بهترین اپلیکیشن‌های iOS در زمینه عکاسی و ویرایش عکس و فیلم در سال 2015 (قسمت سوم)

در قسمت دوم بررسی بهترین اپلیکیشن‌های iOS در زمینه عکاسی و ویرایش عکس و فیلم در سال 2015، به توصیف تعدادی از برنامه‌ها در این زمینه پرداختیم. هم اینک در قسمت آخر به معرفی اجمالی دیگر اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه می‌پردازیم. پس با تک‌نیوز همراه باشید: (به منظور دریافت هر یک از برنامه‎ها، می‌توانید بر روی نام […]

در قسمت دوم بررسی بهترین اپلیکیشن‌های iOS در زمینه عکاسی و ویرایش عکس و فیلم در سال 2015، به توصیف تعدادی از برنامه‌ها در این زمینه پرداختیم. هم اینک در قسمت آخر به معرفی اجمالی دیگر اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه می‌پردازیم. پس با تک‌نیوز همراه باشید:

(به منظور دریافت هر یک از برنامه‎ها، می‌توانید بر روی نام برنامه مزبور موجود در تیتر هر بخش کلیک کنید)

Over (برنامه‌ای به منظور درج متن و کار‎‎های هنری بر روی عکس)

over

اگر شما نیز طرفدار عکاسی و ویرایش تصاویر به روش مدرن هستید، برای این منظور نیاز به فونت‌های بسیار زیبا در کنار طرح نوشتار آنها به شکل دستی و تبدیل‌گر متن به عکس است و اپلیکیشن Over برای این منظور طراحی گردیده است. برای دریافت این برنامه، می‌بایست هزینه 2 دلاری آن را نیز بپردازید.

Matter (جهانی بیگانه)

matter

این برنامه برای ذهن‌های خلاق ساخته شده است و از جمله برنامه‌های محبوب ما برای گوشی‌های آیفون به حساب می‌آید. به کمک ابزار‌های سه بعدی این برنامه، می‌توان به جایگذاری ساختار‌هایی ساده و یا پیچیده، صیقلی و روشن اقدام کرد. از این رو، عکس‌ها و فیلم‌های تولید شده بسیار عجیب بوده و پایه و اساسی فضایی به آنها می‌دهد. برای خریداری این اپلیکیشن از فروشگاه آیتونز نیز به پرداخت 2 دلار از حساب خود نیاز است.

Waterlogue (تولید عکس‌های آبرنگی)

waterlogue

خلق تصاویر دلگرم‌کننده توسط نقاشی‌های آبرنگی، قدمتی چندین ساله دارد، اما هم اینک با الگوریتمی هوشمندانه، اپلیکیشن Waterlogue به تبدیل آسان عکس‌هایتان به اثری هنری و آبرنگی کمک بزرگی خواهد کرد. این برنامه از اپلیکیشن‌های محبوبمان در این زمینه بوده و دارای 12 طرح پیشفرض برای انتخاب آسان کاربران است. با تطبیق و تنظیم عکس خود، می‌توانید بهترین گزینه را از بین آنها انتخاب کنید. این اپلیکیشن نیز در فروشگاه اپل، 3 دلار قیمت‌گذاری شده است.

SKRWT (ویرایش خطوط نا‌صاف)

skrwt

لنز دوربین موجود بر روی گوشی‌های آیفون بسیار واید بوده و برای ثبت تصاویر مختلف بسیار مناسب است (همچنین بطور خاص برای عکاسی از منظره)، اما گاهی بدلیل خطا‌های اثر بشکه‌ای و دیگر خطا‌های لنز، خطوط صاف موجود در عکس‌ها و همچنین به طور خاصی در عکاسی از ساختمان‎ها، بصورت کج و منحرف مانند برج پیزای ایتالیا ظاهر می‌شوند. اپلیکیشن SKRWT در این وهله به کمک کاربران آمده و بدون خدشه وارد کردن به تصاویر، خطوط نا‌صاف موجود در آنها را اصلاح می‌کند. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشیم که انجام این پروسه در نرم‌افزار‌های ویرایشی، عملی به مراتب سخت و دشوار است. در پایان به منظور در اختیار داشتنن این امکانات می‌بایست هزینه 2 دلاری آن را نیز بپردازید.

Slow Shutter Cam (تار‌کننده خطوط)

slowshutter

همه ما تا بحال با مناظر حرکت ستاره‌های دنباله‌دار در شب مواجه شده‌ایم و از این منظر، حسی به مانند حرکت در تاریکی به ما دست می‌دهد. این شیوه از عکاسی به کاهش دستی سرعت شاتر دوربین جهت ایجاد اثری همانند آن چیزی که در حرکت خودرو‌ها در شب دیده می‌شود، نیاز است. ویژگی کاهش سرعت شاتر، قابلیتی منحصر به فرد از جانب این اپلیکیشن بوده که در هر برنامه‌ای مشابه آن قابل یافت نیست. قیمت این برنامه نیز یک دلار است.

Camera Noir (ایجاد افکت سیاه و سفید)

cameranoir

عکاسی در حالت سیاه و سفید یا همان Black & White از مود‌های پر‌طرفدار عکاسان حرفه‌ای بوده و در تولید تصاویر دراماتیک بسیار مناسب است. اپلیکیشن Camera Noir نیز به منظور تامل کاربران در دنیایی با دو رنگ سیاه و سفید طراحی شده است و به کاربران اجازه تطبیق و تنظیم تصاویر خود با افکت‌ها و امکانات این برنامه را داده و میزان کنتراست تصاویر نیز از همین راه قابل تنظیم است. قیمت این اپلیکیشن نیز 2 دلار است.

Union (ایجاد اثر Double exposure)

union

به منظور تولید تصاویری شگفت‌انگیز و ایجاد اثر Double exposure، به تفکری خلاق و کمی تکنیک نیاز است. اپلیکیشن Union در بخش ایجاد خلاقیت ناتوان است اما تمامی امکانات به منظور تولید و خلق تصاویری به این شکل را برای کاربران خود مهیا خواهد کرد. البته قبل از استفاده از آن، می‌بایست هزینه 2 دلاری آن را نیز بپردازید.

Facetune (ویرایش تصاویر پرتوره)

facetune

اگر ثبت تصاویر پرتوره یا سلفی، از سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان به حساب می‌آید، مطمئنا زمان زیادی را برای ویرایش تصاویر خود و حذف لکه‌های صورت برای خلق تصاویری زیبا و منحصر به فرد، صرف خواهید کرد. Facetune از برنامه‌هایی است که بر روی ویرایش تصاویر پرتوره تمرکز کرده و ساده‌سازی اصلاح عیوب صورت از وظایف اصلی آن است. این برنامه بیشتر برای کاربران آماتور در این زمینه مناسب بوده و در همین سطح، تصاویر بسیار مناسب و بدیعی را از طریق ویرایش تصاویر آیفون، تولید خواهد کرد. برای خریداری آن، باید قیمت 2 دلاری آن را بپردازید.

Glaze (تبدیل تصاویر به حالت نقاشی)

glaze

اپلیکیشن Glaze دارای افکت‌های خاصی بوده که به کاربر اجازه خلق تصاویری مشابه نقاشی‌های رنگ روغن را می‌دهد. دریافت این برنامه رایگان است، اما برای استفاده از تمامی امکانات آن، می‌بایست هزینه‌های داخل برنامه‌ای آن را بپردازید.

Fragment (خلق اشکال و سایه‌ها)

fragment

گاهی اوقات عکاسی از مناظر و افراد کمی کسل‌کننده به نظر می‌آید و در این هنگام، شاید به کمی تغییر و تحول نیاز باشد. Fragments یکی از این نوع برنامه‌هاست که دارای ابزاری خاص و چند‌وجهی بوده و به تولید تصاویری عجیب و قابل توجه اقدام می‌نماید. به منظور استفاده از امکانات این برنامه، می‌بایست هزینه 2 دلاری آن را نیز بپردازید.

Mextures (بافت‌دار کردن تصاویر)

mextures

اگر بدنبال راهی هستید که بدون خدشه وارد شدن به تصویرتان، آنها را دانه‌دار و یا بافت‌دار کرده و یا به آنها نور‌های مصنوعی بیافزایید، اپلیکیشن Mextures در طی چند ثانیه، این کار را برای شما انجام خواهد داد. این برنامه اجازه افزودن افکت‌های مختلف به عکستان و آزمایش هر کدام از آنها را به شما خواهد داد. برای به همراه داشتن این برنامه، می‌بایست قیمت 2 دلاری آن پرداخت شود.

Popsicolor (خلق تصاویر آبرنگی و پر رنگ و لعاب)

popsicolor

اپلیکیشن Popsicolor از برنامه‌های بسیار جالب در زمینه ویرایش تصاویر بوده و به کمک آن و با پیروی از سبکی خاص می‌توان به آبرنگی کردن تصاویر خود و افزودن رنگ‌ها به آن اقدام کنید. تصاویر تولید شده از نظر جزئیات بسیار ساده بوده و با مشاهده نتایج کار، مطمئنا از کار با این برنامه به وجد خواهید آمد. اما ابتدا می‌بایست قیمت 3 دلاری آن پرداخت شود.

Lory Stripes (درج خطوط عجیب)

lorystripes

اپلیکیشن Lory Stripes به منظور درج خطوطی منحرف و پیچان و در عین حال عجیب و غریب به تمام جهت‌ها ساخته شده است و در تولید تصاویری مدرن و شاید هم زیبا بوسیله خطوط  خود که نمایانگر انرژی است، به ویرایش تصاویر کاربران می‌پردازد. این برنامه عجیب در فروشگاه اپل 2 دلار ارزش‌گذاری شده است.

Slow Fast Slow (به منظور آهسته‌سازی صحنه‌ها)

slowfastslow

این برنامه توسط کمپانی تولید‌کننده Glif (محبوب‌ترین مانت سه‌پایه مربوط به آیفون) طراحی و ساخته شده است و اجازه آهسته‌سازی فیلم‌ها تا میزان دو برابر (1/8x) حد معمول موجود در برنامه پیشفرض دوربین گوشی را خواهد داد. همچنین از افکت‌های fade in و fade out و چگونگی انجام آنها نیز پشتیبانی خواهد شد. البته خلاف آن نیز ممکن بوده و می‌توان به سرعت پخش فیلم را زیاد و کلیپ‌های تایم‌ لپس خوبی را تولید کرد. برای استفاده از این برنامه به پرداخت 2 دلار از حساب شخصی خود نیاز است.

با تمام این تفاسیر، کدامیک از برنامه‌های گفته شده ارزشمند‌تر است؟! لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید. 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال