کشف مواد مصنوعی جدید می‌تواند به ساخت گوشی‌هایی در اندازه کارت اعتباری منجر شود

دانشمندان اخیراً مواد مصنوعی جدیدی را کشف و ابداع کرده‌اند که می‌توانند در ساخت گوشی‌های هوشمند به کوچکی کارت اعتباری مورد استفاده قرار بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر گوشی‌های هوشمند هر ساله با ابعاد و اندازه‌های متنوع تولید می‌شوند. اما کشف جدید می‌تواند باعث شگفتی در فضای ارتباط […]

دانشمندان اخیراً مواد مصنوعی جدیدی را کشف و ابداع کرده‌اند که می‌توانند در ساخت گوشی‌های هوشمند به کوچکی کارت اعتباری مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر گوشی‌های هوشمند هر ساله با ابعاد و اندازه‌های متنوع تولید می‌شوند. اما کشف جدید می‌تواند باعث شگفتی در فضای ارتباط بیسیم شود.

کشف اخیر به دسته جدیدی از مواد مصنوعی تعلق دارد که در آن فونون‌ها دستکاری شده و انتقال بهتر ارتعاشات با استفاده از فرکانس بالا و مشابه با صوت فراهم خواهد شد. محققان کالج علوم نوری وایانت در دانشگاه آریزونا و آزمایشگاه ملی ساندیا کشف جدیدی را در حوزه فونونیک انجام دادند. به طور کلی فونون در فیزیک ماده چگال نقش بسیار مهمی داشته و خواصی مانند رسانایی گرمایی و رسانایی الکتریکی را در مواد جامد بهبود می‌بخشد.

مت آکن فیلد از نویسندگان این مطالعه در این مورد می‌گوید: در تلفن‌های همراه کنونی ۳۰ فیلتر وجود دارد که وظیفه آنها تبدیل امواج رادیویی به امواج صوتی و برگشت آنها است. از این فیلترها برای تماس‌ها و داده‌ها استفاده می‌شود و در آن امواج صوتی توسط پردازنده تلفن ترجمه می‌شود. به گفته وی فیلترهای ساخته شده نسبت به تراشه‌های پردازنده از مواد متفاوتی بوده و علت حجیم شدن تلفن‌ها نیز به دلیل همین عدم تطابق در مواد است.

در ماده جدید توسعه یافته مواد پیشرفته‌ای با هدف ساخت غیر خطی‌های فونونیک غول پیکر با یکدیگر ترکیب شدند. بدین ترتیب ماده جدید می‌تواند فونون‌ها را همانند لیزرهایی برای دستکاری نور به کار گیرد که در اثر آن کنترل دقیق‌تری روی فونون‌ها انجام خواهد شد. با استفاده از شیوه جدید پژوهشگران می‌توانند دستگاه‌هایی بسازند که با عملکردهای مشابه فیلترهای حجیم در تلفن میتوانند فرایندهایی نظیر مخلوط کردن سیگنال‌ها، فیلتر کردن نویز و حتی تقویت سیگنال‌های ضعیف را نیز انجام دهند. در حال حاضر انجام کلیه این فرایندها تنها با استفاده از یک تراشه واحد انجام شده و می‌توان از امواج صوتی به جای برق استفاده کرد.