کشف ساختارهای ناشناخته جذاب توسط تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب اخیراً تصاویری را مربوط به برخی ساختارهای ناشناخته در کهکشان راه شیری منتشر کرده است که سوزنی شکل بوده و باعث تحیر محققان شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر ارسالی جدید توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویر تماشایی از کهکشان راه شیری است که اخیراً توسط […]

تلسکوپ فضایی جیمز وب اخیراً تصاویری را مربوط به برخی ساختارهای ناشناخته در کهکشان راه شیری منتشر کرده است که سوزنی شکل بوده و باعث تحیر محققان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر ارسالی جدید توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویر تماشایی از کهکشان راه شیری است که اخیراً توسط ناسا منتشر شد.جزئیات این تصویر بیش از این دیده نشده و محل آن نیز منطقه نزدیک به هسته کهکشان راه شیری است. به گفته ناسا در این منطقه ساختارهای بسیاری وجود دارد که تاکنون ناشناخته مانده و هنوز توضیحی برای آنها ارائه نشده است. این ساختارها به گونه‌ای عجیب و ناشناخته هستند که باعث تعجب محققان شده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط ناسا تصویر اخیر جیمز وب حدود ۵۰۰ هزار ستاره چشمک زن را نشان می‌دهد که در آن خوشه‌ای از پیش ستاره‌ها نیز درون ابرهای تیره متراکم غبار و گاز قرار دارد. پیش ستاره‌ها ستارگان جوانی هستند که در اثر دریافت جرم بیشتر در طول زمان به ستاره‌های بالغ تبدیل خواهند شد.

در این تصاویر ‌سوزن های فیروزه‌ای به شکل پر قرار دارند که به عقیده دانشمندان ساختارهای تشکیل شده از جنس هیدروژن یونیزه هستند. این ساختارها در اثر ستارگان عظیم به وجود می‌آیند و فوتون‌های برانگیخته توسط آنها می‌تواند گاز هیدروژن را در اطراف یونیزه کند. دانشمندان اطلاعات دقیق‌تری از این ساختارهای سوزنی شکل ندازند.

محققان مرکز کهکشان راه شیری را مکانی شلوغ می‌دانند که در آن ابرهای گازی متلاطم و مغناطیسی همراه با ستارگان قرار دارد. این ستارگان نیز در اثر بادها، جت‌ها و تشعشعات خود روی گازهای اطراف تاثیر خواهند گذاشت و این منطقه را به یک مکانی پر آشوب تبدیل می‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال