شرکت Neuralink قصد دارد مغز انسان را با کامپیوترها در ارتباط قرار دهد

الون ماسک (Elon Musk ) مردی با جاه‎طلبی‎ها و رویاهای بزرگ است، حداقل این چیزی است که می‎توانیم با توجه به ماجراجویی‎های او بگوییم خواه می‎خواهد شرکت تسلا، SpaceX, the Hyperloop یا حفر تونل زیرزمینی برای کمک مشکل ترافیک باشد. به همین دلیل است که آخرین تلاش‎ها و افکار او واقعا جای تعجب ندارند. نشریه‎ی وال‎استریت جورنال […]

الون ماسک (Elon Musk ) مردی با جاه‎طلبی‎ها و رویاهای بزرگ است، حداقل این چیزی است که می‎توانیم با توجه به ماجراجویی‎های او بگوییم خواه می‎خواهد شرکت تسلا، SpaceX, the Hyperloop یا حفر تونل زیرزمینی برای کمک مشکل ترافیک باشد. به همین دلیل است که آخرین تلاش‎ها و افکار او واقعا جای تعجب ندارند.

نشریه‎ی وال‎استریت جورنال گزارشی منتشر و طی آن می‎گوید ماسک شرکت جدیدی به اسم Neuralink افتتاح کرده است. هنوز تاییدیه یا اظهارنظر رسمی از سوی الون ماسک دال بر وجود چنین شرکتی شنیده نشده و تنها “افراد آشنا با این قضیه” این خبر را مطرح کرده‎اند، ولی Max Hodak فردی که بنیان‎گذار Transcriptic است ادعا می‎کند این شرکت واقعی بوده و Musk در آن نقش دارد.

شاید هدف شرکت Neuralink برای شما مهم باشد. در واقع آن‎ها در حال بررسی احتمال اتصال مغز انسان به کامپیوترها با استفاده از فناوری “بند عصبی” هستند. هدف در پایان این است که شاید روزی قادر به آپلود یا دانلود اندیشه‎ها از مغز ما به داخل کامپیوترها و برعکس باشیم، درست همانند با فیلم ماتریکس، تا روزی یادگیری چیزی جدید به سادگی دانلود آن داخل ذهن‎ ما شود.

براساس گفته‎ی وب‎سایت Verge، ماسک چندین مرتبه به این قضیه اشاره کرده است. در حدود 6 ما قبل او در شهر دبی طی گفتگویی اعلام کرد “با گذشت زمان من فکر می‎کنم شاهد ادغام نزدیک‎تر هوش زیستی و هوش دیجیتالی باشیم.” او در ادامه‎ی صحبت‎های خود افزود “تا حد زیادی این قضیه در رابطه با پهناباند، سرعت اتصال بین مغز ما و نسخه‎ی دیجیتالی‎مان و به خصوص خروجی است.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال