مطالعات: مغز افراد مبتلا به اسکیزوفرنی خود اقدام به درمان خود می‌کند!

اسکیزوفرنی یک بیماری روانی درست درک نشده و مرموز بدون امکان درمان کامل است. گرچه محققان کشورهای بریتانیا و چین ممکن است سرنخی پیدا کرده باشند که می‎تواند به درک بهتر این بیماری کمک کند. طبق گفته‎ی وب‎سایت Science Daily، تحقیق جدیدی صورت گرفته که با نگاه به اسکن‎های MRI افراد شرکت‎ کننده در این […]

اسکیزوفرنی یک بیماری روانی درست درک نشده و مرموز بدون امکان درمان کامل است. گرچه محققان کشورهای بریتانیا و چین ممکن است سرنخی پیدا کرده باشند که می‎تواند به درک بهتر این بیماری کمک کند.

طبق گفته‎ی وب‎سایت Science Daily، تحقیق جدیدی صورت گرفته که با نگاه به اسکن‎های MRI افراد شرکت‎ کننده در این تحقیق نشان می‎دهد که با آن‎که در این افراد حجم بافت مغزی کاهش یافته، ولی در برخی از نواحی خاص مغز، افزایش ظریفی در ماده‎ی مغزی صورت گرفته است.

این تحقیق نگاهی به 98 بیمار مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی و 83 بیمار فاقد آن نگاهی داشته و از تکنیکی به اسم “آنالیز کوواریانس” برای ثبت مقدار بافت مغزی استفاده کرده است.

دکتر لنا پالانیاپان، یکی از نویسندگان این تحقیق می‎گوید “نتایج ما نشان می‎دهد که برخلاف شدت آسیب بافتی، مغز یک بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی به صورت دائم در تلاش برای دوباره برگشتن به حالت عادی خود، احتملا به منظور نجات خودش یا محدود‎سازی آسیب است.”

در مغز بیماران اسکیزوفرنی اغلب اوقات ماده‎ی خاکستری به شکل بارزی کاهش یافته است (که اکثریت اجسام سلولی نورونی مغز را در بر می‎گیرد). ولی این تحقیق نشان می‎دهد که، با آن‎که بسیار شدت آن ظریف است، این فرآیند می‎تواند برگشت‎پذیر باشد.

محققان اشاره می‎کنند که مغز ممکن است خودش قادر به مبارزه با اسکیزوفرنی برای از بین بردن بعضی از اثرات آن باشد و می‎تواند منجر به شکل‎گیری پاسخ‎های بیشتری در رابطه با مبارزه با این بیماری شود، از جمله درمان‎هایی که در آن مغز به کار گرفته می‎شود.

دکتر جفری رِیس از مرکز علوم پزشکی لندن در گفتگو با وب‎سایت Science Daily گفت “انعطاف‎پذیری مغز و توسعه‎ی درمان‎های مرتبط منجر به شکل‎گیری امید‎های جدید در رابطه با بیماری‎ خواهد شد که 100 سال قبل از آن به عنوان جنون زودرس یاد می‎شده است.”

در حال حاضر درمان‎های اسکیزوفرنی می‎تواند شامل ترکیبی از داروهای ضد روان‎پریشی و درمان شوند و علت این بیماری ناشناخته است. اکثریت این درمان‎ها علایم را کاهش داده و کمک به کنترل آن می‎کنند، ولی خیلی کم باعث برگشت به حالت عادی از این عارضه می‎شوند. گرچه، کشف‎های جدید صورت گرفته در این حوزه این امید را برای افراد مبتلا به این بیماری مرموز یا افرادی زنده خواهد کرد که می‎دانند فردی در حال تلاش است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال