لوپ تعمیرات موبایل چیست؟

باتوجه  به اهمیت روز افزون گوشی‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎های هوشمند بازار کار تعمیرات موبایل رونق بیشتری پیدا کرده است. اما فراموش نکنید که در این شغل مانند بسیاری از شغل‌‎های فنی دیگر علاوه بر تخصص، نیازمند لوازم باکیفیت است زیرا در صورتی که تخصص کافی داشته باشید ولی لوازم تعمیرات موبایل با کیفیتی نداشته باشید نتیجه رضایت بخشی […]

باتوجه  به اهمیت روز افزون گوشی‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎های هوشمند بازار کار تعمیرات موبایل رونق بیشتری پیدا کرده است. اما فراموش نکنید که در این شغل مانند بسیاری از شغل‌‎های فنی دیگر علاوه بر تخصص، نیازمند لوازم باکیفیت است زیرا در صورتی که تخصص کافی داشته باشید ولی لوازم تعمیرات موبایل با کیفیتی نداشته باشید نتیجه رضایت بخشی نخواهید داشت. از آنجا که قطعات به کار رفته در موبایل‎‌ها بسیار ریز هستند، مشاهده آن‎‌ها کار بسیار دشواری است. لوپ یکی از لوازم تعمیرات موبایل است که در این زمینه کمک شایانی کرده و احتمال خطا در تعمیرات را کاهش می‌دهد. لوپ در مدل‎‌های مختلفی در بازار موجود است که درادامه به بررسی آن‎‌ها می‌پردازیم.

لوپ‎‌ها و کاربردشان

 لوپ در واقع در دسته میکرسکوپ ‎‌ها قرار می‌گرد و با استفاده از آن به راحتی می‌‌توان جزییات برد الکتریکی را بررسی کرد.

به طور کلی لوپ در زمینه سیم کشی مدار و تعمیر برد گوشی و عیب یابی برد به کار برده می‌شود. متاسفانه بیشترین آسیب به هنگام تعمیر موبایل در آی سی‎‌ها است.  این قطعه بسیار ظریف بوده و به راحتتی آسیب می‌‎بیند در هنگام تعویض آی سی که قطعه مربوط به تغذیه و شارژ موبایل است و وظایف متعددی در گوشی‌‎های هوشمند برعهده دارد نهایت دقت باید به کار برده شود تا پایه‎‌های آی سی ثابت بماند و کنده نشود. لوپ با توانایی درشت کردن اجزای ریز در اینجا می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. اگر بخواهیم وظایف آی سی را نام ببریم می‌توانیم به نقش دکمه ولوم صدا و دکمه پاور و دوربین اشاره کنیم.

نحوه عملکرد لوپ

با توجه به علم فیزیک به این نکته پی بردیم که علت دیدن اشیا بازتاب نوری است که به آن‎‌ها تابیده می‌شود و برخورد این نور باز تابیده شده به چشم ما باعث تشکیل تصاویر در پشت قرنیه چشم می‎‌شود. 500 سال پیش مخترعان با استفاده از این علم توانستند لوپ یا ذربین را اختراع کنند. در ساخت لوپ‎‌ها معمولا از عدسی‎‌های محدب استفاده می‌شود تا تصاویر بزرگ‌تر از آنچه که در واقعیت هستند دیده شوند. امروزه شرکت‎‌های زیادی کار تولیدات لوپ را در پیش گرفته‌اند و نوع عدسی به کار رفته در لوپ‎‌ها تعیین کننده میزان قیمت آن‎‌ها است. معروف‌ترین شرکت‎‌ها sunshine و yaxun هستند.

انواع لوپ‎

ازجمله لوپ‎‌هایی که در کار تعمیرات موبایل، جواهرسازی یا پزشکی استفاده می‌شود می‎‌شود به لوپ‎‌های دوچشمی یا آنالوگ و لوپ‎‌های سه چشمی یا دیجیتال اشاره کنیم.

  • لوپ آنالوگ یا دوچشمی، این لوپ‎‌ها که فقط برای بررسی مواد جامد به کار می‌روند و تصاویر سه بعدی از نمونه مورد نظر ایجاد می‌کند تا تمام زوایای آن به طور دقیق بررسی شود. در تعمیرات موبایل این مدل کاربرد بیشتری دارد.
  • لوپ دیجیتال، در این لوپ بررسی نمونه مورد نظر از طریق صفحه دیجیتالی که وجود دارد انجام می‌شود. در حقیقت تصاویر دریافتی از لنز بر روی این صفحه نمایش داده می‌شود. درهنگام کار با این لوپ‎‌ها باید توجه شود که میزان فاصله‌ی صفحه‌ای که نمونه روی آن قرار می‌گیرد با لنز لوپ متناسب باشد تا زمان هویه کاری آسیبی به لنز‌‎ها وارد نشود.

مدل‎‌های مختلف لوپ

  • لوپ yaxun AK12 اگر بخواهیم ویژگی‎‌های این لوپ را بیان کنیم می‌توان به ممتد بودن قابلیت زوم که بین 7 تا 45 است، اشاره کرد. در این لوپ برد‎‌ها به راحتی قابل مشاهده‌اند و با وجود فاصله کاری خوب که 10 سانتی‌متر است می توان با خیال راحت لحیم کاری را انجام داد.
  • لوپ و میکروسکوپsunshine MS8E-01 این میکروسکوپ دیجیتال دارای دونوع لنز WF 10X می‌باشد. فاصله صفحه تا لنز این لوپ 5/13 بوده  و دارای لوله یک چشمی است. دارای صفحه نمایش 8 اینچی است و قدرت زوم آن 8 تا 100 برابر است.
  • لوپ مدلYaxun AK20 بزرگ نمایی این میکروسکوپ  دوچشمی استریو برابر مدل yaxunAK12  یعنی 7 تا 45 برابر است و دارای فاصله کاری 10 سانتی‌متری است و دارای سیستم نوری خوبی بوده و کار با آن راحت است.

امگا ابزار از سال 1399 آغاز به کار کرده و از معتبرترین سایت‎‌ها در زمینه فروش لوازم تعمیرات موبایل است و مفتخر است که برند‎‌های معروف را در اختیار هموطنان قرار می‎‌دهد. بخش بسیار خوب این سایت که مورد توجه قرار گرفته امکان پرسش و پاسخ درباره مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری با دیگر کاربران و مدیران سایت است. در صورت تمایل برای ارتباط با این مجموعه از طریق وب‌سایت .omegaabzar.com می توانید ارتباط بر قرار کنید.