گرمای شدید هوا باعث از کارافتادن دیش های استارلینک می‌شوند

روز گذشته یکی از کاربران سرویس اینترنت استارلینک در آریزونای آمریکا اعلام کرد در پی گرم شدن بیش از حد هوا حدود ۷ ساعت دچار قطعی اینترنت شده است. پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد به دلیل گرمی هوا و داغ شدن دیش ماهواره دچار مشکل در عملکرد مطلوب شده و خاموش میشوند. به […]

روز گذشته یکی از کاربران سرویس اینترنت استارلینک در آریزونای آمریکا اعلام کرد در پی گرم شدن بیش از حد هوا حدود ۷ ساعت دچار قطعی اینترنت شده است. پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد به دلیل گرمی هوا و داغ شدن دیش ماهواره دچار مشکل در عملکرد مطلوب شده و خاموش میشوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس پس از برقراری سرویس اینترنت استارلینک به دنبال افزایش سرعت اینترنت از طریق این فناوری به یک گیگابیت بر ثانیه بوده است. اما گزارش کاربر اخیر نشان می‌دهد این شرکت در ابتدا باید عملکرد دیش های خود را مورد بررسی قرار دهد. طی گزارش اخیر دمای ۵۰ درجه سانتی گراد باعث از کار افتادن دیش ها شده و آنها دچار خاموشی حرارتی می شوند.

کاربر اینترنت ماهواره ای استارلینک به نام مارتین که گزارش مشکل گرم شدن دیش ها را منتقل کرده بود اعلام کرد در زمان قطعی اینترنت پیامهای خطایی مانند “آفلاین، خاموش شدن حرارتی،” “دیش بیش از حد گرم” و “وصل شدن دوباره اینترنت استارلین پس از خشک شدن” را دریافت کرد. سپس موارد فوق را باشرکت استارلینک در میان گذاشت و متوجه شد دمای ۵۰ درجه سانتیگراد باعث خاموش شدن ددیش ها می شود. البته کاربر مورد نظر تلاش کرده تا با ریختن آب روی دیش را خنک کند اما تنها به صورت موقت مشکل حل شده و مجدد آنها دچار خاموش‌شدن حرارتی می شدند.

البته شرکت اسپیس ایکس نیز پیش از این اعلام کرده بود که کارآیی دیش ها در دمای منفی ۳۰ درجه تا ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. فعلا سرویس استارلینک در مرحله آزمایش و در نسخه بتا قرار دارد و به کاربران نیز اطلاع رسانی شده که امکان قطع شدن این سرویس تا زمان استقرار کامل صورت فلکی ماهواره ای ممکن خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال