کافه‌ها با کمک ربات‌های جدید می‌توانند سر و صدای مکالمه‌ها را حذف کنند

محققان اخیراً ربات‌های جدیدی توسعه داده‌اند که می‌تواند در مکان‌های شلوغی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها قرار گرفته و با حذف نویز اضافه فضای درون مکان‌های سرپوشیده را ساکت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پژوهشگران دانشگاه واشنگتن تکنولوژی جدیدی را در ساخت ربات به کار گرفتند که در آن با کمک میکروفون‌های متحرک می‌توان […]

محققان اخیراً ربات‌های جدیدی توسعه داده‌اند که می‌تواند در مکان‌های شلوغی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها قرار گرفته و با حذف نویز اضافه فضای درون مکان‌های سرپوشیده را ساکت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پژوهشگران دانشگاه واشنگتن تکنولوژی جدیدی را در ساخت ربات به کار گرفتند که در آن با کمک میکروفون‌های متحرک می‌توان موقعیت افراد در حال صحبت را شناسایی کرد. سیستم درون ربات‌ها نیز با قابلیت حذف نویز از میکروفون‌های افراد پر سر و صدا باعث ساکت شدن محیط خواهند شد. در حال حاضر تکنولوژی حذف نویز در هدفون‌های امروزی نیز وجود دارد. میکروفون‌های رباتیکی امکان انتشار امواج صوتی با فاز مخالف را نیز خواهند داشت. این امواج دارای قابلیت ضد نویز بوده و می‌توانند باعث خنثیسازی سر و صدا شوند.

با توجه به بیانیه این پژوهشگران در واقع سیستم ابداع شده دارای یک ناوگان رباتیک بوده که در آن عملیاتی از جمله قابلیت مسیریابی خودکار تفکیک صدا و تحلیل صحبت‌ها انجام خواهد شد. همچنین فناوری هوش مصنوعی قادر است موقعیت‌های پر سر و صدا را شناسایی و سخنگویان را نیز تشخیص داده و آنها را متمایز کند.

با توجه به توضیحات ارائه شده ربات‌ها درون یک کافه یا رستوران به میزهای پر سر و صدا نزدیک شده و امواج ضد نویز منتشر می‌کنند. این در حالی است که افراد میزهای پر سر و صدا با وجود امواج ضد نویز به گفتگو ادامه داده و اختلالی در آن ایجاد نخواهد شد. سیستم جدید پژوهشگران با نظارت بر سطح نویز محیط می‌توانند در مورد کاهش نویز به طور موثر در فضاهای سرپوشیده اطمینان کامل دهند. پژوهشگران قصد دارند در آینده نواحی ساکت و فعال در یک محیط ایجاد کرده بدین ترتیب افراد قرار گرفته در یک اتاق در موقعیت‌های مختلف قادر به شنیدن صداهای متفاوت خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال