بهترین اپلیکیشن‌های iOS در زمینه عکاسی و ویرایش عکس و فیلم در سال 2015 (قسمت دوم)

در قسمت اول بررسی بهترین اپلیکیشن‌های iOS در زمینه عکاسی و ویرایش عکس و فیلم در سال 2015، به توصیف تعدادی از برنامه‌ها در این زمینه پرداختیم. هم اینک در قسمت بعدی به معرفی دیگر اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه می‌پردازیم. پس با تک‌نیوز همراه باشید: Photo Editor by Aviary (جایگزینی مناسب برای ویرایش تصاویر) اپلیکیشن ویرایش […]

در قسمت اول بررسی بهترین اپلیکیشن‌های iOS در زمینه عکاسی و ویرایش عکس و فیلم در سال 2015، به توصیف تعدادی از برنامه‌ها در این زمینه پرداختیم. هم اینک در قسمت بعدی به معرفی دیگر اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه می‌پردازیم. پس با تک‌نیوز همراه باشید:

Photo Editor by Aviary (جایگزینی مناسب برای ویرایش تصاویر)

Photo-Editor-by-Aviary  (2)

اپلیکیشن ویرایش عکس Aviary، علاقه‌مندان بسیار زیادی را از اقشار مختلف به سمت خود جذب کرده است. این موضوع، ریشه در فلسفه طراحی این برنامه دارد. استفاده از اپلیکیشن در کنار تعدد ابزارهای حرفه‌ای، بسیار ساده است. همچنین در بروز‌رسانی جدید این برنامه، شاهد طراحی گرافیکی بسیار زیبای برنامه در کنار نمایش تصاویر ساخته شده در قطع بزرگ هستیم که مورد دومی بسیار مفید و کاربردی بوده و به کاربر اجازه تماشای دقیق عکس ویرایش شده خود را می‌دهد. همچنین این برنامه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نیز هست و از آنها می توان به امکان حذف لکه‌های روی صورت برای ایجاد هر چه بهتر عکس‌های پرتره، سفید کردن دندان‌ها و افزودن شکلک‌های جالب همانند stickerها اشاره کرد. از معایب این اپلیکیشن، پرداخت درون برنامه‌ای آن بوده و در ابتدای کار، آن را از شما در‌خواست می‌کند. همچنین عادت کردن به منو‌های آن نیز کمی زمان‌بر است.

Laminar Pro (بهترین و پیشرفته‌ترین برنامه ویرایش عکس)

Laminar-Pro  (3)

اپلیکیشن Laminar، از برنامه‌های پیشرفته در زمینه ویرایش تصاویر به حساب می‌آید و از امکانات مورد پشتیبانی این برنامه، می‌توان به layerها و maskها و مجموعه کاملی از براش‌ها (brushes)، ابزاری قدرتمند برای شبیه‌سازی (cloning)، در هم آمیختن (smudging)  و غیره اشاره کرد. بر‌خلاف اپلیکیشن گران قیمت Photoshop مربوط به گوشی‌های هوشمند، این برنامه کاملا رایگان بوده و دارای ابزار‌های بسیار متنوعی است. به همین دلیل است که نسبت به این برنامه، ابراز علاقه شدیدی می‌کنیم.

برنامه Laminar از قابلیتی با نام auto correct نیز بهره می‌برد که در این حالت، اپلیکیشن به اصلاح تراز سفیدی عکس (white balance)، غلظت رنگ‌ها (color saturation)، سفیدی (gamma)، روشنایی (brightness) و کنتراست آن می‌پردازد. البته قدرت اصلی این برنامه در ویرایش عکس‌ها به صورت دستی و توسط خود کاربر است. جدا از تمامی ویژگی‌های گفته شده، تنظیمات تطابقی (adjustments) خاصی نیز در مورد curves و brightness و contrast و saturation و color temperature نیز وجود داشته و پس از تنظیم آنها، این گزینش قابلیت ذخیره شدن برای استفاده‌های بعدی را خواهد داشت. این اپلیکیشن از ابزار‌های بسیار تخصصی در زمینه نور‌دهی بهره می‌برد و باید گفت که بسته جامعی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هاست که می‌تواند برای علاقه‌مندان آیفونی خود، به راحتی و نه فقط به جای برنامه Photoshop، بلکه حتی جای برنامه Lightroom را نیز به سادگی بگیرد.

MoviePro (بهترین برنامه ضبط فیلم)

MoviePro  (5)

اپلیکیشن MoviePro، به تازگی برای اجرا در نسخه هشتم iOS و در گوشی‌های iPhone 6 و iPhone 6 Plus بروزرسانی شده است. این اپلیکیشن از جمله برنامه‌های فیلم‌برداری بوده که به کاربر خود اجازه تنظیم دستی دوربین را برای ثبت فیلم در بالاترین و بهترین نرخ‌های تصویر‌برداری می‌دهد و حتی نرخ بیت‌ریت آن به 50 مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد و در این حالت گزینه‌ای برای تصویر‌برداری با دقت 3K یا 1728 × 3072 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه بر روی مدل iPhone 5s وجود دارد و این حالت بر روی مدل‌های آیفون 6 و +6 به 120 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در کنار آن، این اپلیکیشن دارای ابزاری ضروری جهت استفاده علاقه‌مندان به فیلم‌برداری نیز هست و قفل تنظیمات نوردهی، فوکوس و تراز سفیدی و همچنین کنترل دقیق میزان بزرگنمایی از جمله این ابزار تخصصی هستند.

در پایان به منظور در اختیار داشتن تمامی این امکانات و قابلیت‌ها، می‌بایست هزینه 5 دلاری را برای خرید این اپلیکیشن از فروشگاه آیتونز اپل بپردازید.

Kinomatic (جایگزینی مناسب برای ضبط فیلم)

Kinomatic  (4)

اپلیکیشن Kinomatic دارای دو ویژگی بسیار مهم بوده و آن دو، پیشرفته‌ترین حالت فیلم‌برداری در حالت دستی و ویرایشگر داخلی بسیار قدرتمند آن است. تمامی این امکانات به طور حیرت‌آوری بر روی رابط کاربری بسیار ساده آن قرار گرفته‌اند و مطمئنا از سرعت ویرایش تصاویر آن و راحتی در برش و اتصال کلیپپ‌ها و تولید یک فیلم از پروژه خود تعجب خواهید کرد. کنترل‌های دستی پر‌توان آن شامل دکمه‌های مجزایی برای قفل حالت نوردهی، فوکوس و تراز سفیدی بوده و در کنار آنها، نمودار جهت بررسی زنده میزان صدای در حال ضبط نیز وجود دارد. با تمام این اوصاف، این اپلیکیشن به تازگی، پا در عرصه ویرایش تصاویر گذاشته است اما خیلی سریع به برنامه‌ای پرطرفدار در این زمینه تبدیل شده و از این نظر در نزد کاربران آیفونی علاقه‌مند به فیلم‌برداری، بسیار عزیز است.

البته برای بهره بردن از تمامی قابلیت‌های این برنامه، می‌بایست قیمت 2 تا 4 دلاری آن را نیز بپردازید.

Videon (برنامه‌ای با ابزار‌های متنوع)

Videon  (4)

Videon نیز مانند دیگر برنامه، از بروزرسانی مربوط به  iOS 8 خود بی‌نصیب نمانده و جالب است بدانید که این برنامه، از اپلیکیشن‌های بسیار دوست‌داشتنی ما به حساب می‌آید. این برنامه نیز مانند اپلیکیشن‌های FiLMiC Pro و MoviePro، تصاویر بسیار با‌کیفیتی را با بیت‌ریت بسیار بالا از لنز دوربین گوشی ثبت می‌کند ولی فعلا از بیت‌ریت استاندارد موجود بر روی آیفون‌ها پیروی می‌کند. اما رابط کاربری آن از دیگر برنامه‌ها، بسیار کاربر‌پسندانه‌تر است.

قیمت این اپلیکیشن در فروشگاه آیتونز، برابر 5 دلار است.

Videocraft (جایگزینی مناسب)

Videocraft  (4)

از مزایای این برنامه، ارائه کنترل‌های دستی بسیار کاملی در ضبط فیلم بوده و در کنار آنها، از ابزار‌های بسیار ساده مانند trim و crop و pan و همچنین scale و slow the motion در کنار reverse video (بر‌عکس کردن فیلم) و add و edit text نیز بهره می‌برد. همچنین قرار‌گیری عکس بر روی فیلم‌ها از دیگر ویژگی‌های این برنامه بوده و خوش‌بختانه نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای چند ده دلاری برای این اپلیکیشن نیست و برای در اختیار داشتن آن تنها کافیست تا قیمت 2 دلاری آن را بپردازید.

Cute Cut (بهترین ویرایشگر فیلم)

Cute-Cut  (3)

ویرایش فیلم بر روی آیفون و آیپد می‌تواند بسیار مهیج باشد اما برای رسیدن به این هدف، ابتدا به رابط کاربری لمسی بسیار خوبی نیاز است و در کنار آن، نیاز به اپلیکیشنی قدرتمند در این زمینه بوده و Cute Cut از هر دو ویژگی برخوردار است. همچنین پایداری و عدم کرش این برنامه، آن را از دیگر برنامه‌های فعال در این زمینه متمایز کرده و برای استفاده کردن از تمامی این امکانات، نیازی به صرف هزینه نیست. البته تمامی فیلم‌های تولید شده در این حالت دارای watermark مربوط به این شرکت بوده و برای حذف آن از روی فیلم‌های خود، تنها کافیست که قیمت 6 دلاری آن را بپردازید.

شاید برای تازه‌واردان به عرصه ویرایش فیلم، عادت کردن به رابط کاربری این برنامه کمی زمان‌بر باشد اما برای کسب تجربه بیشتر، می‌بایست که زمان بیشتری را با رابط کاربری آن صرف کنید. بخش‌های مختلفی مانند videos و photos و text و audio وجود دارند و دراین بخش‌ها، اجازه افزودن افکت‌ها، transition، تعریف سرعت پخش فیلم، چرخش فیلم (rotate) و دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد داده شده است.

پایان قسمت دوم

منتظر بررسی‌های بعدی تک‎نیوز در این زمینه باشید…

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال