع‌تر، ذخیره‌سازی فلش سریع‎تر، عمر بیشتر باتری و رنگ زیبای رز گلد است، دوست خواهند داشت.”

این مک‎بوک ارتقاء یافته دارای پردازنده‎ی نسل ششم دو هسته‎‎ای Core M اینتل با سرعت کلاکی تا 1.3 GHz، به همراه حالت Turbo Boost که این مقدار را تا 3.1 GHz بالا می‎برد و مموری سریع‎تر 1866 MHz است. کارت گرافیک جدید اینتل یعنی HD Graphics 515 عملکرد بخش گرافیکی را 25 درصد سریع‎تر می‎کند و ذخیره‌سازی فلش مبتنی بر PCIe باعث شده است تا انجام کارهای روزمره با سرعت روان‎تر و بیشتری، از باز کردن فایل‎ها گرفته تا اجرای اپلیکیشن‎ها، صورت گیرد. این مک‎بوک حالا با در اختیار داشتن عمر باتری که قدرت دوام آن در بخش گردش بی‎سیم در وب 10 ساعت و 11 ساعت پخش فیلم است، یک نوت‎بوک کامل برای کارهای روزمره و محاسبات به شمار می‎رود.

مک‎بوک دارای یک پورت بی‎نهایت کوچک و همه کاره UCB-C برای شارژ، انتقال داده‎ها و خروجی ویدیو است که در مقایسه با پورت‎های سنتی USB اندازه‎ی آن یک‌سوم است. به دنبال استفاده از پورت UCB-C در مک‎بوک، اکوسیستم اپل و لوازم جانبی شخص ثالث دارای این پورت به رشد خود ادامه داده‎اند و باعث شده‎اند که انعطاف‌پذیری و قابلیت‎های افزوده‎ای در اختیار کاربر قرار گیرد.

با در اختیار داشتن هیچ‌گونه منفذ یا قسمت متحرکی، مک‌بوک به‌طور کامل بدون فن کار می‎کند تا شاهد عملکردی با صدای خاموش و کارآمد باشیم. مک‌بوک که برای دنیای بی‎سیم طراحی شده، مجهز به آخرین فن‎آوری‎های بی‌‎سیم است، از جمله پشتیبانی از شبکه‎ی وای فای 802.11ac و بلوتوث 4.0 برای برقراری سریع‌تر با شبکه‎های بی‎سیم. این دستگاه برای استریم سازی محتوا از روی آن به روی تلویزیون اپل با استفاده از AirPlay، تبادل سریع فایل‎ها با استفاده از AirDrop یا استفاده از هدفون‎های بی‎سیم عالی است.

امروز اپل همچنین استاندارد 8 گیگابایت مموری را در پیکربندی تمامی MacBook Air‎های 13 اینچی قرار دارد.

هر مک جدید سیستم‌عامل OS X El Capitan را خواهد داشت یعنی آخرین نسخه از OS X که باعث بهتر شدن تجربه‎ی کاربری با مک می‎شود و عملکرد سیستم را بهبود می‎بخشد.

سیستم‌عامل El Capitan دارای قابلیت‎های بی‎نظیر و طراحی زیبای سیستم‌عامل OS X Yosemite است، با به‌روزرسانی‌هایی در بخش مدیریت پنجره، اپلیکیشن‎های داخلی و موتور جستجوی اسپات‎لایت و بهبود در بخش عملکرد تا به دنبال آن انجام فعالیت‎های روزمره نظیر اجرای اپلیکیشن‎ها و جابجایی بین آن‎ها، باز کردن فایل‎های PDF و دسترسی به ایمیل، سریع‎تر و با پاسخ‎دهی بیشتری همراه باشد.

در هر مک جدید اپلیکیشن‎های iMovie، GarageBand و بسته‎ی اپلیکیشن‎های iWork به‌صورت رایگان وجود خواهد داشت. اپلیکیشن iMovie به شما اجازه می‎دهد که به‌سادگی فیلم‎هایی زیبا به وجود آورید و می‎توانید از اپلیکیشن GarageBand به‌منظور ساخت موزیک، یادگیری نحوه‎ی زدن پیانو و گیتار استفاده کنید. بسته‎ی اپلیکیشنی iWork از Pages، Numbers و Keynote تشکیل شده است تا ایجاد، ویرایش و به اشتراک گذاری اسناد، صفحات گسترده و مطالبی که باید ارائه شوند به شکل عالی امکان‌پذیر باشد. اپلیکیشن‎های Pages، Numbers و Keynote برای آی‎کلاد به شما اجازه می‎دهد که یک سند را روی آیفون یا آی‌پد به وجود آورید، آن را روی مک‌بوک خود ویرایش کنید و با دوستان خود در این زمینه همکاری داشته باشید، حتی اگر یک کامپیوتر شخصی دارند.

قیمت و زمان عرضه به بازار

مک‌بوک را از امروز می‎توان از طریق سایت Apple.com و در فروشگاه‎‎های خرده‌فروشی اپل و نمایندگان مورد تأیید اپل از فردا خریداری کرد. مک‌بوک دارای پردازنده‎ی Core m3 دو هسته‎ای اینتل با سرعت کلاک 1.1 GHz و قابلیت Turbo Boost برای افزایش این میزان به 2.2 GHZ، به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت هارد و قیمتی برابر با 1.299 دلار آمریکا و مدل دارای پردازنده‎ی Core m5 دو هسته‎ای اینتل با سرعت کلاک 1.2 GHz و قابلیت Turbo Boost برای افزایش این میزان به 2.7 GHZ، به همراه 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت هارد قیمتی برابر با 1599 دلار آمریکا خواهد داشت. در بین گزینه‎های مربوط به انتخاب پیکربندی بر اساس سلیقه‎ی کاربر یک پردازنده‎ی Core m7 دو هسته‎ای اینتل با سرعت کلاک 1.3 GHz و قابلیت Turbo Boost برای افزایش این میزان به 3.1 GHZ نیز به چشم می‎خورد. مشخصات فنی بیشتر و لوازم جانبی در آدرس www.apple.com/macbook ارائه شده‎اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال