جدال ابرقدرت‌ها: مقایسه دوربین گوشی‌های گلکسی اس 7، آیفون 6 اس، جی 4 ال‌جی و گلکسی اس 6

مسلما تا به امروز تبلیغات بسیار زیادی در مورد گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و قابلیت‌های موجود در آن در فضای مجازی منتشر شده است. بنابراین شما نیز از آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید عملکرد دوربین اصلی این گوشی را دیده و کیفیت تصاویر خروجی آن را بسنجید. در این مقاله قصد داریم […]

مسلما تا به امروز تبلیغات بسیار زیادی در مورد گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و قابلیت‌های موجود در آن در فضای مجازی منتشر شده است. بنابراین شما نیز از آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید عملکرد دوربین اصلی این گوشی را دیده و کیفیت تصاویر خروجی آن را بسنجید. در این مقاله قصد داریم به سراغ دوربین گلکسی اس 7 رفته و عکس‌های ثبت شده توسط آن را مورد بررسی دقیق قرار دهیم. اما قبل از شروع این بررسی بهتر است بدانید که تعدادی از رقبای قدرتمند این گوشی را نیز به این میدان هدایت کرده‌ایم. آیفون 6 اس اپل یکی از این رقبا می‌باشد که به دلیل در اختیار داشتن دوربین بسیار باکیفیت و از طرفی دیرینه بودن رقابت این دو سری از گوشی‌ها، مسلما رقابت آن دو پایاپای خواهد بود. گلکسی اس 6 سامسونگ دیگر گوشی موجود در این رقابت است که در حقیقت نسخه قدیمی‌تر پرچمدار فعلی سامسونگ به حساب می‌آید. هدف از قرار دادن این گوشی در این مقاله، مشاهده تغییرات انجام گرفته و میزان آن از سوی شرکت سامسونگ بر روی گوشی گلکسی اس 7 می‌باشد. گوشی جی4 ال‌جی آخرین کسی است که به این میدان وارد می‌شود. این گوشی نیز به دلیل بهره‌مندی از سخت‌افزار بسیار مناسب می‌تواند حریف بسیار سرسختی تلقی شود. در بخش زیر می‌توانید به مهمترین مشخصات فنی دوربین این گوشی‌های هوشمند نگاهی بیندازید:

مشخصات فنی دوربین‌
گلکسی اس 7 سامسونگ  آیفون 6 اس اپل گلکسی اس 6 سامسونگ جی4 ال‌جی
 دقت و نسبت تصویر حسگر 12MP @ 4:3
4032 x 3024 pixels
12MP @ 4:3
4032 x 3024 pixels
16MP @ 16:9
5312 x 2988 pixels
16MP @ 16:9
5312 x 2988 pixels
ابعاد سنسور و پیکسل‌ها 1/2.5″
1.4 μm
1/3″
1.22 μm
1/2.6″
1.12 μm
1/2.6″
1.12 μm
دیافراگم و فاصله کانونی 26mm
F1.7
29 mm
F2.2
28 mm
F1.9
28 mm
F1.8
سیستم فوکوس و لرزشگیر Dual Pixel AF
Optical stabilization
Phase detection AF
No OIS
Phase detection AF
Optical stabilization
Laser AF
Optical stabilization
 همان طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، شاید گلکسی اس 7 نتوانسته باشد بیشترین میزان پیکسل‌های موجود بر روی حسگر را از آن خود نماید. اما با این حال 12 مگاپیکسل، دقت تصویر بسیار مناسب و البته کافی برای این چنین حسگری با این ابعاد به حساب می‌آید. در واقع این موضوعی است که نمی‌بایست در مورد آن خیلی حساس بوده و یا نگران باشید. اما در کنار آن باید گفت که دوربین این گوشی جدید دارای مزایایی همچون دیافراگم بسیار باز، حسگر بسیار بزرگ در کنار پیکسل‌هایی با ابعاد زیاد می‌باشد. تمامی این موارد باعث می‌شود که در هنگام عکاسی نور بیشتری به هر پیکسل موجود بر روی سنسور برخورد کند و در نهایت حتی در هنگام شب نیز تصاویر بسیار خوبی به ثبت برسد. اما با تمامی این تفاسیر باید گفت که تمامی این موارد در حد یک نظریه بوده و در حقیقت می‌بایست از نزدیک تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید؛
منظره اول: پارک
scene1-preview
زمانی که این تصویر به ثبت رسید، آفتاب در حال غروب کردن بود و در واقع منظره‌ای با شرایط نوری نسبتا ضعیف را در پیش روی خود داشتیم. در حقیقت در همین صحنه اول دوربین گوشی‌ها تحت آزمایش بسیار سختی قرار گرفتند. تصویر ثبت شده توسط اس7 بسیار مجذوب کننده می‌باشد زیرا رنگ‌های بدنه سوژه‌ها بسیار غلیظ و شاداب می‌باشد. شاید نتوان گفت که رنگ اجزای این منظره بسیار بیشتر از حالت عادی و واقعی است اما در نهایت می‌توان این طور اظهار کرد که غلظت رنگ‌ها مجذوب کننده می‌باشد. در سوی دیگر میدان تصویر آیفون کمی کسل کننده‌تر بوده و غلظت رنگ‌ها کمتر می‌باشند و از طرفی تمایل به رنگ‌های سرد در آن دیده می‌شود. موضوعی که از دستگاه‌های شرکت اپل انتظار آن را نداشتیم.
جالب است بدانید که گلکسی اس 6 توانست بهترین و دقیق‌ترین نمایش رنگ را به ثبت برساند. در واقع رنگ‌ها در این عکس شباهت بسیار زیادی به آنچه دارد که با چشم انسان دیده می‌شود. دوربین جی4 ال‌جی نیز سعی داشت تمایل رنگ‌ها را به سمت گرمی هدایت نماید. اما متاسفانه نتیجه کار خیلی جالب نبود. در واقع در عکس جی4 رنگ‌های صورتی و قرمز بیش از حد معمول غلیظ‌تر بودند.
اما جدا از بحث رنگ‌ها باید گفت که هر چهار دوربین توانستند میزان جزئیات تصویر بسیار خوبی را ارائه دهند. البته تصویر جی4 تنها دارای بخش‌هایی بود که کمی مبهم به نظر می‌رسید. البته این به آن دلیل است که دوربین نمی‌تواند تصاویر شارپ و واضحی را از منظره تهیه کند.
در بخش زیر شاهد اطلاعات مربوط به پروسه ثبت هر عکس و همچنین امتیازات نهایی دوربین‌ گوشی‌ها در این بخش هستیم:
Untitled
از طرفی می‌توانید کراپ 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه دوم: هتل لندن

scene2-preview

روز بعد از این صحنه که در بالا مشاهده میکنید، چهار عکس گرفته شد. همانطور که مشاهده می‌کنید تصویر ثبت شده توسط آیفون با دیگر گوشی‌ها کاملا متفاوت می‌باشد. البته خیلی از دیگر رقبای خود بهتر نمی‌باشد. در واقع رنگ‌ها در تصویر آیفون بسیار گرم‌تر از دیگر تصاویر می‌باشد. در حقیقت این مورد کمی غیر عادی و غیر طبیعی به نظر می‌رسد. اما در مورد بقیه باید گفت که تصاویر ثبت شده توسط آنها از نظر رنگی شباهت بسیار بیشتری به حقیقت موجود دارد. با این حال هنوز هم شاهد غلظت نسبتا بالای رنگ‌ قرمز در تصاویر جی4 می‌باشیم. از نظر میزان جزئیات تصویر باید گفت که هر چهار دوربین توانستند امتیاز خوبی  را از آن خود کنند. از طرفی نویز خاصی نیز در تصاویر مزبور دیده نمی‌شود حتی اگر دقیق‌تر آنها را بررسی کنیم. البته بهتر است بدانید که تصاویر جی4 کمتر به شارپنس حساس بوده و به همین دلیل در برش 100 درصد شاهد کیفیت بسیار بالای آن هستیم.

Untitled

علاوه بر آن می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه سوم: زمین بازی

scene3-preview

با مشاهده هر چهار تصویر بالا به وضوح شاهد ثبت هر چه بهتر رنگ‌ها می‌باشیم. در حقیقت در همه عکس‌ها رنگ‌ها به صورت روشن و دقیق به دور از اغراق و زیاده‌روی و به شکلی دقیق به ثبت رسیده‌اند. البته تصویر آیفون دارای نوردهی کمتری نسبت به بقیه بوده و می‌توانست از میزان نوردهی بیشتری استفاده کند. از طرفی همانند بخش‌های قبل میزان جزئیات تصویر در هر چهار عکس بسیار عالی می‌باشند.

Untitled

علاوه بر آن می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه چهارم: گل‌های زرد

scene4-preview

تصویر بالا مربوط به شکوفه‌های زرد رنگ انگور اورگان می‌شود. تمامی چهار دوربین توانستند تصاویر بسیار عادی و طبیعی و از طرفی مناسبی را از این شکوفه‌ها به ثبت برسانند. رنگ‌ها و میزان جزئیات تصویر در هر چهار تصویر بسیار عالی و مورد رضایت می‌باشند. البته تمایلات خاصی نیز در رنگ‌های این تصاویر دیده می‌شود. اما با این حال مشکل خاصی به نظر نمی‌رسد و نمی‌توان از آن اشکال گرفت.

در این تصاویر می‌توان به اثر بوکه دوربین‌ها (تار شدن پس زمینه) نیز اشاره کرد. همان طور که در چهار تصویر مشاهده می‌کنید، جی 4 ال‌جی توانسته است به شکل بسیار بهتری نسبت به دیگر رقبا پس زمینه سوژه خود را تار نماید. از طرفی دو دوربین گلکسی اس نیز توانسته‌اند این کار را نسبتا به خوبی انجام دهند. نماینده اپل با عملکردی بسیار ضعیف‌تر در این زمینه این چنین تصویری را به ثبت رسانده است. این موضوع به دلیل عدد دیافراگم بالاتر (ضعیف‌تر) دوربین گوشی آیفون 6 اس رخ داده است. در واقع عدد دیافراگم شاخصه‌ای مطمئن به منظور محاسبه میزان اثر بوکه و خارج شدن بخش‌هایی از تصویر از بهترین وضوح در دسترس به حساب می‌اید.

Untitled

 

صحنه پنجم: دیوار

scene5-preview

در این صحنه که در فضای نسبتا بسته به ثبت رسیده است، خورشید در حال غروب کردن بوده و نور از پنجره‌ای نزدیک به منظره در حالت تابیدن در یک جهت خاص می‌باشد. در واقع میزان نوردهی تصویر خیلی مناسب نمی‌باشد. تصویر ثبت شده توسط گلکسی اس 7 بسیار شفاف و واضح می‌باشد. میزان جزئیات تصویر بسیار عالی بوده و تمامی این موارد به این خاطر است که میزان حساسیت سنسور (ISO) در عددهای پایین حفظ شده است. اس 6 نیز عملکرد خوبی در این بخش داشته و البته بهتر است بدانید که این دوربین از حساسیت بیشتری استفاده کرده است و در کنار آن سرعت شاتر کمتری نیز به کار برده است.

این در حال یاست که تصویر آیفون 6 اس به صورت ناامید کننده‌ای از نظر کیفی بسیار ضعیف‌تر می‌باشد. در واقع تراز سفیدی دوباره به اشتباه انتخاب شده است. اما با این حال جزئیات تصویر خوبی ارائه شده و تصویر نسبتا شفاف می‌باشد. اما با تمام این تفاسیر تمایل به رنگ زرد در آن موج می‌زند. این بار تصویر جی4 بیش از بقیه از نظر غلظت رنگ‌ها به واقعیت نزدیک می‌باشد. با این حال به میزان کمی تمایل به رنگ سبز در تصویر این گوشی دیده می‌شود. از طرفی جالب است بدانید که متاسفانه این گوشی از حساسیت بالا و در کنار آن سرعت شاتر بالا در هنگام ثبت تصویر خود استفاده کرده است. به همین دلیل است که تصاویر نماینده ال‌جی دارای نویز تصویر بیشتری می‌باشند. اما با این حال در صورت لرزش دست کاربر، این گوشی جی4 است که می‌تواند تصاویر بهتری را در این شرایط به ثبت برساند.

Untitled

علاوه بر آن می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه ششم: آب‌نبات‌های چوبی

scene6-preview

مسلما هم اینک تعجب کرده‌اید که چرا چهار تصویر بالا به طور کامل به هم شبیه نیستند. این موضوع به این دلیل رخ داده است که نسبت تصویر دوربین‌ها به هم تفاوت داشته و در واقع برای عکاسی در بعضی از آنها از فاصله‌های متفاوتی استفاده شده است. البته این طور به نظر می‌رسد. در واقع فاصله دوربین‌ها از میز کاملا یکسان می‌باشد اما به دلیل متفاوت بودن مشخصات لنز و حسگرها، اجسام با اشکال متفاوت و مختلفی ظاهر خواهند شد.

همان طور که مشاهده می‌کنید، جی4 و گلکسی اس 6، از نظر عرضی میدان دید بسیار بیشتری را فراهم می‌آورند. اما از نظر طولی یا همان عمودی، گلکسی اس 7 و آیفون 6 اس میدان دید بسیار بیشتری را به نمایش خواهند گذاشت. در این بخش نمی‌توان به هیچ گوشی خاصی امتیاز برتری داد زیرا این موضوع کاملا سلیقه‌ای بوده و به عکاس و نیازهای کادربندی آن بستگی دارد.

اما از لحاظ میزان کیفیت تصاویر باید گفت که هر چهار دوربین توانستند امتیازات یکسانی را از آن خود کنند. البته اگر سری گوشی‌های گلکسی موجود در این رقابت، شارپنس مصنوعی کمتری اعمال می‌کردند، مسلما هاله‌های موجود در بخش کناره‌های اجسام را دیگر شاهد نبودیم.

در بخش زیر شاهد اطلاعات مربوط به پروسه ثبت هر عکس و همچنین امتیازات نهایی دوربین‌ گوشی‌ها در این بخش هستیم:

Untitled

علاوه بر آن می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه هفتم: پرتره در فضای بسته

scene7-preview

در این صحنه خاص دوربین گوشی‌های سامسونگ نتوانستند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارند. زیرا در این تصاویر میزان کنتراست تصویر و همچنین روشنایی با کمی اغراق زیاد از حد معمول در نظر گرفته شده است. آیفون در این بخش توانست امتیاز خوبی را به ثبت رسانده و با اینکه رنگ‌ها غلظت کمتری دارند اما طبیعی‌تر بوده و میزان جزئیات تصویر نیز نسبتا بالاست. در این میان جی4 ال‌جی توانست در بخش میزان جزئیات تصویر بهترین امتیاز را به خود اختصاص داده و از طرفی اگر این تصویر با کمی روشنایی بیشتر همراه بود، مسلما می‌توانست باز امتیاز بیشتری را کسب نماید. در نهایت باید گفت که هر چهار گوشی توانستند از بخش عکاسی پرتره در فضای بسته سربلند بیرون آیند.

در قسمت زیر شاهد اطلاعات مربوط به پروسه ثبت هر عکس و همچنین امتیازات نهایی دوربین‌ گوشی‌ها در این بخش هستیم:

Untitled

از طرفی می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه هشتم: فروشگاه

scene8-preview

یکی از بزرگترین تست‌هایی که بر روی دوربین‌ها انجام می‌شود مربوط به صحنه بالا می‌شود. جایی که بطری‌های شیشه‌ای در فضای بسته قرار گرفته و بخشی از اطراف آنها تاریک‌تر می‌باشد. در این بخش گلکسی اس 7 توانست امتیاز خوبی را از آن خود نماید. در واقع تصاویر ثبت شده توسط آن بسیار شفاف بوده و از طرفی با وجود افزایش حساسیت سنسور، میزان جزئیات تصویر خوبی نیز در آن دیده می‌شود. به همین دلیل است که توانست امتیاز بیشتری را نسبت به بقیه در این بخش به خود اختصاص دهد. گلکسی اس 6 نیز توانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. البته در مقایسه با اس7، تصویر این گوشی دارای میزان نویز تصویر بسیار بیشتری بوده و این خود به دلیل افزایش حساسیت حسگر رخ داده است. تصویر جی4 کمی شفاف‌تر بوده و در نمای کلی بسیار جذاب به نظر می‌رسد. اما در این بخش شاهد عملکرد بسیار ضعیف دوربین آیفون 6 اس اپل هستیم. در واقع در این بخش بزرگترین اشکال نماینده اپل مربوط به تنظیم نادرست میزان نوردهی تصویر تلقی می‌شود.

Untitled

 

از طرفی می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه نهم: تاریکی شب

scene9-preview

دوباره در این بخش شاهد عملکرد بسیار ضعیف دوربین گوشی آیفون 6 اس در هنگام عکاسی در شرایط نوری ضعیف بودیم. در واقع عکس‌های نماینده اپل در تاریکی تقریبا غیر قابل استفاده می‌باشند. اما در طرف دیگر میدان گلکسی اس 7 توانست امتیاز بسیار خوبی را از آن خود کرده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. در واقع این گوشی از میزان حساسیت بسیار کمتری استفاده کرد و به همین دلیل نویز کمتری در تصاویر آن دیده می‌شود. تصویر گلکسی اس 6 نیز خیلی ناامید کننده نمی‌باشد. در واقع تصویر اس 6 حتی کمی بیشتر از حالت معمولی نوردهی داشته و به همین دلیل جذاب‌تر هم به نظر می‌آید. تصویر جی4 نیز در این بخش کمی با تنظیم نادرست تراز سفیدی همراه است اما با این حال مشکل خاصی نداشته و جذاب به نظر می‌رسد.

در قسمت زیر شاهد اطلاعات مربوط به پروسه ثبت هر عکس و همچنین امتیازات نهایی دوربین‌ گوشی‌ها در این بخش هستیم:

Untitled

علاوه بر آن می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه دهم: کلیسا

scene10-preview

جالب است بدانید که در این بخش دوربین آیفون توانست بهترین و واقعی‌ترین عکس ثبت شده در محیط با شرایط نوری ضعیف را از آن خود نماید. در واقع تنظیمات مربوط به رنگ انوار کلیسا در این عکس بسیار طبیعی می‌باشد. از طرفی خیابان نیز به بهترین شکل به نمایش در آمده است. البته این به آن معنا نیست که تصاویر ثبت شده توسط سه دوربین دیگر بد باشند. آن تصاویر نیز بسیار جذاب می‌باشند اما در بعضی از آنها کمی بیشتر از حد اغراق شده و در واقع طبیعی نیستند.

در بخش زیر شاهد اطلاعات مربوط به پروسه ثبت هر عکس و همچنین امتیازات نهایی دوربین‌ گوشی‌ها در این بخش هستیم:

Untitled

علاوه بر آن می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

صحنه یازدهم: عملکرد فلاش 

scene11-preview

در نهایت به سراغ عکاسی در محیط بسته و کاملا تاریک رفتیم تا عملکرد فلاش دوربین هر یک از گوشی‌های هوشمند موجود در این رقابت را بسنجیم. خبر خوب این بود که هر چهار گوشی توانستند در این شرایط برای اولین تلاش خود بهترین فوکوس را بر روی سوژه‌های مورد نظر اعمال کنند. در واقع در هنگام عکاسی در این شرایط تنها یک عکس با هر گوشی گرفته شد و تست برای هیچ کدام از آنها تکرار نشد. از طرفی می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که آیفون توانست در طی این پروسه فوکوس سریعتری (تقریبا دو برابر) را نسبت به سه رقیب دیگر انجام داده و این موضوع در مورد ثبت تصویر نیز صدق می‌کند. علاوه بر آن عملکرد آن در این بخش از تست کاملا بهتر از دیگران نبود زیرا رنگ‌های به نمایش در آمده کاملا دقیق نبودند. در این بخش از تست دو گوشی گلکسی سامسونگ توانستند بهترین و دقیق‌ترین ثبت رنگ تصاویر را از خود به نمایش بگذارند. در سمت دیگر میدان جی4 توانست نسبت به دیگر گوشی‌ها، بیشتر و دقیق‌ترین میزان جزئیات تصویر را به ثبت برساند. اما با این حال رنگ‌های تصویر آن کاملا غیرطبیعی بودند.

Untitled

از طرفی می‌توانید تصویر برش 100 درصد بخش‌های مختلف تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ گوشی‌ها را در بخش پایین مشاهده کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

نتیجه‌ گیری پایانی

نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که گلکسی اس 7 سامسونگ توانسته است بهترین امتیازات را در این رقابت از آن خود کرده و در جمع‌بندی امتیازات در صدر بایستد. اما می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که گلکسی اس 7 نسبت به دیگر گوشی‌ها سن کمتری داشته و در واقع به تازگی توسط این شرکت کره‌ای معرفی گشته است و بنابراین از آخرین فناوری‌ها بهره‌مند خواهد بود. در واقع همان طور که در بخش اول این مقاله دیدیم، این گوشی از بهترین تجهیزات ممکن در بخش عکاسی موبایل تولید شده تا به این تاریخ استفاده می‌کند و به همین دلیل انتظار کسب این گونه نتایجی نیز از این گوشی می‌رفت. البته با این حال میزان شارپنس تصاویر این گوشی بیشتر از آن بود که انتظار داشتیم. گلکسی اس 6 سامسونگ شاید از نظر فناوری‌های عکاسی دیجیتال یک سال عقب‌تر باشد، اما مسلما نمی‌توانست یک رقیب ضعیف به حساب آید. در واقع این گوشی توانست دوشادوش پرچمدار جدید سامسونگ، امتیازات خوبی را مخصوصا در بخش‌های عکاسی در شرایط نوری ضعیف از آن خود نماید. میزان جزئیات تصویر بسیار مناسب به همراه دقت بالای رنگ‌ها از جمله‌ شاخصه‌هایی بود که موجب افزایش امتیاز دوربین این گوشی شد. اما با این حال اس7 توانست تصاویری با نویز کمتر، شفاف‌تر و البته روشن‌تر را به ثبت برساند. در نتیجه سامسونگ توانسته است در معرفی یک گوشی پرچم‌دار جدید کاملا موفق باشد.

final-image

از طرفی جی 4 ال‌جی نیز به واسطه در اختیار داشتن حسگر 16 مگاپیکسلی توانست امتیاز بسیار خوبی را به جهت ارائه شارپنس نسبتا بالا به خود اختصاص دهد. یکی از دلایل موفقیت این گوشی مربوط به پردازشگر تصویر آن می‌شود که باعث شده اکثر جزئیات تصویر دست نخورده باقی بمانند. تراز سفیدی و همچنین دقت رنگ‌ها نیز خوب بوده و البته امیدواریم در گوشی‌ جی5، این موضوع بهبود یافته و باز هم بهتر شود. در نهایت کار آیفون 6 اس اپل در جایگاه انتهایی جدول مربوط به این رقابت قرار گرفت. گوشی هوشمندی که بیشتر به سبب در اختیار داشتن دوربین فوق العاده شناخته می‌شود. اما متاسفانه این بار نماینده شرکت اپل نتوانست از این رقابت سربلند بیرون آید. بیشترین کسری امتیازات مربوط به این گوشی در بخش عکاسی در محیط شب و تاریک رخ داد. وگرنه شاید این گوشی می‌توانست یک پله بالاتر بیاید. در نهایت در جدول زیر شاهد امتیازات پایانی این چهار گوشی هستید:

final

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال