معاینه چشم ابتلا به فشار خون بالا را نشان می دهد

تشخیص بیماری فشار خون پیش از شروع علائم آن از طریق معاینه چشم امکان پذیر خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان معتقدند اولین علائم ابتلا به بیماری فشار خون از طریق معاینه چشم قابل تشخیص خواهد بود. در واقع چشم ها اولین جایی از بدن محسوب می شوند که علائم فشار خون […]

تشخیص بیماری فشار خون پیش از شروع علائم آن از طریق معاینه چشم امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان معتقدند اولین علائم ابتلا به بیماری فشار خون از طریق معاینه چشم قابل تشخیص خواهد بود. در واقع چشم ها اولین جایی از بدن محسوب می شوند که علائم فشار خون بالا در آن تشخیص داده میشود. در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری فشار خون بالا هستند در حالی که تنها نیمی از آنها از بیماری خود آگاهی دارند.

 در حال حاضر به دلیل عدم وجود علائم و نشانه های هشدار در مورد این بیماری به آن قاتل خاموش نیز می گویند. این بیماری به یکباره در فرد ایجاد نخواهد شد بلکه سبک زندگی ناسالم و رژیم غذایی نامناسب، کمبود فعالیت فیزیکی از عوامل خطر ابتلا به این بیماری محسوب می شود.

 این بیماری در صورت عدم کنترل به بیماری های قلبی، سکته مغزی، بیماری های کلیوی و بیماری های چشمی نیز تبدیل خواهد شد. به همین دلیل تشخیص زودهنگام می تواند بسیار موثر باشد. هم اکنون تنها راه تشخیص این بیماری اندازه گیری فشار خون افراد است اما به گفته محققان چشم پزشک می تواند علائم فشار خون بالا را پیش از هر پزشک دیگری تشخیص دهد. در این بین معاینه چشم یا گرفتن عکس از شبکیه امکان بررسی رگ های کوچک داخل چشم را به وجود می آورد. این رگها به افزایش فشار خون بدن بسیار حساس بوده در صورت آسیب باعث کاهش بینایی خواهد شد. علاوه بر آن فشار خون باعث جمع شدن مایع در زیر شبکه نیز می شود که در نهایت زوال چشم و سلامت آن را به دنبال خواهد داشت. رگ های خونی می تواند از وضعیت فشارخون بیمار نیز اطلاع دهد. با تهیه عکس از شبکیه ی چشم علائم فشار خون بالا به صورت نواحی قرمز رنگ که در اثر نشت خون در چشم ایجاد شده است تشخیص داده میشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال