توسعه نوعی ابریشم مستحکم و پایدار برای جایگزینی با الیاف مصنوعی فعلی

دانشمندان چینی توانستند با کمک مهندسی ژنتیک تار عنکبوت را حدود ۶ برابر قوی‌تر از کولار کرده و بدین ترتیب یک جایگزین خلاقانه و سبز برای نایلون و کولار ایجاد کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با کمک کرم‌های ابریشم اصلاح ژنتیک شده نوعی تار عنکبوت با الیاف جدید تولید کردند. […]

دانشمندان چینی توانستند با کمک مهندسی ژنتیک تار عنکبوت را حدود ۶ برابر قوی‌تر از کولار کرده و بدین ترتیب یک جایگزین خلاقانه و سبز برای نایلون و کولار ایجاد کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با کمک کرم‌های ابریشم اصلاح ژنتیک شده نوعی تار عنکبوت با الیاف جدید تولید کردند. ابریشم جدید بسیار مستحکم بوده و می‌تواند به جای الیاف مصنوعی از جمله نایلون با کیفیت بهتر مورد استفاده قرار بگیرد.

یونینگ، از دانشمندان ارشد این پژوهش از دانشگاه علوم زیستی دانشگاه دونگ هوا در چین در این مورد گفته است: در حال حاضر کرم ابریشم تنها الیاف ابریشم حیوانی موجود را تولید می‌کند و تاکنون با مقیاس تجاری و با تکنیک‌های پرورش به شکل تثبیت شده درآمده است. از طرفی استفاده از کرم‌های ابریشم اصلاح ژنتیک شده می‌تواند الیاف ابریشم عنکبوتی تولید کند که در بخش تجاری بسیار کم هزینه بوده و امکان تولید در مقیاس بزرگتر را به وجود می‌آورد.

در حال حاضر الیاف ابریشم تولید شده توسط کرم‌های ابریشم با وجود فراوانی بسیار شکننده هستند. در حالی که تارهای عنکبوت بسیار سخت و محکم بوده اما تولید آنها در مقیاس انبوه بسیار دشوار است. این پژوهشگران اعلام کردند به دلیل طبیعت هم نوع خواری در عنکبوت‌ها امکان پرورش آنها در کنار یکدیگر و تولید انبوه تارهای آنها وجود ندارد.

مطالعه جدید می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای تولید پایدار این ماده طبیعی بوده و پس از یک دهه تلاش این دستورالعمل را به نوعی تکمیل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال