معرفی: با بهترین اپلیکیشن‌های آیفون در طول تاریخ این گوشی آشنا شوید

اسمارت‌فون‌ها قدرتمند هستند؛ چراکه اپلیکیشن‌ها آن‌ها را قدرتمند ساخته‌اند! با سخت افزاری قدرتمند و امکاناتی جدید، قطعا اسمارت‌فون‌ها برای هر کسی جذاب و کارآمد هستند. البته که امکانات این دستگاه‌ها بی شمار است ولی هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با بهرین اپ‌های موجود در هر زمینه و هر نیازی است. پس در این […]

اسمارت‌فون‌ها قدرتمند هستند؛ چراکه اپلیکیشن‌ها آن‌ها را قدرتمند ساخته‌اند! با سخت افزاری قدرتمند و امکاناتی جدید، قطعا اسمارت‌فون‌ها برای هر کسی جذاب و کارآمد هستند. البته که امکانات این دستگاه‌ها بی شمار است ولی هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با بهرین اپ‌های موجود در هر زمینه و هر نیازی است. پس در این مقاله همراه ما باشید.

بهترین اپلیکیشن ها برای مسافران

Audible

اگر علاقه ی زیادی به خواندن کتاب دارید ولی به دلایلی مثل کمبود وقت نمی‌توانید این کار را انجام دهید، Audible یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. اپ Audible یکی از بهترین اپ های موجود برای دو سیستم عامل اندروید و iOS است که از طریق آن دسترسی به هزاران کتاب صوتی برای کاربران ممکن می‌شود.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که هدفون خود را بروی گوشتان قرار دهید و به نسخه ی صوتی کتاب موردعلاقه ی خود گوش کنید بدون این که نیاز باشد چشمتان حتی یک لحظه به صفحه ی گوشی نگاه کند. همچنین، درصورتی که عضو سرویس Amazon Prime باشید، دسترسی نامحدودی به کتاب های صوتی خواهید داشت و می‌توانید هر کتاب صوتی منتشر شده ای را بدون محدودیت گوشی کنید و از آن لذت ببرید.

Pocket

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که در اینترنت درحال گشت و گذار باشید و مقاله ای بسیار توجه شما را جلب کرده باشد ولی در همین حال زمان کافی برای خواندن آن را نداشته باشید؟ احتمالا در وقت آزاد بعدی خود زمانی که قصد به یادآوری نام آن مقاله یا منتشر کننده ی آن را داشته باشید، در این کار با مشکل روبرو خواهید شد.

با استفاده از اپ Pocket به سادگی می‌توانید تمامی مقاله های موردنظر خود را ذخیره کنید و آن ها را بعدا بصورت آفلاین مشاهده کنید. اگر می‌خواهید مطالب آنلاین موردنظر خود را از دست ندهید با استفاده از اپ Pocket آن ها را ذخیره کنید و در زمان مناسب مطالعه کنید.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای صاحبان بلاگ:

Google Analytics

اپلیکیشن Google Analytics پرطرفدارترین اپلیکیشن آیفون در میان بلاگر ها است. با استفاده از این اپ نظارت کاملی بر وبسایت خود و ترافیک دریافتی آن خواهید داشت. مهم ترین ویژکی این سرویس، رایگان بودن آن است.

همچنین، Google Analytics بهترین و بیشترین سرویس توصیه شده ی موجود برای وب‌ مستر ها می باشد. به وسیله‌ی این اپ بدون نیاز به نسخه‌ی وب Google Analytics می توانید از روی آیفون خود نظارت کاملی بر وبسایت یا وبلاگ خود داشته باشید.

WordPress

بدون شک وردپرس محبوب‌‌ ترین سیستم مدیریت محتوا می‌باشد. در حال حاضر بیشتر وبسایت های بزرگ از وردپرس یا نسخه های شخصی سازی شده‌‌ی آن استفاده می‌کنند. چراکه این سیستم مدریت متحوا، سیستمی متن باز است که توسعه دهندگان می توانند مناسب با نیاز خود در آن تغییراتی ایجاد کنند. وبسایت Tech News نیز به وسیله‎ی همین سیستم مدیریت می‌شود.

اگر شما نویسنده، ویرایشگر، مدیر یا مشارکت کننده در یک وبسایت وردپرسی هستید، به سادگی می توانید مطالب خود را به وسیله‌ی آیفون خود مدیریت کنید. البته که نمی توانید تجربه‌ای به کاملی نسخه‌ی وب آن داشته باشید، ولی همین اپ می‌تواند تا اندازه ی زیادی در وقت شما صرفه جوبی کند.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای عکاسان:

Camera+

اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین آیفون‌ها معمولا امکانات چندانی را دراختیار کاربر قرار نمی‌دهد و تقریبا همه چیز بصورت اتوماتیک انجام می‌شود. ولی با این حال شما می توانید با استفاده از اپ +Camera که در اپ استور قیمتی معادل 3 دلار دارد، کنترلی کامل بر دوربین و امکانات آن داشته باشید.

این اپ دستگاه شما را به امکانات جدیدی مجهز می کند که تابحال شاهد آن نبوده‌اید. برای مثال، در این اپ امکان ثبت تصاویری با سرعت شاتر پایین تر، استفاده‌ی بسیار اندک از ISO، حالت مایکرو، تنظیم نور با لمس صفحه و بسیاری قابلیت های دیگر را خواهید داشت. اگر چندان از عکس های ثبت شده به‌وسیله ی آیفون خود راضی نیستید، باید این اپ را تست کنید. به عبارتی دیگر اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از دوربین آیفون خود دریافت کنید، این اپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

VSCO

برخلاف اپ +Camera، شما می‌توانید با استفاده از اپ VSCO دریایی از امکانات را بصورت رایگان تجربه کنید. این برنامه یکی از بهترین اپ های موجود برای کنترل دستی امکانات دوربین آیفون است.

رابط کاربری این برنامه کمی ساده و بی‌روح است ولی همین مورد سبب شده است تا کاربران به سادگی بتوانند تصاویر بهتری را با آیفون های خود ثبت کنند. سازنده‌ی این برنامه تضمینی بر شگفت‌انگیز بودن آن نمی‌کند ولی با آن شما امکانات دستی بیشتری را با دوربین دستگاه خود تجربه خواهید نمود.

بهترین اپلیکیشن‌ برای عاشقان غذا:

Foursquare – City Guide

اپ Foursquare – City Guide به شما کمک می کند تا نزدیک‌ترین رستوران های موجود را بیابید. همچنین، برنامه باتوجه به جستجوی شما، بهترین نتایج را به شما نمایش می‌دهد.

این برنامه تقریبا در تمام دنیا فعال است. اگر با استفاده از این برنامه به رستوران های گوناگونی بروید، می‌توانید تاریخچه ای کامل شامل تعداد دفعاتی که به یک رستوران خاص رفته اید را مشاهده کنید.

بهترین اپلیکیشن‌‌ها در زمینه ی بهره‌وری:

Evernote

Evernote یکی از بهترین اپ‌های موجود در زمینه ی اپ‌های بهره‌وری است. متاسفانه به دلیل تغییراتی که به تازگی در قیمت آن ایجاد شده است، قیمت آن کمی برای کاربران آمریکایی گران است ولی کاربران هندی می توانند با قیمتی مناسب آن را تهیه کنند.

به‌نظر می‌رسد که Evernote بهترین ابزار موجود برای سینک کردن یادداشت‌ها میان دستگاه‌های گوناگون و اسکن مدارک متخلف باشد. اگر می‌خواهید با ویژگی ها و نحوه‌ی استفاده‌ از این برنامه بیشتر آشنا شوید، سری به وبسایت سازندگان آن بزنید.

Buffer

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید شبکه های اجتماعی زمان زیادی از شما می‌گیرند، اپ Buffer به شما کمک می کند تا بدون متوجه شدن حتی خود شما، اکانت هایتان در شبکه‌های اجتماعی فعال و بروز بمانند.

برای استفاده از این اپ نیازی به اپ های دیگر مثل فیسبوک یا توییتر نیست. تنها کافیست مشخصات اکانت های خود را در Buffer وارد کنید. پس از اتصال اکانت هایتان به Buffer، وقت زمان‌بندی کردن مطالب موردنظرتان برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهند همیشه در شبکه‌های اجتماعی بروز بمانند، می‌توانید تمامی مطالب خود را در Buffer زمان‌بندی کنید و از هدر رفتن بیش از حد زمان خود جلوگیری کنید.

بهترین اپلیکیشن‌‌های مسنجر برای آیفون:

WhatsApp

تقریبا همه‌ی افراد از مسنجر واتس‌اپ استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم این پیام‌رسان، بیش از سایر پیام‌رسان ها برای ارتباط با دوستان و نزدیکان موردتوجه قرار می‌گیرد.

همچنین، باتوجه به قابلیت جدید تماس‌های تصویری، واتس‌اپ به مسنجری چندکاره تبدیل شده است که همه‌ی ویژگی ها را در یک اپ جاسازی نموده است. تماس تصویری،تماس صوتی، اشتراک گذاری فایل، چت های گروهی، رمزنگاری پیام‌های کاربران همگی ویژگی‌هایی هستند که در واتس‌اپ آنها را تجربه خواهید کرد.

Google Allo

Google Allo مسنجری هوشمند است که به تازگی برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. اگر دوستان شما در این مسنجر فعالیت می‌کنند یا می‌توانند به Google Allo مهاجرت کنند، این مسنجر بهترین جایگرین برای واتس‌اپ است.

البته در این مسنجر ویژگی‌های کمتری را تجربه خواهید کرد ولی با استفاده از دستیار هوشمند گوگل، این مسنجر برایتان سرگرم‌کننده‌تر و مفید‌تر خواهد بود.

بهترین اپلیکیشن‌‌های ضروری برای آیفون:

Google Translate

Google Translate برای شما یکی از بهترین اپ‌ها خواهد بود اگر فردی با سفر‌های زیاد هستید. بجای این‌که ساعت های زیادی را صرف یادگیری زبانی جدید کنید، می‌توانید تصمیم به نصب Google Translate بگیرید و هر‌زمانی که نیاز به آن داشتید، از آن استفاده کنید.

البته واضح است که Google Translate جایگزین مناسبی برای یادگیری زبانی دیگر نیست ولی اگر عجله دارید، اپ Google Translate می‌تواند نجات‌بخش شما باشد.علاوه بر این،اگر می‌خواهید مطلبی به زبانی دیگر بخوانید ولی متوجه آن نمی‌شوید، می‌توانید از آن کمک بگیرید و با کمک آن مطلب موردنظر خود را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید. به همین ترتیب، در شرایط دیگر هم Google Translate می‌تواند بسیار به شما کمک کننده باشد.

1Password

با یک جستجوی ساده در استورها متوجه خواهید شد که اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد زیادی وجود دارند؛ که از بهترین‌های آن می‌توان به LastPass و Keeper و البته 1Password اشاره کرد. ولی زمانی که قصد برسی و انتخاب بهترین اپ در این زمینه را داشته باشیم، 1Password در ابتدای لیست جای خواهد گرفت. تجربه‌ی کاربری این اپ بسیار کاربرپسند است ولی مسئله‌ای که کمی تعجب‌برانگیز است، قیمت نجومی این اپ در مقایسه با سایر اپ‌های آیفون است. این برنامه قیمتی برابر 65 دلار در اپ استور اپل دارد. اگر پرداخت چنین هزینه‌ای برایتان امکان پذیر است، به شما پیشنهاد می‌کنیم این اپ را به هیچ عنوان از دست ندهد. ولی اگر به‌دنبال جایگزینی رایگان برای آن هستید، به شما اپ های مدیریت پسورد LastPass و Keeper را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین اپلیکیشن‌‌ کیبورد برای آیفون:

SwiftKey

بدون شک SwiftKey بهترین اپ ساخته شده به‌وسیله‌ی توسعه دهندگان اندرویدی در زمینه‌ی کیبورد می‌باشد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که درصورت استفاده از این کیبورد به‌جای کیبورد اصلی دستگاه، دیگر امکان استفاده از لمس سه بعدی دستگاه خود را در هنگام تایپ با آن نخواهید داشت.

قابلیت شگفت انگیزی که این برنامه از آن بهره می‌برد، قابلیت پیش‌بینی کلمات تایپ شده به‌وسیله‌ی شماست. حتی درصورتی که زبانی که با کیبورد تایپ می‌کنید انگلیسی نیست می‌توانید انتظار پیش‌بینی های بسیار عالی این اپ را داشته باشید که نتیجه‌ی آن افزایش چشمگیر سرعت تایپ شما می‌باشد. کسانی که با Google keyboard کار کرده باشند می‌دانند که پیش‌بینی های این کیبورد از کلمات موردنظر کاربر بسیار خوب است ولی SwiftKey به اندازه‌ای در این زمینه خوب عمل می‌کند که کیبورد گوگل حرفی برای گفتن در مقابل آن نخواهد داشت. افزون بر این‌ها، قابلیت شخصی سازی کیبورد باتوجه به سلیقه‌ی کاربر نیز وجود دارد.

Gboard

Gboard یک کیبورد جدید برای دستگاه های iOS است که به‌وسیله‌ی کمپانی گوگل برای کاربران iOS طراحی و ساخته شده است. حتی اگر از عاشقان اپل هم باشید، این کیبورد گوگل شما را مجذوب خود خواهد کرد.

کیبورد Gboard به شما قابلیتی می‌دهد که بتوانید در هنگام تایپ از GIF ها و ایموجی ها استفاده کنید. با استفاده از این کیبورد به دنیایی از GIF های گوگل دسترسی خواهید داشت که این GIF ها برای تمامی شرایط و حالات طراحی شده‌اند. افزون بر این، در هنگام تایپ با این کیبورد به موتور جستجوی گوگل نیز بصورت مستقیم و بدون نیاز به خروج از کیبورد دسترسی خواهید داشت.

بهترین اپلیکیشن‌های مسدود کننده:

1Blocker

1Blocker بهترین اپلیکیشن برای مسدود کردن موارد نمایش داده شده در محیط وب است. این اپ بصورت رایگان قابل دانلود است ولی برای دسترسی کامل به امکانات آن باید 3 دلار بصورت پرداخت درون برنامه‌ای، پرداخت کنید.

البته دربرابر امکانات بالای این برنامه، قیمت مناسبی برای آن درنظر گرفته شده است. این اپ هرگونه تبلیغی را مسدود می‌کند و از لود شدن اسکریپت های اضافی در صفحات وب، جلوگیری می‌کند. همچنین، اجازه‌ی فعالیت به آنالیزگر های وبسایت ها را نمی‌دهد. اگر برنامه را با امکانات کامل آن تهیه کنید، صفحات وب بسیار سریعتر از پیش لود خواهند شد. این برنامه به سادگی بروی مرورگر سافاری افزوده می‌شود و از لود شدن تبلیغات برای شما جلوگیری می‌کند.

با این حال، در هنگامی که درحال وبگردی هستید، ممکن است در برخی وبسایت ها با ارورهایی روبرو شوید که در آن به شما گفته می‌شود که مسدود کننده‌ی تبلیغات خود را خاموش کنید تا بتوانید وبسایت موردنظر را مشاهده کنید. در این زمان، می‌توانید وبسایت موردنظر را به whitelist بیفزایید تا از لود شدن تبلیغات آن سایت جلوگیری نشود.

Adblock Plus

Adblock Plus نیز یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای جلوگیری از تبلیغات وبسایت ها است که این اپ هم به سادگی امکان فعالیت بروی مرورگر سافاری را دارا می‌باشد. برخلاف 1Blocker، اپ Adblock Plus تنها یک مسدود‌کننده‌ی تبلیغ است. اگر ‌می‌خواهید از تبلیغات آزاردهنده‌ی وب آزاد شوید، Adblock Plus را دانلود و نصب کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های مرورگری وب:

Safari

Safari مرورگری است که بصورت پیش‌فرش بروی تمامی دستگاه های کمپانی اپل نصب شده است. شاید بتوان گفت که گوگل کروم بهترین مرورگر است ولی درمورد سیستم عامل iOS چنین چیزی واقعیت ندارد و مرورگر سافاری اپل هیچ چیزی از گوگل کروم کم ندارد و به‌خوبی تمامی صفحات وب و مدیای موجود در آنها را برای کاربر خود لود می‎‌کند.

Google Chrome

اگر نیاز به امکانات بیشتری دارید ( البته بدون درنظر گرفتن مسدود کننده‌ی تبلیغات ) و می‌خواهید تجربه‌ی خوبی از وبگردی داشته باشید، Google Chrome دراختیار شماست.

همچنین، اگر بروی سایر دستگاه‌های خود از مرورگر کروم استفاده میکنید، برای دسترسی آسان به بوکمارک‌ها و پسورد‌های ذخیره شده، بهتر است از کروم بروی آیفون خود نیز استفاده کنید. تا زمانی که مک نداشته باشید، چنین کاری با سافاری به سادگی کروم نیست.

بهترین اپلیکیشن‌های فضای ابری:

Google Drive

Google Drive به‌نظر منطقی ترین انتخاب برای استفاده به‌عنوان فضایی ابری با امنیتی تامین شده از سوی گوگل به‌شمار می‌آید. درحقیقت این برنامه این از بهرین اپ های موجود برای آیفون است.

با فضای ذخیره‌سازی بیشتر و امنیت بسیار بالا، می‌توانید همکاری کاملی با تیم خود داشته باشید تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود. همچنین، می‌توانید فایل های مشخصی را از روی گوگل درایو خود، بروی دستگاه خود دانلود کرده و آن را به صورت آفلاین در دستگاه خود داشته باشید. رابط کاربری طراحی شده در برنامه نیز بسیار کاربرپسند و جذاب طراحی شده است.

Dropbox

بیشتر افرادی که در حوزه‌ی فناوری فعالیت دارند، ترجیح می‌‌دهند که از سرویس Dropbox استفاده کنند. چراکه این سرویس با این که فضای کمتری نسبت به سایر سرویس های مشابه ارائه می‌کند، ولی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

Dropbox برای کارهای گروهی مناسبتر از کارهای شخصی است. واقعا چندان اهمیتی ندارد که کدام‌یک از سرویس دهنده‌های فضای ابری را انتخاب کنید ولی باید باتوجه به نیاز خود و اینکه آن سرویس‌دهنده قادر به اجرای خواسته‌های ما هست یا خیر، بهترین آنها را انتخاب کرده و از آن استفاده کنیم.

در این مقاله تمامی اپلیکیشن های مناسب و کاربردی آیفون را به شما معرفی کردیم تا شما بتوانید به‌سادگی از میان آنها اپ‌های موردنظر خود را بیابید. آیا در این مقاله نام اپلیکیشنی جامانده است؟ به نظر شما کدامیک از این اپ ها نباید در جایگاه بهترین‌ها باشند؟ از قسمت نظرات می‌توانید دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید.