پتنت اپل استفاده از AirPodها را برای فعالیت‎های سلامتی نشان می‎دهد

هدفون‎ها و باشگاه‎های ورزشی ترکیبی هستند که معمولا با هم دیده می‎شوند، چون افراد زیادی زمانی که می‎خواهند وارد خلوت خود شوند با موزیک از دنیای بیرون جدا می‎شوند. حالا از هدفون‎ها می‎توان فراتر از پخش موسیقی هم کارکردهایی دید، همان‎طور که در گذشته چنین چیزی را شاهد بودیم که از آن‎‌ها حتی به عنوان […]

هدفون‎ها و باشگاه‎های ورزشی ترکیبی هستند که معمولا با هم دیده می‎شوند، چون افراد زیادی زمانی که می‎خواهند وارد خلوت خود شوند با موزیک از دنیای بیرون جدا می‎شوند. حالا از هدفون‎ها می‎توان فراتر از پخش موسیقی هم کارکردهایی دید، همان‎طور که در گذشته چنین چیزی را شاهد بودیم که از آن‎‌ها حتی به عنوان گجت‎های ثبت فعالیت‎های سلامت نیز استفاده شده است.

وب‎سایت AppleInsider پتنتی را به تازگی کشف کرده است که نشان می‎دهد اپل نیز برنامه‎های مشابهی در ذهن دارد. براساس گزارشی که آن‎ها منتشر کرده‎اند، ظاهرا اپل یک جفت earbud بی‎سیم طراحی کرده است که با در اختیار داشتن چند سنسور به فرد اجازه می‎دهد از آن‎ها علاوه بر هدفون برای دنبال کردن فعالیت‎های سلامت خود نیز استفاده کند.

اگر این هدفون‎های بی‎سیم به نظر آشنا می‎آید به این خاطر بوده که اپل در حال حاضر با هدفون‎های AirPods خود موفقیت زیادی به دست آورده است و این پتنت نشان می‎دهد که در آینده‎ای نزدیک مدل بعدی آن‎ها، یا حتی مدل‎های متفاوتی، ممکن است به این سنسورها مجهز شوند. بعضی از سنسورهایی که اپل در پتنت خود لحاظ کرده است شامل EKG، یک ICG، یک سنسور VO2 و یک سنسور GSR و حسگرهای متعدد دیگر می‎شود.

در گذشته در قالب شایعاتی شنیده شده بود که اپل‎ خواهان این است که ساعت‎هوشمند این شرکت اپل‎واچ به یک دنبال کننده‎ی فعالیت‎های سلامت تبدیل شود، ولی حال با این پتنت به نظر می‎رسد که شاید اپل به جای آن تصمیم گرفته است با هدفون‎های بی‎سیم خود چنین هدفی را اجرایی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال