تبدیل نورون‌های بیولوژیکی مغز به چیپ‌های کامپیوتری

یک استارتاپ استرالیایی قصد دارد نورون های مغز انسان را به چیپ کامپیوتری تبدیل کند. ساخت مغز مینیاتوری و تقلید از کارکرد مغز انسان به عنوان هدف نهایی این استارت آپ معرفی شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، یک استارت آپ استرالیایی به نام Cortical Labs قصد دارد تا با ساخت مغزهای مینیاتوری […]

یک استارتاپ استرالیایی قصد دارد نورون های مغز انسان را به چیپ کامپیوتری تبدیل کند. ساخت مغز مینیاتوری و تقلید از کارکرد مغز انسان به عنوان هدف نهایی این استارت آپ معرفی شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، یک استارت آپ استرالیایی به نام Cortical Labs قصد دارد تا با ساخت مغزهای مینیاتوری دنیای هوش مصنوعی را متحول کند. این مغزهای مینیاتوری ترکیبی از نورون های واقعی مغز انسان بهمراه یک تراشه کامپیوتری است. این استارت آپ قصد دارد مغزهای هیبریدی را آموزش داده تا بتواند مانند هوش مصنوعی وظایف خواسته شده را انجام دهد. هان ونگ چونگ، مدیر عاما این استارت آپ می گوید: ما قصد داریم مینی مغزهایی تولید کنیم تا بتواند بازی آتاری Pong را انجام دهد. برای تهیه نورون ها می توان هم از نورون های مغز جنین موش استفاده کنیم و یا با استفاده از تکنیکی خاص، از پوست انسان به سلول های عصبی برسیم.

تراشه هایی با اکسیدفلز این نورون ها را روی خود جای می دهند. این تراشه شامل 22000 الکترود خواهد بود و برنامه نویسان می توانند ورودی های الکتریکی را به نورون ها وصل کنند و خروجی را اندازه گیری کنند. در حال حاضر کورتیکال از نورون موش برای تحقیقات استفاده می کند و انتظار می رود تا پایان سال بتواند بر بازی پونگ مسلط شود. پس از آن می توان نتیجه گرفت که تراشه های این شرکت می توانند انواع استدلال های پیچیده و مفهومی را ارائه دهد. این موضوع میتواند بسیاری از مشکلات مربوط به یادگیری عمیق در هوش مصنوعی را حل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال