راهنمای خرید انواع ویدئو پروژکتور

راهنمای خرید انواع ویدئو پروژکتور به شما یاری می‌رساند تا بتوانید با توجه به طیف گسترده مشخصات در پروژکتورها از جمله برند، کنتراست، وضوح تصویر، میزان صدا و... به درک کاملی در مورد خرید این محصول دست یافته و با آگاهی کامل بهترین وسیله را برای مصرف شخصی یا تجاری خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

در انتخاب این وسیله بهتر است در ابتدا دقت کنید که به چه جهت به آن نیاز دارید تا در این راستا گزینه مطمئن را سفارش داده و از تماشای تصاویر لذت ببرید. در نتیجه ابتدا انگیزه خرید را در نظر گرفته و سپس کاربردهای این محصول را به دقت در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید انواع ویدئو پروژکتورنوع کاربری انواع پروژکتور

کاربری ویدئو پروژکتور بسیار گسترده است به همین دلیل امکانی ایجاد شده است تا تمامی افراد بسته به نیاز خود بتوانند آن را خریداری کرده و بکارگیرند. این روزها سایت‌های زیادی چون جی پروژکتور در دسترس قرار دارند تا بتوانید انواع محصولات نو و استوک را از آن تهیه کنید. بر این اساس بهتر است انواع پروژکتور را از جهات مختلف به صورت دقیق و فنی بررسی کرده تا با خیالی آسوده فرایند خرید را انجام دهید.

ویدئو پروژکتور جیبی

ویدئو پروژکتور جیبی همانطور که از اسم آن مشخص است به راحتی قابل حمل بوده و کاربردهای بسیار متنوعی دارد. این وسیله اصولا ابعاد یک تلفن همراه را داشته و وزن آن حدود 2 کیلوگرم است در نتیجه به راحتی جابجا خواهد شد. اگر به دنبال یک محصول با قیمت مناسب و مقرون به صرفه هستید توصیه می‌شود ویدئو پروژکتور جیبی را خریداری کنید.

در انتخاب این محصول بهتر است به میزان روشنایی دقت داشته باشید چرا که مهمترین برگ خرید روشنایی ارائه شده توسط پروژکتور جیبی در نظر گرفته می‌شود. پس از آن رزولوشن، عمر باتری و پورت‌های ورودی از جمله عوامل مهم برای خرید در نظر گرفته خواهند شد. روشنایی این وسیله اصولا از 10 لومن تا 2000 لومن هم می‌رسد در نتیجه ابتدا به روشنایی محیطی که می‌خواهید این وسیله را در آنجا تعبیه کنید توجه کرده و سپس اندازه تصویر دلخواه را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال برای داشتن تصویری معادل با 35 اینچ در اتاق کامل تاریک ویدئو پروژکتور جیبی 10 لومن می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

ویدئو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور خانگی این امکان را ایجاد خواهد کرد تا برای تماشای فیلم‌های پرفروش نیاز نباشد تا حتما به سینما بروید. این محصول باید از امکانات بالایی برخوردار باشد و روشنایی متناسبی را با نور در اختیارتان قرار دهد. از جمله نکاتی که در زمان خرید باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید می‌توان به فناوری تراشه، لومن، استفاده از لامپ و لیزر و … اشاره داشته باشیم. جالب است بدانید که پروژکتورها نور و تصویر را به صورت جداگانه ایجاد می‌کنند. پس از آن نور بر روی یک تراشه ایجاد کننده تصویر متمرکز می‌شود.

اصولا مشتریان برای خرید انواع ویدئو پروژکتور به دنبال محصولاتی با لامپ‌های پرقدرت هستند که قیمت ارزانی دارند. البته در مورد لامپ‌ها باید این نکته را فراموش نکنید که با گذراندن طول عمر تخریب شده و باید تعویض شوند. در مقابل استفاده از فناوری لیزر و  LED کارآمدتر بوده و به سبب فناوری که دارند خنک‌تر هستند اما مشکلی که در آن‌ها وجود دارد قیمت بالا در نظر گرفته می‌شود.

ویدئو پروژکتور تجاری

ویدئو پروژکتور تجاری یکی از ملزومات برای مکان‌هایی چون دفتر و اداره به شمار می‌آید و در برگذاری کنفرانس نیز نقش بسیار موثری خواهد داشت. در نتیجه اگر به دنبال محصولی هستید که برای محیط تجاری مناسب باشد و همچنین قیمتی ایده‌آل را در اختیارتان قرار دهد باید به خرید ویدئو پروژکتور استوک فکر کنید که کیفیت بالایی داشته و طول عمر زیادی را نیز دارا است.

از جمله فاکتورهایی که باید در زمان خرید این محصول به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد می‌توانیم رزولوشن را در نظر داشته باشیم تا تمامی افراد اداره بتوانند تصاویر ارائه شده را باکیفیت بالا مشاهده کنند. اگر به دنبال یک محصول تجای هستید کنتراست نیز بسیار حائز اهمیت بوده و در نشان دادن جزئیات سایه‌ها بسیار مفید عمل خواهد کرد. درگاه اتصال باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به راحتی اتصالات لازم را انجام داده و تصاویر یا ویدیو مورد نظر را برای کاربران به نمایش بگذارید در نتیجه بهتر است به تمامی این موارد توجه کنید.

ویدئو پروژکتور کلاسی

ویدئو پروژکتور کلاسی توسط برندهای گوناگونی تولید و به مشتریان عزیز ارائه شده است. برای خرید، انواع ویدئو پروژکتور اپسون می‌تواند گزینه مناسبی در نظر گرفته شود که کیفیت بالایی ارائه داده و همچنین با هزینه مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار گرفته است. در این زمینه باید گفت بسته به متراژ کلاس می‌توانید به دنبال محصولاتی با پرتاب کوتاه یا فوق کوتاه باشید. همچنین پروژکتورهای تعاملی در ترکیب با تخته سفید بهترین گزینه برای خرید خواهند بود که تعاملات مختلف و مناسبی را ایجاد می‌کنند.

از جمله مزایای استفاده از این محصول باید به ارائه چندین رسانه بایکدیگر، محتوای قابل ویرایش، صرفه جویی در زمان، ارائه بدون کاغذ و … اشاره داشته باشیم. روشنایی و وضوح نیز نکته مهمی خواهد بود چرا که اصولا کلاس‌های درس در زمان صبح برگزار شده و کلاس‌ها به دلیل داشتن پنجره‌های زیاد روشنایی بالایی دارند به همین دلیل باید به دنبال محصولی باشید که روشنایی مناسبی را ارائه می‌دهد.

 ویدئو پروژکتور گیمینگ

تصویر ویدئو پروژکتور گیمینگ هرچه بزرگ‌تر باشد تجربه کاربری بهتری را نصیب شما می‌کند. در نتیجه با توجه به این موضوع یکی از پارامترهای مهمی که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید اندازه تصویر در نظر گرفته می‌شود. میانگین استفاده چشم انسان در طول روز از صفحه نمایش بسیار زیاد است بر این اساس در صورتی که چشم در معرض نور آبی قرار گیرد ممکن است به سلامت چشم آسیب وارد کند. به همین دلیل این موضوع شبکیه چشم در دراز مدت به دچار آسیب خواهد کرد. به این ترتیب محصولی را خریداری کنید که فاقد نور آبی پرانرژی باشد. نرخ فریم یا نرخ تازه سازی نیز به تعداد دفاتی که در هر ثانیه صفحه تصویر خود را تازه می‌سازد گفته می‌شود که در پروژکتورهای گیمینگ مهم است. در صورتی که در گذشته پروژکتوری خریداری کرده‌اید که دچار مشکل شده بهتر است به دنبال تعمیرات ویدئو پروژکتور باشید تا به صورت تخصصی برایتان انجام شود.

نوع کاربری انواع پروژکتور - ویدئو پروژکتور گیمینگ

مشخصات فنی بهترین پروژکتورها

مشخصات فنی بهترین پروژکتورها بسیار گسترده و وسیع هستند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • کیفیت تصویر بهترین پروژکتور: کیفیت تصویر همواره یکی از فاکتورهای اصلی برای خرید بهترین ویدئو پروژکتور در نظر گرفته می‌شود. وضوح بالا و داشتن کنتراست مناسب می‌تواند از جمله عواملی باشد که به صورت مستقیم روی هزینه نیز موثر هستند.
  • فاصله پرتاب تصویر پروژکتور: پروژکتورهای مختلف دارای نسبت پرتاب مختلفی هستند. این نسبت پرتاب می‌تواند عادی باشد که برای سالن‌های کنفرانس مناسب است. می‌تواند کوتاه باشد که برای نمایشگاه یا کلاس درس بوده و یا فوق العاده کوتاه است که برای فضاهای تعاملی مفید خواهد بود.
  • بزرگنمایی ویدئو پروژکتور خوب: اگر این وسیله دارای لنز زوم داخلی باشد بدون جابجایی این قابلیت را خواهد داشت تا ابعاد تصاویر را بزرگ یا کوچک کند. به این ترتیب نیاز به حمل و نقل فیزیکی پروژکتور نخواهد بود.
  • لنز شیفت پروژکتور: یکی از قابلیت‌ها در پروژکتور خوب استفاده از لنز شیفت است که این امکان را ایجاد خواهد کرد تا بتوانید تصاویر را به صورت دقیق روی پرده نمایش قرار دهید. این لنز می‌تواند به صورت عمودی یا افقی باشد. در حالت عمودی به بالا پایین حرکت کرده و در فرم افقی به سمت چپ یا راست هدایت خواهد شد.

مشخصات فنی بهترین پروژکتورها

بهترین برندهای انواع پروژکتور

از بندهایی که در حوزه تولید و ساخت ویدئو پروژکتور فعالیت داشته و این روزها محصولات باکیفیت را با طراحی منحصر به فرد در اختیار قرار داده‌اند باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • ویدئو پروژکتور اپتما: این نوع پروژکتور برندی تایوانی بوده و به طور پیشرفته و مقرون به صرفه امکانات بسیار زیادی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. بسیار بادوام و باکیفیت بوده و حتی این قابلیت را دارد تا تصاویر را در اندازه 300 اینچ بزرگ گرداند. در محیط روشن کیفیت تصویر را حفظ کرده و برای مشاهده برنامه‌های تلویزیون، ورزشی و فیلم نیز بسیار کارآمد خواهد بود.
  • ویدئو پروژکتور اپسون: این برند کاربرد زیادی داشته و می‌توانید آن را در اتاق کنفرانس، کلاس درس یا کنسرت‌ها مورد استفاده قرار دهید. یک برند ژاپنی است که در سطح دنیا به دلیل نمایش تصاویر باکیفیت آن را می‌شناسند. کاربردی آسان داشته و همچنین از نکات مثبتی که در مورد این محصول وجود دارد باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که برای گیم نیز مناسب خواهد بود.
  • ویدئو پروژکتور ان ای سی: پروژکتور ان ای اس برای مصارف شخصی بسیار مناسب بوده و تصاویر را با اندازه و کیفیت بالا به کاربران ارائه می‌دهد. محصولات این برند را می‌توانید در کلاس درس، اتاق کنفرانس و حتی در خانه بکاربگیرید. از مزایای ویدئو پروژکتورهای این برند باید به پرتاب کوتاه و بلند اشاره داشته باشیم و همچنین اتصال به آن بسیار راحت خواهد بود.
  • ویدئو پروژکتور پاناسونیک: پاناسونیک از آن دست برندهای قدیمی است که بالای 35 سال فعالیت داشته و همواره تلاش دارد تا با پیشرفت تکنولوژی از فناوری‌های نوآورانه برای محصولات خود استفاده کند. به سبب طیف گسترده محصولات این برند، شرایطی فراهم خواهد شد تا بتوانید در فضای بزرگ و کوچک از آن استفاده کنید.