اسکن مغز انسان در آینده می‌تواند روشی ایمن به جای استفاده از کلمات عبور باشد

از  آنجایی که کلمات عبوری که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند چیزی جز اعداد و حروف نیستند و به سادگی می‌توانند مورد سرقت گیرند، طبیعیست که سازندگان و توسعه‌دهندگان مختلف بخواهند به استفاده از سیستم‌های بیومتریک جدید استفاده کنند. به عنوان مثال استفاده از سنسورهای اسکنر اثر انگشت این روزها به یکی از محبوب‌ترین […]

از  آنجایی که کلمات عبوری که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند چیزی جز اعداد و حروف نیستند و به سادگی می‌توانند مورد سرقت گیرند، طبیعیست که سازندگان و توسعه‌دهندگان مختلف بخواهند به استفاده از سیستم‌های بیومتریک جدید استفاده کنند. به عنوان مثال استفاده از سنسورهای اسکنر اثر انگشت این روزها به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای بالا بردن امنیت کاربران تبدیل شده و حتی برخی شرکت‌ها همچون مایکروسافت، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برای بهبود این موضوع نیز استفده می‌نمایند.

در کنار تمامی این موضوعات، محققین در دانگشاه بینگهمتون موفق به توسعه روشی برای ایجاد کلمات عبور شده‌اند که طبق ادعای آنها، هرگز نمی‌تواند هک شود. آنها برای این کار، از مغز انسان‌ها برای اسکن کردن استفاده نموده و کلمات عبور برای وب‌سایت‌ها را کلمات عبور در نظر می‌گیرند. برای انجام این کار نیز کافیست افراد کلاه EEG را به سر کنند تا عملیات اسکن کردن مغز آغاز گردد.این کلاه قادر به نمایش 500 تصویر در هر دو ثانیه بوده و بسته به اینکه مغز شما نسبت به این تصاویر و پیغام‌ها با چه سرعتی پاسخ می‌دهد، هویت کاربران شناسایی می‌گردد.

خوشبختانه در آزمایش‌هایی که بر روی 30 نفر انجام شده، نتایج آن به صورت 100 درصد راضی‌کننده بوده است و اگر محققین می‌خواستند این آزمایش را بر روی افرادی که از وب‌سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند انجام دهند، بدون شک نتیجه‌ی این آزمایش بهتر از چیزی که حالا می‌بینیم نیز میشد.

جالب است بدانید که محققینی که این روش را توسعه داده‌اند اذعان داشته‌اند که خود نتوانسته‌اند امنیت حاصل از این سیستم را بشکنند. البته باید اشاره داشتیم که این روش نمی‌تواند در حال حاضر مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که اگر به تصویر قرار گرفته دقت کنید، این روش و ابزار استفاده از آن هنوز به اندازه‌ای رشد نکرده که کاربران بخواهند از یکی از این کلاه‌ها برای وارد کردن کلمات عبور خود استفاده می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال