نامه پکن به سازمان ملل در ارتباط با عدم کنترل ماهواره های استارلینک و تهدید ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی چین به دلیل وجود ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس بارها مجبور شد تا مسیر خود را تغییر دهد. از این رو چین نامه‌ای را به اداره امور فضای بیرونی سازمان ملل متحد ارسال کرد. پس از این اتفاق برخی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو نیز انتقادهایی را در این زمینه مطرح کردند. دولت پکن […]

ایستگاه فضایی چین به دلیل وجود ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس بارها مجبور شد تا مسیر خود را تغییر دهد. از این رو چین نامه‌ای را به اداره امور فضای بیرونی سازمان ملل متحد ارسال کرد. پس از این اتفاق برخی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو نیز انتقادهایی را در این زمینه مطرح کردند. دولت پکن در این نامه مدعی شد به دلیل تعداد زیاد ماهواره های استارلینک این کشور امسال دو بار مجبور به تغییر مسیر ایستگاه فضایی خود شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین همراه نامه خود دو سند نیز به سازمان ملل فرستاده که نشان می دهد طی دو اتفاق در تاریخ ۱ ژوئیه و ۲۱ اکتبر ایستگاه فضایی بین المللی این کشور در معرض برخورد با ماهواره ای استارلینک قرار داشتند. از طرفی این اقدام دولت پکن همراه با انتقاداتی از طرف کاربران شبکه اجتماعی ویبو همراه بوده است. این کاربران عدم کنترل ماهواره توسط آمریکا، استارلینک و ایلان ماسک را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

چین در این نامه آمریکا را به نادیده گرفتن تعهدات خود در زمینه پیمان های فضای بیرونی متهم کرد.  زیرا جان فضانوردان در این اتفاق در معرض خطر قرار داشته است. سخنگوی این کشور نیز خواستار رفتار مسئولانه توسط کشور ایالات متحده شد.

نه تنها کشور چین بلکه بسیاری از دانشمندان نیز در ارتباط با خطر برخورد ماهواره ها در فضا و خطرات ناشی از آن هشدار دادند. به دلیل وجود حدود ۱۹۰۰ ماهواره استارلینک و شرکت های فضایی دیگر در مدار، پیاده روی های فضایی ایستگاه فضایی نیز به خاطر وجود چنین مخروبه های فضایی به تعویق انداخت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال