اپل از سه مک‌بوک جدید خود در رویداد ششم آبان رونمایی خواهد کرد

شرکت معروف KGI که به تحلیل برنامه‎های اپل می‎پردازد روز شنبه گزارشی را منتشر کردند تا طی آن پیش‎بینی‎های خود را برای برنامه‎های اپل در رابطه با مک‎بوک‎های بعدی، زودتر از رویداد ویژه‎ی رونمایی از این مک‎بوک‎ها در تاریخ شش آبان، اعلام کنند. این گزارش اعلام می‎کند که اپل در این رویداد از سه مک‎بوک […]

شرکت معروف KGI که به تحلیل برنامه‎های اپل می‎پردازد روز شنبه گزارشی را منتشر کردند تا طی آن پیش‎بینی‎های خود را برای برنامه‎های اپل در رابطه با مک‎بوک‎های بعدی، زودتر از رویداد ویژه‎ی رونمایی از این مک‎بوک‎ها در تاریخ شش آبان، اعلام کنند. این گزارش اعلام می‎کند که اپل در این رویداد از سه مک‎بوک جدید رونمایی خواهد کرد یعنی یک مک‎بوک 13 اینچی، یک مک‎بوک‎ پرو 13 اینچی و یک مک‎بوک پرو 15 اینچی.

در ادامه‎ی این گزارش گفته می‎شود که نمایشگر خارجی اپل و iMac‎ ها امسال وارد بازار نخواهند آمد و در نیمه‎ی اول سال 2017 باید انتظار آن‎ها را داشت.

این شرکت اعلام نمی‎کند که آیا در این رویداد اپل به معرفی اولیه‎ی iMac‎ های جدید یا نمایشگر جدید سینمایی (Cinema Display) خود (که گفته می‎شود یک پنل نمایش 27 اینچی دارد) خواهد پرداخت یا نه، ولی آقای Ming-Chi Kuo به نظر مطمئن می‎آید که این محصولات برای عرضه آماده نیستند. اگر انتظار یک مک‎بوک پرو جدید را دارید، باید گفت چشم‎انداز مربوط به آن هم‎چنان مبهم است چون آقای Kuo به این محصول اصلا اشاره‎ای نمی‎کند.

در گزارش‎های قبلی جوامع فناوری آورده شده بود که اپل در حال توسعه‎ی یک نمایشگر خارجی جدید با رزولوشن 5k با یک GPU داخلی است. اخبار مربوط به محصولاتی که KGI انتظار دارد اپل معرفی و عرضه کند جالب است، یعنی سه لپ‎تاپ مک جدید در دو دسته محصول.

مک‎بوک پرو رتینای جدید، که انتظار می‎رود دارای تاچ‎ آی‎دی، یک ردیف پنل اولد در بالای کیبورد و سخت‎افزار داخلی جدید باشد در دو اندازه‎ی 13 و 15 اینچی رونمایی خواهند شد.

پنل نمایش اولد جدید که در تصویر بالا مشاهده می‎کنید طبق شایعات نشان دهنده‎ی فرامین زمینه‎ای و میان‎برها خواهد بود که البته بستگی به اپلیکیشنی که کاربر در حال استفاده از آن است، دارد. طبق گزارشی که وب‎سایت Macotakara مطرح می‎کند، لپ‎تاپ‎های جدید تنها پورت‎های یو‎اس‎بی Type-C (به همراه پورت تاندربولت 3) را خوهند داشت و از کانکتور برق MagSafe برای شارژ استفاده نخواهند کرد.

گزارش شرکت KGI بیانگر این امر است که این مک‎بوک پرو جدید آپگرید‎های مهم “متعددی” خواهد داشت، ولی صحبتی در رابطه با جزئیات نمی‎کند. تضمینی نیست که تمامی این قابلیت‎ها هم در مدل 13 و هم 15 اینچی مشاهده شود. اگر اپل سنت همیشگی را دنبال کند، تنها مدل 15 اینچی دارای بهترین و بیشترین قابلیت‎ها خواهد بود. خیلی وقت است که کاربران انتظار مک‎بوک‎ پرو‎های جدید را می‎کشند به نحوی که مدل‎های فعلی که در بازار به چشم می‎خورند از چیپ‎های نسل قدیم Broadwell استفاده می‎کنند.

محصول جدید دیگری که KGI از آن صحبت می‎کند “مک‎بوک 13 اینچی” است که نسل بعدی مک‎بوک رتینای تک پورت 12 اینچی به شمار می‎رود که در سال 2015 روانه‎ی بازار شد. به هرحال، این اولین بار نیست که KGI اظهار داشته که اپل در حال توسعه‎ی یک مدل 13 اینچی از مک‎بوک رتینا است. KGI به هرگونه تغییر در سری مک‎بوک‎های Air اشاره‎ای نمی‎کند.

قبلا طی خبری دیگری این مک‎بوک‎های جدید را با جزئیات بیشتر مطرح کرده بودیم که در این پست، مک‎بوک‎های جدید اپل، می‎توانید بخوانید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال