اپل 25 میلیون دلار بابت نقض پتنت به Network-1 Technologies پرداخت خواهد کرد

اپل به توافق رسیده که بابت شکایت نقض پتنتی که شرکت Network-1 Technologies کرده بوده است مبلغ 25 میلیون دلار پرداخت کند، شکایت شرکت مذکور بابت پتنتی از سال 1999 بوده است که عملا تنها یک عملکرد ساده‎ی سیستم فایلی را توضیح می‎دهد. این پتنت با این جمله شروع می‎شود “ابداع فعلی مرتبط با یک […]

اپل به توافق رسیده که بابت شکایت نقض پتنتی که شرکت Network-1 Technologies کرده بوده است مبلغ 25 میلیون دلار پرداخت کند، شکایت شرکت مذکور بابت پتنتی از سال 1999 بوده است که عملا تنها یک عملکرد ساده‎ی سیستم فایلی را توضیح می‎دهد. این پتنت با این جمله شروع می‎شود “ابداع فعلی مرتبط با یک سیستم‎عامل است که در آن اسناد در یک “جریان” مرتب شده بر اساس تاریخ شکل‎گیری ذخیره می‎شوند.”

سر منشاء این پتنت به دانشگاه Yale در سال 1996 بر می‎گردد. خالق آن سپس شرکتی به اسم Mirror Worlds را بنیان‎گذاری کرد که شروع کننده‎ی یک پرونده‎ی حقوقی طولانی و گران‎قیمت علیه اپل بود. این شکایت حقوقی، که شامل همین پتنت هم می‎شود، منجر به یک رای 625 میلیونی شد که بعدا لغو شد. این پتنت سپس به شرکت Network-1 فروخته شد، شرکتی که پرونده را با شکایت جدیدی دنبال کرد. شکایتی که روز گذشته دو طرف در رابطه با آن به توافق دست پیدا کردند.

به عنوان بخشی از این توافق، اپل هم‎چنین مجوز دریافت سایر پتنت‎های شرکت Network-1 را به دست آورد. احتمالا این اقدام یک تدبیر احتیاطی به منظور جلوگیری از دعوی قضایی بیشتر از سوی Network-1 است. مایکروسافت اخیرا 4.6 میلیون دلار به منظور پایان دادن به یک شکایت حقوقی در رابطه با همین پتنت مذکور، پرداخت کرد. شرکت اپل در این رابطه نظری هنوز نداده است.

اصلاحیه: دیوان عالی پرونده‎ی اولیه‎ی مربوط به این پتنت را لغو نکرده است، بر خلاف خبری که در ابتدا گفته شده بود و به آن اشاره کردیم، بررسی آن را رد کرده و حق رد کردن شکایت و لغو آن را بر عهده‎ی قاضی گذاشته است

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال