اگر این تکنولوژی توسعه پیدا کند، از گوش‌ها نیز می‌توان همچون سنسور اثر انگشت استفاده کرد

آیفون، گلکسی اس 6 و چند گوشی‌هوشمند رده‌بالای دیگر از سنسور اثر انگشت برای امنیت بالاتر استفاده می‌کنند و حتی برخی از آنها نیز برای انجام پرداخت‌ها از طریق موبایل، به مجوز کاربر نیاز دارند. این سیستم گران‌قیمت می‌باشد و هنوز به جایی نرسیده که این تکنولوژی در گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز به کار گرفته شود. […]

آیفون، گلکسی اس 6 و چند گوشی‌هوشمند رده‌بالای دیگر از سنسور اثر انگشت برای امنیت بالاتر استفاده می‌کنند و حتی برخی از آنها نیز برای انجام پرداخت‌ها از طریق موبایل، به مجوز کاربر نیاز دارند. این سیستم گران‌قیمت می‌باشد و هنوز به جایی نرسیده که این تکنولوژی در گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز به کار گرفته شود.

اما به تازگی اخباری در مورد یک تکنولوژی جدید از سوی یاهو رسیده که می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. دانشمندان در Yahoo Labs توانسته‌اند سیستمی جدید و بیومتریک را خلق کنند که در آن، قفل تلفن هوشمند شما به وسیله‌ی گوش شما و از طریق صفحه‌نمایش لمسی آن باز شود و نیازی به استفاده از اثر انگشت نباشد. در واقع این تکنولوژی جدید، از خازن‌های صفحه‌نمایش لمسی گوشی شما استفاده می‌کند و برای عمل کردن، نیازی به هیچ‌گونه سخت‌افزار و یا سیستم اضافی ندارند و این، بدان معناست که تکنولوژی جدید یاهو می‌تواند تقریبا در تمامی گوشی‌های هوشمندی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، وجود داشته باشد.

اما دلیل اینکه از Bodyprint نمی‌توان برای Fingerprint استفاده کرد، اندازه‌ی صفحه‌نمایش و وضوح تصویر آن می‌باشد چرا که اگر بخواهیم گوشی را به وسیله‌ی انگشت خود باز کنیم، اندازه‌ی آن بسیار کوچک بوده و در مقابل، رزولوشن صفحه‌نمایش بالاست و همین موضوع سبب می‌شود با تصویری واضح روبه‌رو نباشیم و نتوانیم جزئیات آن را مشاهده کنیم که این امر، باز کردن گوشی را ناممکن می‌سازد. البته احتمالا از قسمت‌هایی همچون کف یا مچ دست نیز می‌توان برای باز کردن گوشی استفاده کرد کرد که تصاویر آن نیز منتشر شده است:

bodyprint-body-parts-640x0 bodyprint-fist-640x0 bodyprint-phone-example-640x0

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، محققان توانسته‌اند این تکنولوژی را در نکسوس 5 پیاده کنند. این تکنولوژی جدید ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توان در بخش‌های مختلف از آن استفاده کرد. به عنوان مثال، کاربران قادر خواهند بود تا فقط برای اسناد شخصی خود، سنسور Bodyprint را فعال نمایند که در این حالت، اگر کسی قصد وارد شدن داشته باشد، باید قفل گوشی را باز نماید که این کار نیز تنها به وسیله‌ی اسکن کردن گوش صاحب تلفن انجام می‌شود.

اما این تکنولوژی تا چه اندازه دقیق است؟ پس از انجام 364 تست مختلف، Bodyprint در 99.5 درصد مواقع موفق ظاهر شده اما حدود 7.8 درصد تست‌ها در مورد گوش، با مشکل روبه‌رو شده‌اند. مابقی اعضای بدن که قابلیت اسکن شدن دارند نیز مورد بررسی قرار گرفته که نتایج راضی‌کننده نبوده و نرخ رد شدن آنها برابر با 26.8 درصد اعلام شده است. البته اگر نسبت هزینه به دقت را بخواهید در نظر بگیرید، این تکنولوژی تقریبا هزینه‌ای ندارد!

در حال حاضر، Bodyprint به عنوان یک پروژه در حال تحقیق و توسعه بوده و به هیچ‌وجه آمادگی قرارگیری در تلفن‌های همراه را ندارد اما اگر این پروژه کامل شود، دیگر امنیت بالا به گوشی‌های هوشمند  پرچمدار محدود نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال