کنون از دوربین حرفه ای EOS 1D X Mark II رونمایی کرد

پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از انتشار تصاویر و شایعات مختلف در مورد دوربین جدید شرکت کنون، در نهایت این کمپانی ژاپنی به طور رسمی از دوربین DSLR فوق حرفه‌ای خود رونمایی به عمل آورد. این دوربین جدید که چندی پیش اطلاعات مشخصات فنی و تصاویر آن در خبرگزاری‌های مختلف انتشار پیدا […]

پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از انتشار تصاویر و شایعات مختلف در مورد دوربین جدید شرکت کنون، در نهایت این کمپانی ژاپنی به طور رسمی از دوربین DSLR فوق حرفه‌ای خود رونمایی به عمل آورد. این دوربین جدید که چندی پیش اطلاعات مشخصات فنی و تصاویر آن در خبرگزاری‌های مختلف انتشار پیدا کرده بود، EOS 1D X Mark II نام گرفته است.

EOS1DX-MarkII-front-mirror-up-hiRes EOS1DX-MarkII-back-lcd-hiRes

بر اساس گفته‌های یوشی ایشیزوکا، رئیس و مدیر عامل منطقه آمریکای شرکت کنون، این دوربین DSLR جدید دارای نوآوری‌های بسیار زیادی در خود بوده و در واقع استانداردهای جدیدی را در سطح دوربین‌های فوق حرفه‌ای بوجود آورده است. از طرفی در پروسه طراحی و تولید این دوربین جدید تا حد ممکن سعی شده است تا از تجربیات کاربران و عکاسان حرفه‌ای در مورد دوربین‌های قبلی و انتقادات و پیشنهادات آنها کمک گرفته شود و در واقع این دستگاه جدید، ترکیبی از نوآوری و بهبود عملکرد می‌باشد. این دوربین جدید در بین دیگر دستگاه سری EOS  شرکت کنون از بلوغ خاصی برخوردار بوده و در حال طی مسیرهای مربوط به تحول در این صنعت می‌باشد.

EOS1DX-MarkII-wireless-transmitter-hiRes

اما مسلما هم اینک مهمترین سوال شما در مورد این دوربین، اطلاعات مربوط به مشخصات فنی آن خواهد بود. در ابتدا باید گفت که شایعات ذکر شده در مورد این دوربین تقریبا صحیح بوده‌اند و در حقیقت این دستگاه از سنسور CMOS فول فریم جدیدی با دقت 20.2 مگاپیکسل برخوردار است. در کنار آن عکاسان میتوانند در بهترین حالت با سرعت 14 فریم بر ثانیه در مود عکاسی پیوسته، به ثبت تصاویر دلخواه خود بپردازند. جالب است بدانید که این دوربین در قلب خود دارای پردازشگر دو گانه +DIGIC 6 می‌باشد.

EOS1DX-MarkII-top-hiRes

اما این تمام داستان نیست! خوشبختانه شرکت کنون این بار به بخش فیلمبرداری دوربین‌های عکاسی خود توجه ویژه‌ای داشته و هم اینک این دوربین قادر است با دقت 4K و با نرخ بسیار روان 60 فریم بر ثانیه به ضبط هر چه بهتر و با کیفیت‌تر لحظات زندگی بپردازد. ویژگی خاصی که هم اکنون نمی‌توانید به سادگی آن را در دوربین‌های DSLR موجود در بازار بیابید. علاوه بر این موارد این دوربین بسیار پیشرفته دارای سیستم فوکوس خودکار 64 نقطه‌ای به همراه مود بهبود یافته +AI Servo III (به جهت افزایش دقت در هنگام انجام پروسه فوکوس خودکار) نیز می‌باشد.

EOS1DX-MarkII-left-terminals-open-hiRes

اما همانطور که میدانید این دوربین DSLR فوق پیشرفته در سری دوربین‌های بسیار گران قیمت شرکت کنون قرار خواهد گرفت. پس مسلما نباید از قیمت 5999 دلاری آن، تنها برای خریداری بدنه دستگاه تعجب کنید! البته شرکت کنون، کیتی مجهز برای دوربین EOS 1D X Mark II در نظر گرفته است که 6299 دلار برای عکاس هزینه در بر خواهد داشت. در درون این کیت پیشرفته شاهد حضور یک کارت حافظه بسیار پرسرعت (از نوع CFast) با میزان گنجایش 64 گیگابایت به همراه کارت‌خوان مربوط به آن هستیم. انتظار میرود این دوربین جدید از ماه آوریل پیش رو، در کشور ایالات متحده در اختیار فروشندگان مجاز کنون قرار گرفته و برای فروش به عکاسان حرفه‌ای آماده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال