رونمایی کنون از حسگر CMOS جدید به همراه گلوبال شاتر؛ مناسب فیلم‌برداران

شرکت کنون به تازگی حسگر CMOS جدیدی را معرفی کرده است که دارای شاتر از نوع گلوبال می‌باشد. با استفاده از این سنسور، فیلم‌برداران می‌توانند تصاویری را با محدوده گستره دینامیکی بسیار مناسبی ضبط نمایند. همان طور که احتمال می‌دانید در دنیای عکاسی و فیلم برداری، دو نوع شاتر با نام‌های گلوبال و رولینگ وجود دارد. […]

شرکت کنون به تازگی حسگر CMOS جدیدی را معرفی کرده است که دارای شاتر از نوع گلوبال می‌باشد. با استفاده از این سنسور، فیلم‌برداران می‌توانند تصاویری را با محدوده گستره دینامیکی بسیار مناسبی ضبط نمایند.

همان طور که احتمال می‌دانید در دنیای عکاسی و فیلم برداری، دو نوع شاتر با نام‌های گلوبال و رولینگ وجود دارد. در شاتر رولینگ که بیشتر در دوربین‌های عکاسی DSLR یافت می‌شود همانند یک کرکره، شانر از بالا به سمت پایین آمده و در همین حین نور به حسگر برخوردار خواهد کرد. اما در شاتر گلوبال موضوع کمی تفاوت داشته و در واقع به دلیل نوع حرکت شاتر، نور به تمامی بخش‌های حسگر در یک زمان خاص و یکسان برخورد کرده و از این رو مشکلات مربوط به کج شدن خطوط عمودی یا درحال حرکت که معمولا در شاترهای رولینگ دیده می‌شود، وجود نخواهد داشت. تا پیش از این معمولا شاترهای گلوبال را بیشتر بر روی حسگر‌های CCD و انواع رولینگ را نیز بیشتر بر روی سنسورهای CMOS می‌دیدم. اما این بار کنون سنت شکنی کرده و شاتر گلوبال را بر روی حسگرهای CMOS تعبیه کرده است. از طرفی همان طور که احتمالا می‌دانید در فیلم برداری، استفاده از شاترهای گلوبال بسیار مفیدتر خواهد بود. حال آن که با تولید این حسگر جدید، پای سنسورهای CMOS نیز به طور جدی به این عرضه باز خواهد شد.

در کنار این حسگر جدید، کنون در ساختار آرایشی پیکسل‌های مربوط به سنسور خود نیز تغییراتی به وجود آورده است. از طرفی در سیستم درایو نیز شاهد تغییرات خوبی هستیم که در نهایت باعث می‌شود تمامی ظرفیت نوری حسگر به صورت بسیار بهتری در معرض پرتوها قرار گیرد. این موارد تماما باعث بهبود گستره دینامیکی و همچنین کاهش میزان نویز تصویر خواهند شد. این حسگر قرار است بر روی دوربین Cinema EOS C700 GS PL شرکت کنون قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال