اصلاح قوز بینی با جراحی بینی یا رینوپلاستی

شایع ترین دلیل برای عمل بینی برداشتن قوز بینی است. قوز روی بینی تا حد زیادی ظاهر یک فرد را مشخص می کند و به خصوص وقتی از نیم رخ به آن نگاه کنید تغییرات بسیار قابل توجه است. برداشتن قوز بینی  تنها گزینه درمانی طولانی مدت است و معمولاً به دلایل افزایش زیبایی انجام […]

شایع ترین دلیل برای عمل بینی برداشتن قوز بینی است. قوز روی بینی تا حد زیادی ظاهر یک فرد را مشخص می کند و به خصوص وقتی از نیم رخ به آن نگاه کنید تغییرات بسیار قابل توجه است. برداشتن قوز بینی  تنها گزینه درمانی طولانی مدت است و معمولاً به دلایل افزایش زیبایی انجام می شود.

بینی ناهموار چیست؟

ناهنجاری روی بینی به نام برآمدگی بینی گفته می شود. نوک بینی معمولاً  به سمت پایین است  و  قوز مشخصه روی پل بینی قرار دارد. اغلب هیچ علامتی ایجاد نمی کند، بنابراین فقط یک مشکل زیبایی شناختی است، اما ناهمواری بینی می تواند با تیغه بینی بیش از حد بلند یا کج همراه  باشد. همچنین ممکن است سوراخ های بینی تابیده و سوراخ های بینی که خیلی کوچک هستند نیز وجود داشته باشد . اگر تنفس طبیعی از طریق بینی توسط این شرایط محدود شود، که علاوه بر مشکل زیبایی یک مشکل درمانی هم ایجاد می شود. بینی قوزدار را باید از قوزهای کاذب تشخیص داد که از نظر بصری صرفاً به راحتی با قوز واقعی اشتباه گرفته می شود. قوز کاذب در اثر فرو رفتن ریشه بینی و فرو رفتن همزمان نوک بینی ایجاد می شود.

مزایای اصلاح بینی ناهموار

  • ترمیم عملکردهای تنفسی یا زیبایی بینی
  • جای زخم وجود ندارد یا بسیار نامحسوس است
  • بهبود اعتماد به نفس و کیفیت زندگی

چگونه می توان ناهمواری بینی را اصلاح کرد؟

هدف از اصلاح ناهمواری بینی، برداشتن استخوان اضافی و یا غضروفی است که باعث ایجاد برآمدگی شده است. برآمدگی بینی می تواند از نظر شدت متفاوت باشد. قوز می تواند قسمت فوقانی و استخوانی بینی و همچنین قسمت تحتانی غضروفی را درگیر کند. جراح باید تصمیم بگیرد که آیا اصلاح نوک و برداشتن قوز بینی در biotinclinic.ir با رینوپلاستی یا جراحی بینی بر اساس نسبت لازم است یا خیر. ممکن است لازم باشد نوک بینی را کوتاه یا بلندتر کنید تا به نتیجه ای درست برسید.

ناهمواری بینی در جراحی زیبایی بینی به اصلاح می شود. در آستانه اصلاح واقعی، ساختار بینی برای ارزیابی استحکام  غضروف، ضخامت پوست و همچنین شکل و عملکرد آن بررسی می‌شود . این یافته روش جراحی را که قرار است انتخاب شود مشخص می کند. همچنین ضروری است که بین یک قوز واقعی و یک قوز کاذب تمایز قائل شویم که باید به طور متفاوتی با آن برخورد کرد و متناسب با آن متد جراحی را انتخاب کرد.

 نوع بی هوشی

این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود . علاوه بر این، بینی  به صورت موضعی بی حس می شود و مواد منقبض کننده عروق خونی برای کاهش خونریزی و درد بعد از عمل تزریق می شود. اگر اصلاح فقط نیاز به برداشتن قوز و بدون بالا بردن نوک بینی داشته باشد، اغلب از روش بسته استفاده می شود. ابتدا سقف غضروف بینی باز شده و از طریق یک برش بلند می شود. سپس قوز با کمک اسکنه برداشته می شود

برداشتن قوز بینی با جراحی بینی

اصلاحات نوک بینی را می توان با استفاده از تکنیک جراحی بینی بهتر انجام داد. در اصل، روش مانند روش بسته است، با این تفاوت که در غشای مخاطی هر سوراخ بینی برشی ایجاد می شود و ناحیه پوستی پل بینی بریده می شود. از این روش می توان برای اصلاح سوراخ های بینی نیز استفاده کرد. پس از انجام تمام اقدامات اصلاحی، برش ها با نخ بخیه ،دوخته می شوند.

در روش جراحی بینی، تجربه جراح در یافتن روش مناسب تعیین کننده است. بعد از جراحی بینی برای تثبیت اسپلینت بینی گذاشته می شود که بعد از حدود یک هفته می توان آن را برداشت. هنگامی که آتل برداشته می شود، در بیشتر موارد بیمار باید بتواند به کار خود بازگردد. با این حال، شما باید حدود چهار هفته بدون ورزش باشید.

اصلاح قوز بینی با تزریق ژل

نه برداشتن قوز بینی، بلکه از طریق تزریق اسید هیالورونیک می‌توان آن را پنهان کرد. مزیت روش این است که نیازی به عمل نیست و همچنین خطر عوارض کمتری دارد. با این حال، فقط  قوز کمی برجسته را می توان  به این روش درمان کرد. ژل هیالورون به گونه‌ای وارد بینی می‌شود که نواحی فرورفته را بالشتک کرده و با ارتفاع قوز تنظیم می‌شود. دانستن این نکته مهم است که بیمار باید کمی بزرگ شدن بینی خود را در نیمرخ بپذیرد.

اسید هیالورونیک در معرض فرآیندهای تخریب خود بدن است، یعنی اثر آن پس از مدتی مشخص از بین می رود. بنابراین تزریق برای اصلاح بینی یک راه حل دائمی نیست یا نیاز به تجدید منظم دارد.

مزایای اصلاح ناهمواری بینی با رینوپلاستی چیست؟

بینی ناهموار می تواند موقعیت بسیار برجسته ای را در صورت اشغال کند و دیگر از نظر روانی برای برخی از افراد مبتلا قابل قبول نیست. اصلاح زیبایی قوز با رینوپلاستی، بینی صافی را در نیمرخ ایجاد می کند که هماهنگی بیشتری با تصویر کلی ایجاد می کند.

اگر رینوپلاستی به دلایل پزشکی به درستی انجام شود ، ترمیم عملکرد بینی علاوه بر جنبه های زیبایی، نقش مهمی ایفا می کند. اگر تعادل خوبی بین جنبه های فیزیولوژیکی و زیبایی وجود داشته باشد، می توان هدف عمل را محقق شده دانست.

بلافاصله پس از رینوپلاستی، تورم و کبودی شدید روی بینی وجود دارد که می تواند تا پلک ها نیز گسترش یابد. این یک پدیده طبیعی است و چیزی در مورد نتیجه جراحی نمی گوید. شکل جدید بینی تنها 2 تا 3 ماه پس از عمل قابل ارزیابی است.

خطرات اصلاح ناهمواری بینی چیست؟

اصلاح بینی، به ویژه اصلاح بینی ناهموار، عملی فوق العاده پیچیده است که در آن می توان با اجرای حرفه ای و رعایت استانداردهای بهداشتی، خطر عفونت و خونریزی ثانویه را به حداقل ممکن کاهش داد. با این وجود، اگر چنین عوارضی رخ دهد، می توان آنها را به خوبی با دارو درمان کرد. علاوه بر این، نمی توان رد کرد که تنفس بینی یا توانایی بویایی ممکن است به دلیل خطاهای جراحی بدتر شود. اختلالات حسی یا کاهش ثبات نیز از پیامدهای احتمالی عمل بینی است. اصلاح بیش از حد می تواند منجر به آسیب به بینی شود. این شرایط روشن می کند که انتخاب یک جراح با تجربه برای یک نتیجه جراحی موفقیت آمیز چقدر مهم است.

چگونه کلینیک مناسب را پیدا کنم؟

رینوپلاستی یکی از سخت ترین عمل ها در جراحی پلاستیک و زیبایی است. این نیاز به دانش فنی زیادی از پزشک معالج دارد، صرف نظر از اینکه بینی از نظر پزشکی نیاز به اصلاح دارد یا اینکه صرفاً باید با درک زیبایی شناختی بیمار تنظیم شود. به خصوص هنگام برداشتن قوز بینی، اصلاح بیش از حد یا نتایج نامتقارن خیلی سریع اتفاق می افتد، به همین دلیل است که اجرای دقیق توسط جراح مجرب از اهمیت بالایی برخوردار است. در بهترین حالت، پزشکی انتخاب می شود که متخصص در جراحی بینی باشد و بتواند به طور جامع در مورد روند عمل و همچنین تمامی احتمالات و مشکلات احتمالی به بیمار توضیح دهد.

هزینه اصلاح ناهمواری بینی چقدر است؟

متأسفانه نمی توان هزینه ها را از قبل تعیین کرد، زیرا قوز بینی و در نتیجه میزان اصلاح بینی لازم در هر بیمار متفاوت است. علاوه بر این، هزینه های پزشکان و هزینه های مواد نیز می تواند متفاوت باشد. بنابراین قیمت فقط پس از اولین مشاوره درمانی قابل تعیین است.