اپ‌استور اپل حالا بیش از 1.5 میلیون اپلیکیشن را در خود جای داده است

احتمالا برای اکثر طرفداران شرکت اپل جالب باشد که بدانند فروشگاه اپلیکیشن این شرکت از سال 2008 که زمان راه‌اندازی آن است تاکنون چه رشدی را داشته است. این فروشگاه در آغاز کار خود 500 اپلیکیشن داشت که با iOS نسخه 2.0.1 همراه شده بود. با توجه به تازه نفس بودن iOS در آن زمان، […]

احتمالا برای اکثر طرفداران شرکت اپل جالب باشد که بدانند فروشگاه اپلیکیشن این شرکت از سال 2008 که زمان راه‌اندازی آن است تاکنون چه رشدی را داشته است. این فروشگاه در آغاز کار خود 500 اپلیکیشن داشت که با iOS نسخه 2.0.1 همراه شده بود. با توجه به تازه نفس بودن iOS در آن زمان، این تعداد اپلیکیشن در نوع خود تعداد بالایی بشمار می‌رفت.

طبق آماری که به‌تازگی توسط سایت معتبر appshopper.com اعلام شده است، این فروشگاه در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون اپلیکیشن را در خود جای داده است که در زمان نوشتن این مقاله، این تعداد دقیقاً 1505601 اپلیکیشن بوده است که هر دقیقه بر تعداد آن اضافه می‌شود.

gsmarena_002

در این گزارش فقط اپلیکیشن‌های فعال شمرده شده‌اند که اگر قرار باشد تمام اپلیکیشن‌هایی که در طول این سال‌ها از این فروشگاه خارج شده‌اند هم شمرده شود، احتمالا تعداد این اپلیکیشن‌ها به رقم 2312658 افزایش پیدا می‌کرد که رقمی بسیار بالا و قابل توجه است.

بد نیست بدانید که اپلیکیشن‌های اپ استور اپل، فقط مختص به سیستم‌عامل iOS این شرکت نیستند، بلکه در این فروشگاه نرم‌افزارهای پلتفرم OSX و همچنین اپلیکیشن‌های اختصاصی آپید هم عرضه می‌شود. نرم‌افزارهای ارائه شده برای  OSX و مک، با تعدادی در حدود 23000 نرم‌افزار، درصد ناچیزی از این آمار را در کارنامه فروشگاه اپل به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که در سوی دیگر اپلیکیشن‌های اختصاصی آیپد تعدادی نیم میلیونی را تجربه می‌کنند که در نوع خود جالب توجه است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال