از این پس موتور جستجوی Bing نیز به سایت‌هایی که برای موبایل‌ها بیشتر بهینه شده باشند، توجه بیشتری خواهد داشت

این روزها کاربران برای جستجو در فضای مجازی، بیشتر از اینکه از لپتاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی استفاده کنند، از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. همین موضوع سبب شد تا شرکت گوگل با تغییر در الگوریتم‌‌های موتور جستجوی خود، توجه ویژه‌ای به این دست از کاربران داشته باشد. حالا پس از این شرکت، نوبت به مایکروسافت و […]

این روزها کاربران برای جستجو در فضای مجازی، بیشتر از اینکه از لپتاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی استفاده کنند، از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. همین موضوع سبب شد تا شرکت گوگل با تغییر در الگوریتم‌‌های موتور جستجوی خود، توجه ویژه‌ای به این دست از کاربران داشته باشد. حالا پس از این شرکت، نوبت به مایکروسافت و موتور جستجوی Bing رسیده تا از این قاعده پیروی کنند.

پس از اینکه گوگل این تغییرات را از 21 آوریل عملی کرد، بسیاری از سایت‌ها که در طراحی، توجه بیشتری به تلفن‌های همراه و محصولاتی با صفحه‌نمایش کوچکتر داشته‌اند، از وضعیت بهتری نسبت به قبل برخوردار شدند. اگر همین حالا با گوشی‌هوشمند خود اقدام به جستجو از طریق موتور جستجوی Bing کنید، با عبارت‌های متعدد “Mobile-Friendly” مواجه خواهید شد. در واقه موتور جستجوی بینگ قصد دارد تا شما را با سایت‌هایی را که برای استفاده از تلفن‌های همراه بهینه‌سازی شده است، آشنا سازد. این موضوع زنگ خطری برای سایت‌هایی است که برای جستجو از طریق گوشی‌های هوشمند بهینه نشده‌اند و مایکروسافت اعلام کرده که در ماه‌های آینده، الگوریتم جدید خود را به کار خواهد گرفت. در این صورت، سایت‌هایی که به صورت کامل با گوشی‌های هوشمند بهینه شده باشند، از رتبه‌ی بهتری در نمایش نتایج جستجو بهره‌مند خواهند شد.

اما بر خلاف گوگل، بینگ برخی از فاکتورهایی را که در آینده به کار خواهد گرفت را توضیح داده است. از جمله‌ی عوامل مهم در بهینه‌سازی، سیستم ناوبری سایت، نوع پیمایش، قابلیت و امکانات مطالعه و سازگاری می‌باشند که وبمسترها باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند. از سوی دیگر، محتوای این سایت‌ها باید به وضوح نمایش داده شده و به هنگام استفاده از صفحه‌ی لمسی تلفن‌های هوشمند، هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. از موارد حائز اهمیت دیگر نیز می‌توان به زمانی اشاره کرد که کاربران می‌خواهند محتوای سایت را مطالعه کنند. توجه داشته باشید که برخی از وب‌سایت‌ها برای مطالعه‌ی دقیق و راحت مطالب نیاز به زوم کردن دارند و شاید لازم باشد شما صفحه را به اطراف کشیده تا بتوانید محتوای مورد نظر را مطالعه کنید. در واقع این سایت‌ها به صورت واکنش‌گرا طراحی نشده‌اند و کاربران به انجام کارهای اضافه مجبور می‌کنند. نمایش پنجره‌های اضافی و تبلیغاتی که عموما آزاردهنده نیز هستند (Pop-up) از موراد مهم دیگری است که بینگ به آن توجه خواهد داشت.

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده که در آینده، تمامی سایت‌هایی که هنوز با محصولات هوشمند و صفحه‌نمایش کوچک آنها بهینه‌سازی نشده باشند را پایین‌تر از سایر سایت‌هایی که اصطلاحا نسخه‌ی موبایلی دارند، قرار می‌دهد. البته این موضوع تایید شده که محتوای مطالب نیز بسیار مهم هستند و نتایج جستجو، تنها به سارگاری بیشتر محدود نمی‌شود. اما تغییرات آینده در الگوریتم موتور جستجوی Bing، به گونه‌ای خواهد بود که تغییر را احساس خواهید کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال