اپل، پتنت جدیدی برای صفحه لمسی محصولات خود معرفی نمود

با توجه به دلایل مختلف، اپل یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که همواره طرح‌های مختلفی را معرفی می‌نماید و جدیدترین پتنتی که این شرکت ثبت کرده، مربوط به یک صفحه لمسی بوده که می‌تواند احساس مواد مختلف را شبیه‌سازی نماید. روز گذشته، این پتنت توسط USPTO به اپل اهدا و توضیحاتی که در مورد این پتنت داده […]

با توجه به دلایل مختلف، اپل یکی از بزرگترین شرکت‌هایی است که همواره طرح‌های مختلفی را معرفی می‌نماید و جدیدترین پتنتی که این شرکت ثبت کرده، مربوط به یک صفحه لمسی بوده که می‌تواند احساس مواد مختلف را شبیه‌سازی نماید.

روز گذشته، این پتنت توسط USPTO به اپل اهدا و توضیحاتی که در مورد این پتنت داده شده، عملکرد آن را نشان می‌دهد. اینطور که مشخص شده است، یک فعال‌کننده‌ی ویبره در سطح صفحه لمسی قرار می‌گیرد که با فعال شدن آن، دمای صفحه نمایش بالا می‌رود و در نتیجه، برخی از کاربران متوجه این موضوع می‌شوند که با صفحه‌ای پلاستیکی کار نمی‌کنند!

Apple patents a touchscreen that emulates different materials thanks to vibrations, temperature 3 Apple patents a touchscreen that emulates different materials thanks to vibrations, temperature 2

فعال‌کننده‌ای که باعث به حرکت‌انداختن ویبره می‌شود، ممکن است با سرعت‌ها و در جهت‌های مختلف حرکت کند تا عملیات شبیه‌سازی سطح فلزی، شیشه‌ای، پلاستکی و یا حتی سخت، به صورتی واقعی‌تر انجام گیرد. برای رسیدن به چنین چیزی، دمای صفحه‌ی لمسی باید بالا برود تا هر موادی را بتوان شبیه‌سازی کرد اما نه آنقدر بالا که باعث اذیت کاربران شود.

با توجه به پیشرفته بودن این تکنولوژی، هنوز معلوم نیست که شاهد استفاده‌ی آن در محصولاتی همچون آیفون و آیپد خواهیم بود یا نه اما هر چه که هست، مطمئنیم که اپل در ماه سپتامبر، همه‌ی ما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر بخواهیم هوشمندانه‌تر به قضیه نگاه کنیم، اپل تنها به دنبال ثبت یک پتنت نبوده و احتمالا قصد به کارگیری این تکنولوژی را در بخش‌های دیگر نیز دارد و حتی شاید این ایده، زودتر به ذهن فرد دیگری رسیده باشد و اپل در ثبت آن پیش‌دستی کرده باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال