دانشمندان راهی برای کنترل ماشین‌ها توسط مغز انسان یافتند

دانشمندان در مرکز نظامی آمریکا در حال تلاش برای پیدا کردن راهی برای کنترل ماشین‌ها توسط مغز انسان هستند و به دنبال همین موضوع، از میکروسکوپ‌هایی کوچک برای وارد نمودن دستگاه‌های مورد نیاز به مغز انسان به منظور راحت‌تر کردن انجام این کار استفاده می‌‌کنند. و حالا دانمشندان استرالیایی اعلام کرده‌اند که موفق به پیدا […]

دانشمندان در مرکز نظامی آمریکا در حال تلاش برای پیدا کردن راهی برای کنترل ماشین‌ها توسط مغز انسان هستند و به دنبال همین موضوع، از میکروسکوپ‌هایی کوچک برای وارد نمودن دستگاه‌های مورد نیاز به مغز انسان به منظور راحت‌تر کردن انجام این کار استفاده می‌‌کنند. و حالا دانمشندان استرالیایی اعلام کرده‌اند که موفق به پیدا کردن راهی برای انجام این کار شده و انسان را قادر می‌سازند تا به کمک مغز خویش بتواند ماشین‌ها را کنترل کند.

طبق اطلاعات منتشر شده محققین دانشگاه ملبورن در پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری دارپا (موسسه تحقیقات نظامی آمریکا) موفق به تولید و توسعه دستگاهی شده‌اند که انسان را قادر به کنترل ماشین‌ها می‌سازد. رسیدن به این توانایی می‌تواند دریچه‌‌ای را به سوی علم و پیشرفت تکنولوژی باز کند و اینطور که توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند، از این دستگاه‌ها می‌توان در اختلالات عصبی و ناتوانی‌های فیزیکی بیماران نیز استفاده کرد.

در این تحقیق، دانشمندان وسیله‌ای کوچک و به ضخامت یک گیره‌ی کاغذ را وارد بخشی از مغز انسان که فعالیت‌های داوطلبانه‌ای را انجام می‌دهد، نموده و به کمک آن انسان را قادر به انجام کارهای مختلفی می‌نمایند که شاید در دید اول، بخواهیم از این کارها با “توانایی‌های ماورایی” یاد کنیم. البته اینطور نیست که این وسیله در مغز انسان باقی بماند و پس از وارد شدن آن به مغز، این وسیله از طریق رگ‌‌های خونی، خود را به گردن انسان می‌رساند.

البته این دستاورد و تحقیق، نتایج بسیار خوبی را نیز در بر دارد و می‌تواند به پزشکان کمک کند تا آنها از این دستگاه‌ها و این روش برای کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده نمایند و برای وارد کرد دستگاه‌ها و ابزارهای مورد نیاز، دیگر عمل جراحی مغز را انجام ندهند. وارد کردن این دستگاه‌ها از طریق رگ‌های خونی و در نهایت قرار دادن آنها در گردن، خطرات احتمالی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد و می‌تواند تایج بسیار بهتری نیز داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال