بهبود عملکرد سیستم پرداخت اپل؛ پاسخ بانک‌ها به سارقان

برخی از رسانه‌های اینترنتی گزارش داده بودند که در اوایل هفته جاری، گروهی از سارقان با استفاده از اطلاعات پرداخت به سرقت‌رفته در سیستم Apple Pay، توانسته‌اند به حساب برخی از مشتریان دسترسی پیدا کنند. این اقدام سارقان، بانک‌ها را مجبور به انجام اقدامات امنیتی بیشتر کرده است. گفته شده در واقع مجرمان برای این‌کار از نرم‌افزار […]

برخی از رسانه‌های اینترنتی گزارش داده بودند که در اوایل هفته جاری، گروهی از سارقان با استفاده از اطلاعات پرداخت به سرقت‌رفته در سیستم Apple Pay، توانسته‌اند به حساب برخی از مشتریان دسترسی پیدا کنند. این اقدام سارقان، بانک‌ها را مجبور به انجام اقدامات امنیتی بیشتر کرده است.

گفته شده در واقع مجرمان برای این‌کار از نرم‌افزار جزئیات کارت‌های اعتباری سرقت شده در دوره نقض عهد سال ۲۰۱۳، استفاده کردند. بنا به گفته وال‌استریت ژورنال موسسات مالی به منظور بررسی کارت‌های اعتباری مشتریان، اقدامات بیشتری انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که کارت وارد‌شده در سیستم پرداخت همراه کوپرتینو، واقعا متعلق به خود شخص است. در این رابطه، کارهایی مانند اجازه تنها یک‌بار وارد‌کردن رمز، برقراری تماس با مشتری و سوالات امنیتی برای تایید هویت کسانی که عملیات پرداخت را با دستگاه آیفون خود انجام می‌دهند، استفاده می‌شود.

برخی بانک‌ها برای استفاده از سیستم پرداخت اپل اتصال به اینترنت و بانکداری اینترنتی را برای مشتری الزامی می‌کنند، که این امر باعث می‌شود پس از اینکه اتصال مشتری توسط بانک تایید شد، Apple Pay خود‌به‌خود به صورت باز شده باقی بماند و به کلاهبرداران امکان دسترسی به حساب مشتری و سوء‌استفاده از حساب‌های بانکی را بدهد. با وجود تمام موارد ذکر شده فقط کافیست افراد مطمئن شوند که شماره کارت آنها در اختیار شخص دیگری نیست، در این صورت خواهند توانست چشم خود را به روی همه این مشکلات ببندند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال