گوگل پیکسل 8a زودتر از موعد و با امکان دریافت 7 سال بروزرسانی معرفی شد

در حالی که قرار بود گوگل از گوشی گوگل پیکسل 8a در مراسم I/O 2024 رونمایی شود، این گوشی زودتر از موعد و مجهز به تراشه تنسور G3 و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی معرفی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل روز گذشته از گوشی میان رده جدید خود به نام پیکسل […]

در حالی که قرار بود گوگل از گوشی گوگل پیکسل 8a در مراسم I/O 2024 رونمایی شود، این گوشی زودتر از موعد و مجهز به تراشه تنسور G3 و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی معرفی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل روز گذشته از گوشی میان رده جدید خود به نام پیکسل 8a زودتر از موعد رونمایی کرد. گوگل در این گوشی بهینه سازی های مهمی را انجام داده و مهمتر از همه پیکسل 8a می تواند تا 7 سال بروزرسانی سیتم عامل را دریافت کند. بدین ترتیب گوشی میان رده جدید نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است.

نمایشگر این گوشی شامل یک صفحه ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که نرخ رفرش در آن 120 هرتز است. مهمترین ویژگی این گوشی دریافت 7 سال آپدیت نرم افزاری است که می تواند آن را در کنار دیگر گوشی های پرچم دار قرار دهد. قرار است این گوشی میان رده گوگل با قیمت پابه 499 دلار برای نسخه استاندارد وارد بازار شود. تراشه به کار رفته در این گوشی تراشه ۴ نانومتری تنسور G3 گوگل است.

باتری مورد استفاده در گوگل پیکسل 8a نسبت به نسل قبل کمی بزرگ تر شده و ۴۴۹۲ میلی آمپر ساعت است. در این گوشی از 8 گیگابایت رم استفاده شده است. همچنین حافظه داخلی آن شامل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است. در پنل پشتی دوربین های دوگانه 64 مگاپیکسلی و ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید قرار دارند. همچنین دوربین سلفی این دستگاه شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی است. همچنین این گوشی از استاندارد IP67 نیز پشتیبانی می کند. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۸ واتی و در کنار آن شارژ بی‌سیم ۵ واتی اشاره کرد. گوگل پیش فروش این دشتگاه ار آغاز کرده و در صورت پیش خرید توسط کاربران، یک هفته بعد آن را در اختیار خواهند داشت.