امکان استفاده از صدا برای پرداخت‌های بانکی

در چند سال گذشته با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امنیت نیز تا حدود زیادی دارای پیشرفت بوده است. کمپانی‌های بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیا همیشه در مورد امنیت با کاربران خود مشکل داشته و هیچ وقت نتوانستند امنیت کامل را برای کاربران فراهم کنند. از طرفی دیگر کاربران نیز پسوورد‌های آسان را برای حساب […]

در چند سال گذشته با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امنیت نیز تا حدود زیادی دارای پیشرفت بوده است. کمپانی‌های بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیا همیشه در مورد امنیت با کاربران خود مشکل داشته و هیچ وقت نتوانستند امنیت کامل را برای کاربران فراهم کنند. از طرفی دیگر کاربران نیز پسوورد‌های آسان را برای حساب کاربری خود انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث پایین‌ آمدن امنیت می‌شود. به همین علت یک بانک در کشور هلند تصمیم گرفته تا از صدای هر شخص به عنوان پسورد استفاده کند.

بانک ING هلند در اقدامی برای اپلیکیشن موبایل خود ورود به حساب کاربری را توسط صدای شخص فعال کرده است. این سیستم توسط کمپانی  Nuance تهیه شده است. این کمپانی ساخت برنامه‌ی تبدیل صدا به متن همانند برنامه‌ی Dragon را در سابقه‌ی خود دارد.

این سیستم صدای شما را ضبط کرده و همانند اثر انگشت شما آن را به یک واحد منحصر به فرد تبدیل می‌کند. شما با صحبت کردن عبارت خاصی می‌توانند قفل برنامه‌ی بانک را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. بنابراین دیگر نیازی نیست که پسوورد طولانی خود را حفظ کنید یا نگران مسائل امنیتی خود در بانک باشید.

در حالی که پسوورد‌ها به راحتی توسط هکر‌ها قابل شناسایی می‌باشند، صدای فرد چیزی نیست که یک هکر بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. به نظر می‌رسد این تکنولوژی توسط دولت‌ این کشور و برخی از بانک‌های دیگر برای جلوگیری از کلاه برداری مورد استفاده قرار گرفته ولی به دلایلی از چشم عموم پنهان شده بود.

شاید شما نیز ممکن است فکر کنید که استفاده از این سیستم امنیت کافی را ندارد اما اگر تکنولوژی به جایی رسیده که می‌تواند سادگی در کنار امنیت را به ما ارائه دهد پس وقت آن رسیده تا از این تکنولوژی استفاده کنیم و امنیت حساب‌های کاربری خود را در هر سیستمی بالاتر ببریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال