معرفی لنز 50 میلی‌متری STM جدید کنون

به تازگی شرکت ژاپنی کنون بعد از انتشار شایعات زیاد، اقدام به معرفی لنز جدیدی از سری STM خود کرده است. این لنز جدید 50 میلی‌‌متری دارای حداقل گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و از جمله لنز‌های مقرون به صرفه این شرکت به حساب می‌آید. همچنین این لنز می‌تواند موفقیت‌های لنز 50 میلی‌متری f/1.8 EF II کنون را نیز […]

به تازگی شرکت ژاپنی کنون بعد از انتشار شایعات زیاد، اقدام به معرفی لنز جدیدی از سری STM خود کرده است. این لنز جدید 50 میلی‌‌متری دارای حداقل گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و از جمله لنز‌های مقرون به صرفه این شرکت به حساب می‌آید. همچنین این لنز می‌تواند موفقیت‌های لنز 50 میلی‌متری f/1.8 EF II کنون را نیز تکرار کند.

همانطور که از پیش می‌دانید، ویژگی لنز‎‌های سری STM یا Stepping Motor Lens کنون، فوکوس فوق‌العاده سریع و بدون صدای آنها است و این لنز جدید نیز از ویژگی‌ها و امکانات مزبور بهره‌مند است.

front

 

بر خلاف لنز‌های سری قبل کنون که دارای مانت پلاستیکی با‌کیفیت بودند، لنز 50 میلی‌متری جدید به جای آن از مانت فلزی بهتری بهره‌ برده و با توجه به قیمت پایین‌تر این لنز، مطمئنا خرید این لنز با احتساب مانت قوی‌تر و با‌رازش‌تر آن، به صرفه‌تر است.

back1

 

اما بهتر است بدانید که لنز 50 میلی‌متری جدید کنون در زمینه طراحی نیز پیشرفت‌هایی را داشته و در این لنز از تکنولوژی super spectra کنون استفاده شده است (این تکنولوژی باعث کاهش باز‌تاب نور از روی عدسی واقع در داخل لنز می‌شود). از دیگر تغییرات این لنز، کاهش حداقل میزان فوکوس آن تا فاصله 35 سانتی‌متری، دیافراگم 7 تیغه‌ای، افزایش وزن آن به 160 گرم (نسل قبلی دارای وزن 130 گرمی بود) و استفاده از تکنولوژی STM به منظور فوکوس یکنواخت و بسیار کم صدای لنز هستند.

comparing

چارت MTF لنز 50 میلی‌متری قدیمی کنون در سمت چپ در کنار چارت مربوط به لنز 50 میلی‌متری STM جدید کنون در سمت راست

در بخش زیر شاهد تعدادی از عکس‌های ثبت شده توسط لنز 50 میلی‌متری STM جدید کنون هستید:

در پایان باید گفت که لنز جدید کنون در پایان این ماه برای خریداری عکاسان در دسترس خواهد بود. البته به منظور عکاسی با آن، می‌بایست هزینه 130 دلاری آن را نیز بپردازید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال