سامسونگ تنها در 3 هفته بیش از 10 میلیون گلکسی اس 7 فروخته است

با آنکه در حال حاضر ما همه چیز را در رابطه با گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ می‎دانیم، ولی از اطلاعات مهمی در رابطه با آن هنوز اطلاع نداریم- یعنی آمار فروش! یک ماه از زمان عرضه‎ی این گوشی پرچم دار شرکت سامسونگ به بازار گذشته است، و اینطور به نظر می‎آید که این گوشی […]

با آنکه در حال حاضر ما همه چیز را در رابطه با گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ می‎دانیم، ولی از اطلاعات مهمی در رابطه با آن هنوز اطلاع نداریم- یعنی آمار فروش!

یک ماه از زمان عرضه‎ی این گوشی پرچم دار شرکت سامسونگ به بازار گذشته است، و اینطور به نظر می‎آید که این گوشی در جاده‎ی موفقیت سیر می‎کند! ناظران بر بازار کره گزارش می‎دهند که فروش “بالاتر از حد انتظار است”، با این اشاره که فعالیت تجاری بخش موبایل شرکت سامسونگ به نظر می‎آید بعد از دو سال تجربه‎‎ی سقوط رو به بهبود است. گفته می‎شود که این شرکت نزدیک به 10 میلیون دستگاه گلکسی اس 7 (اینکه شامل مدل اس 7 اج هم می‎شود یا خیر اشاره‎ای نشده است) را به بازار تحویل داده است، که این مقدار از تخمین اولیه‎ی 7 میلیون دستگاه بیشتر است و همین باعث شده است که تحلیل‎گران بازار پیش‎ بینی‎های فروش‎شان را برای سال 2016 بالا ببرند.

در روز چهارشنبه‎ی گذشته ارزش سهام سامسونگ نیز رشدی 2.4 درصدی داشت و به بالاترین میزان طی 18 هفته اخیر رسید. این در حالی است که ارزش سهام این شرکت از اواسط ماه ژانویه تا به الان حدودا 22 درصد رشد داشته است.
چشم اندازهای اولیه برای عملکرد اس 7 در بازار به نوعی مایوس کننده بود، از این نظر که تحلیل‎گران به دنبال کاهش تقاضا برای گوشی‎های پرمیموم سطح انتظارات خود را پایین آورده بودند. سرمایه گذاران سامسونگ نیز باور نداشتند که صرفا به خاطر بالا بودن میزان پیش سفارش برای گلکسی اس7، میزان فروش آن از مدل های قبلی اش بیشتر باشد. انتظار چنین بود که سود عملیاتی سامسونگ افتی 16 درصدی نسبت به سال قبل خود پیدا کند و به رقم 4.51 میلیارد دلار برسد که در شش فصل اخیر آن کمترین مقدار  است.

علاوه بر فروش خوب در بالاترین سطح از بازار، سامسونگ تلاش‎های خود را در سطح بازار محصولات میان رده و اقتصادی هم بالا برده است تا سهمی که از بازار در اختیار دارد را حفظ کند. این شرکت همچنین به نسبت زمان عرضه‎ی گلکسی اس 6 در سال گذشته، یک ماه زودتر گوشی‎های اس 7 و اس 7 اج را به بازار ارائه داده است، تا از عدم وجود محصولات جدید اپل در بازار در این موقع نهایت استفاده را ببرد. تحلیل‎گران این دو اقدام را یک استراتژی فروش قوی از سوی سامسونگ تشخیص داده‎اند. علاوه بر این، اعمال تغییرات اساسی در فرمول موفقیت گلکسی اس 6، که انتظار می‎رفت باعث از بین بردن علاقه‎ی مشتری شود، در نهایت باعث بهبود فروش شد، از این نظر که شباهت‎ها بین این دو گوشی هوشمند همراه کمک به کاهش هزینه‎های مربوط به تولید و توسعه‎ی قطعات کرد. همچنین باعث شد که سامسونگ اس 7 را به قیمت پایین تری ارائه دهد، که در حقیقت در بازار فوق العاده مهم کره 8.3 درصد ارزان تر است.
لی جین- وو در شرکت KTB Asset Management گفت “از دیدگاه سرمایه گذاران، هیچ مشکلی در رابطه با پول سازی بدون نوآوری وجود ندارد.” سامسونگ گفته است که میزان درآمد حاصل از فروش اس 7 هنوز قطعی نشده است، و در رابطه با فروش یا ارسال گوشی‎های جدید نظری نداد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال