بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی کوچک تا بزرگ کدام است؟

احتمالاً می‌دانید که فروشگاه اینترنتی شما برای دیده شدن و حضور در اینترنت، به فضایی به نام هاست یا میزبانی وب نیاز دارد که محتواها، تصاویر محصولات و هر آنچه که روی سایت‌تان وجود دارد را ذخیره، نگهداری و به کاربران نشان دهد. هاست‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای سایت‌های خاصی بهترین عملکرد […]

هاست مناسب فروشگاه اینترنتی

احتمالاً می‌دانید که فروشگاه اینترنتی شما برای دیده شدن و حضور در اینترنت، به فضایی به نام هاست یا میزبانی وب نیاز دارد که محتواها، تصاویر محصولات و هر آنچه که روی سایت‌تان وجود دارد را ذخیره، نگهداری و به کاربران نشان دهد.

هاست‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای سایت‌های خاصی بهترین عملکرد را دارند. مثلاً هاست وردپرس برای سایت‌های وردپرسی ایدئال‌ترین انتخاب است.

در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که ایدئال‌ترین هاست برای فروشگاه‌های اینترنتی کدام است و چرا.

انواع هاست برای میزبانی از فروشگاه‌‌های اینترنتی

هاست ووکامرس

گزینه‌های روی میز برای میزبانی از فروشگاه‌های اینترنتی زیاد است؛ از هاست اشتراکی و وردپرس بگیرید تا هاست ووکامرس و سرور فروشگاهی و…

از کجا بفهمیم کدام یکی به درد ما می‌خورد؟ سوال خوبی است!

برای اینکه با بهترین سرویس‌های میزبانی برای فروشگاه‌های اینترنتی آشنا شویم، لازم است اول تکلیف دو موضوع را روشن کنید:

  • ابعاد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ (منظور از ابعاد، میزان ترافیک و بازدید روزانه سایت‌ است)

  • چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ (بودجه‌ای که برای خرید هاست کنار گذاشته‌اید چقدر است)

جواب‌تان را گوشه ذهن‌تان نگه دارید و به خواندن ادامه دهید.

۱. هاست ووکامرس

اگر نظر ما را بخواهید، بهترین هاست‌‌ برای فروشگاه‌های اینترنتی کوچک تا متوسط هاست ووکامرس است.

خب همان‌طور که می‌دانید، ووکامرس افزونه‌ فروشگاه‌سازی است که روی سایت‌های وردپرسی نصب می‌شود و آن را به فروشگاه‌ اینترنتی تبدیل می کند. حالا هاست ووکامرس چیست؟

هاست ووکامرس هم هاستی است که دقیقاً مخصوص نیاز و ویژگی‌های فروشگاه‌های ووکامرسی پیکربندی و بهینه‌سازی شده و بیشترین سرعت، امنیت و سازگاری را برای سایت‌های فروشگاهی فراهم می‌کند.

از آنجایی که اولین تجربه کاربر در مواجهه با فروشگاه‌تان، اولین فرصت شما برای داشتن مشتریان وفادار است، خیلی مهم است که بتوانید تجربه خوبی برای کاربر خلق کنید.

بخش مهمی از این تجربه کاربری، به فاکتورهای مهمی مثل سرعت و امنیت سایت گره خورده است.

لیموهاست، یکی از نام‌آشناترین ارائه‌دهندگان هاست ووکامرس در ایران است. در هاست ووکامرس لیموها‌ست، بهینه‌سازی‌هایی در لایۀ وب‌سرور مخصوص این نوع دیتابیس انجام شده و با استفاده از قدرتمندترین نسل CPU و هاردهای NVMe، سرعت پاسخ‌دهی تا 5 برابر بیشتر از سرویس‌های میزبانی معمول شده است.

در کنار سرعت بالا، ویژگی‌هایی مثل سازگاری بالا با انواع قالب‌های فروشگاهی، بهینه‌سازی و کشینگ چندلایه، سیستم امنیت غیرقابل نفوذ و آنتی دیداس، مانیتورینگ ۲۴ ساعته، پهنای باند نامحدود، آپتایم ۹۹.۹ درصد و… در هاست ووکامرس لیموهاست، تاثیر مستقیمی بر عملکرد فروشگاه آنلاین شما خواهد داشت.

بنابراین، اگر فروشگاه اینترنتی شما روزانه چیزی بین هزار تا ۲۵ هزار بازدید دارد، خرید هاست ووکامرس هوشمندانه‌ترین کاری است که می‌توانید برای کسب‌وکارتان انجام دهید!

۲. هاست اشتراکی

ارزان‌ترین گزینه‌ای که می‌توانید برای میزبانی از فروشگاه اینترنتی‌تان پیدا کنید، هاست اشتراکی است. در هاست اشتراکی، چندین سایت روی یک هاست واحد میزبانی می‌شوند.

به عبارت ساده‌تر، شما با چندین سایت دیگر روی منابع یک هاست مثل حافظه، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و… شریک هستید و همگی از یک فضا استفاده می‌کنید.

این فضای اشتراکی خوبی‌ها و بدی‌های خودش را دارد.

مزیتی که هاست اشتراکی می‌تواند برای‌تان داشته باشد، هزینه ارزان آن است. طبیعتاً وقتی هزینه اجاره یک هاست بین چندین مشترک تقسیم شود، هر کس سهم ناچیزی برای استفاده از سرویس میزبانی می‌پردازد و هزینه‌ها خیلی سنگین نیستند.

از طرفی، صفر تا صد مدیریت و پیکربندی هاست، پشتیبانی و… برعهده شرکت ارائه‌دهنده هاست است و از این نظر وظیفه‌ای بر گردن شما نیست.

و اما بدی‌ها…

خب وقتی چندین سایت مشترکاً از منابع یک هاست استفاده می‌کنند، مشکلاتی مثل کاهش سرعت سایت و گاهاً از دسترس خارج شدن آن (مخصوصاً در زمان اوج ترافیک سایت یا پردازش چندین درخواست به‌طور همزمان)، درزهای امنیتی و محدودیت در منابع هاست هم وجود دارند.

پس هاست اشتراکی برای فروشگاه‌های اینترنتی کوچکی که بودجه محدودی دارند، تازه شروع به کار کرده‌اند و بازدید و مشتریان زیادی ندارند، انتخاب نسبتاً خوبی است.

۳. هاست وردپرس

همان‌طور که از اسم این سرویس میزبانی می‌توانید حدس بزنید، هاست وردپرس برای سایت‌های وردپرسی و نیازها و ویژگی‌های آن‌ها پیکربندی و بهینه‌سازی شده و بهترین عملکرد، سرعت و امنیت را برای این سایت‌ها فراهم می‌کند.

هاست وردپرس

اما این به این معنی نیست که هاست وردپرس به کار سایت‌های فروشگاهی نمی‌آید؛ اتفاقاً برعکس، هاست وردپرس به چند دلیل هاست مناسبی برای سایت‌های فروشگاهی کوچک تا متوسط است.

اول اینکه سرعت و عملکرد هاست وردپرس در بارگذاری صفحات سایت بالاست و این برای خلق تجربه کاربری خوب در فروشگاه‌های اینترنتی فاکتور بسیار مهمی است.

دوم اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای فروشگاه‌های اینترنتی است و هاست وردپرس ویژگی‌های امنیتی متعددی مثل فایروال، اسکن بدافزارها و به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم دارد که برای تامین امنیت فروشگاه اینترنتی شما بسیار ضروری هستند.

از همه مهم‌تر، با رشد ابعاد کسب‌وکار و افزایش تعداد بازدیدهای روزانه سایت‌تان، می‌توانید به‌راحتی هاست وردپرس خود را ارتقا و فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و سایر منابع را در صورت نیاز افزایش دهید.

۴. سرور فروشگاهی

اگر فروشگاه اینترنتی بزرگی دارید که بازدید روزانه آن بیش از ۲۵ هزار تا است، طبیعتاً منابع یک هاست برای‌تان کافی نیست و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

سرور فروشگاهی لیموهاست، یک سرور اختصاصی مدیریت‌شده برای سایت‌های فروشگاهی است. در این سرور، پیکربندی و تخصیص منابع طوری انجام شده است که احتمال کاهش سرعت، داون تایم و اختلال را در زمان اوج ترافیک (مثلاً هنگام اجرای کمپین‌های تبلیغاتی) به صفر می‌رسد.

اگر بخواهیم به مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع سرویس میزبانی اشاره کنیم، تنظیم منابع سرور متناسب با نیازهای فروشگاه شما، راه‌اندازی و پیکربندی بدون دردسر سرور، بهینه‌سازی چندلایه و کشینگ اختصاصی، سازگاری با انواع قالب‌ها و افرونه‌های فروشگاهی و نظارت و مانیتورینگ شبانه‌روزی بر فروشگاه آنلاین شما مهم‌ترین ویژگی‌ها هستند.

ناگفته نماند که قیمت این سرویس میزبانی به دلیل ویژگی‌ها و امکانات حرفه‌ای که ارائه می‌دهد، بیشتر از سایر گزینه‌هاست. پس اگر محدودیت بودجه دارید، هاست ووکامرس (در صورت ارتقا منابع) برای‌تان گزینه بهتری است.

جمع‌بندی

در این مقاله ۴ تا از بهترین سرویس‌های میزبانی برای فروشگاه‌های اینترنتی کوچک، متوسط و بزرگ را معرفی کردیم و گفتیم که هاست ووکامرس، بهترین انتخاب برای سایت‌های فروشگاهی است.

در آخر این را هم اضافه می‌کنیم که اگر قصد خرید هاست و دامنه و سرور برای فروشگاه‌تان دارید، لیموهاست یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگانی است که می‌توانید به سایت‌شان مراجعه کرده و پلن‌های میزبانی‌تان را با بهترین قیمت و کیفیت از آن تهیه کنید.