همکاری BMW و Apple برای طراحی سیستم‌عاملی جدید برای خودروی BMW i3

مدتی کوتاه است که شرکت‌های مختلف دنیای تکنولوژی، همکاری‌هایی گسترده و نزدیک را با کمپانی‌های بزرگ آغاز کرده‌اند. حالا نوبت به شرکت آمریکایی اپل رسیده که قصد دارد در تعامل با شرکت BMW، سیستم‌عاملی جدید را برای کنترل سیستم داخلی BMW i3 طراحی نماید. این خبر به دنبال خبر تلاش‌های شرکت اپل برای ساخت خودروی […]

مدتی کوتاه است که شرکت‌های مختلف دنیای تکنولوژی، همکاری‌هایی گسترده و نزدیک را با کمپانی‌های بزرگ آغاز کرده‌اند. حالا نوبت به شرکت آمریکایی اپل رسیده که قصد دارد در تعامل با شرکت BMW، سیستم‌عاملی جدید را برای کنترل سیستم داخلی BMW i3 طراحی نماید. این خبر به دنبال خبر تلاش‌های شرکت اپل برای ساخت خودروی بدون سرنشین منتشر شده‌است.

در جدیدترین مصاحبه‌ای که توسط مجله‌ی آلمانی Auto Motor Sport با شرکت خودروسازی BMW شده، سوال‌هایی در مورد همکاری‌های این دو شرکت برای ساخت خوردویی جدید پرسیده شد که بسیار هوشمندانه بودند، سوال‌هایی که اخیرا نیز توسط این کمپانی آلمانی و از طریق رویترز، رد شده بود. اما بر خلاف تصور بسیاری از افراد، BMW اعلام کرد که صحبت‌های عادی‌ را با شرکت اپل در مورد موضوعاتی همچون “خودروهای مرتبط با یکدیگر” انجام داده و در پاسخ به این سوال که آیا این همکاری به سیستم‌عامل Apple OS ختم خواهد شد یا خیر، نظری در این مورد توسط مصاحبه‌کنندگان ارائه نشد!

پیشتر نیز شرکت BMW تمایل خود به تولید خودروهایی با تکنولوژی‌های بالا با تولید خودروی BMW i8 نشان داده بود. مجله‌ی آلمانی Auto Motor Sport معتقد است سیستم‌عامل جدید شرکت اپل می‌تواند به اطلاعاتی همچون میزان سوخت و مسافت طی شده دسترسی داشته و آنها را برای آیفون‌، ساعت هوشمند اپل، آیپد و یا مک‌بوک ارسال نماید.

به تازگی نیز، Tim Cook در مصاحبه‌ای تلگرافی اعلام کرده بود که ساعت هوشمند اپل می‌تواند جای سوئیچ خودروها را در آینده بگیرد. اخبار جدید نیز نشان می‌دهد که شرکت اپل، متخصصان بسیار زیادی را در حوزه‌ی خودرو استخدام کرده و قصد تولید سیستمی بالاتر از استاندارد CarPlay را دارد. اخیرا نیز این کمپانی بزرگ، اپلیکیشن BMW i Remote App را برای ساعت هوشمند اپل معرفی کرده که همچون نسخه‌ی مخصوص تلفن‌های هوشمند این شرکت بوده و اطلاعات خودرو را نمایش می‌دهد، اما هنوز این ساعت هوشمند و اپلیکیشن‌های آن، قابلیت استفاده کردن از آنها به عنوان سوئیچ خودروها را ندارد.

شایعات بسیاری در مورد تلاش اپل برای به دست گرفتن کنترل کنسول خودروها وجود دارد که کمپانی‌های خودروسازی نیز قصد ندارند تا این دسترسی را برای یک شرکت فرعی آزاد بگذارند.

تصور می‌کنید حال که شایعات زیاد خودروی Apple Car متوقف نشده‌اند، اپل در حال کار بر روی نسل جدیدی از استاندارد CarPlay بوده و یا به زودی خودروی BMW i3 را با سیستم‌عامل Mac مشاهده خواهیم کرد؟ ما نیز امیدواریم این اتفاق بیفتد و به محض منتشر شدن اخبار بیشتر پیرامون این موضوع، شما را باخبر خواهیم ساخت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال