روش محاسبه قبض‌های تلفن ثابت

در گذشته در قبض‌های تلفن برای استان‌ها و شهرهای مختلف تعرفه‌های مجزا در نظر گرفته می‌شد اما این رو دیگر منسوخ شده و با اجرای طرح هم‌کدسازی شماره‌ها تعرفه‌های جدیدی اعمال شده است. کلیه مکالمات ثابت به ثابت درون استانی با یک تعرفه واحد و تمامی مکالمات بین استانی نیز تنها با یک تعرفه محاسبه […]

در گذشته در قبض‌های تلفن برای استان‌ها و شهرهای مختلف تعرفه‌های مجزا در نظر گرفته می‌شد اما این رو دیگر منسوخ شده و با اجرای طرح هم‌کدسازی شماره‌ها تعرفه‌های جدیدی اعمال شده است.

کلیه مکالمات ثابت به ثابت درون استانی با یک تعرفه واحد و تمامی مکالمات بین استانی نیز تنها با یک تعرفه محاسبه خواهند شد.

هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی ۴۵ ریال، هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی ۳۳۰ ریال و هر دقیقه مکالمه ثابت به همراه معادل ۶۲۵ ریال در قبوض محاسبه می‌شوند.

محاسبه کارکرد مشترکان برای تمامی مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه براساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر ۳۰ ثانیه به نیم دقیقه گرد و محاسبه می‌شود.

محاسبه آبونمان نیز بر اساس کارکرد خط صورت می‌گیرد. در مجموع چند سطع تعرفه‌ای به عنوان آبونمان ثابت در نظر گرفته شده که در این زمینه حتی اگر مشترک هیچگونه استفاده‌ای از تلفن خود نداشته باشد هم این ارقام لحاظ می‌شود.

مبلغ آبونمان ثابت برای شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز و شیراز ماهیانه معادل ۳۶۰۰ ریال، در سایر شهرهای مرکز استان معادل ۳۰۰۰ ریال، در شهرهای مختلف غیر از مراکز استان معادل ۲۱۰۰ ریال و در بخش‌ها و روستاها نیز معادل ۱۰۰۰ ریالی می‌باشد.

آبونمان متغیر نیز بر اساس کارکرد خط در نظر گرفته می‌شود که در این خصوص در صورتی که کارکرد خط در شهرهای بزرگ اشاره شده تا ۱۰۰۰ تومان باشد آبونمان متغیر معادل ۲۴۰۰ ریال، در مراکز استانی معادل ۲۰۰۰ ریال، در شهرهای مختلف ۱۹۰۰ ریال و در روستاها رایگان تلقی می‌شود.

در کارکردهای بین هزار تا ۱۰ هزار تومان نیز این رقم برای شهرهای بزرگ ۵۴۰۰ ریال، مراکز استان‌ها ۵۰۰۰ ریال، سایر شهرها ۳۹۰۰ ریال و برای روستاها بدون هزینه لحاظ می‌شود. همچنین در صورتی که کارکرد خط بیش از ۱۰ هزار تومان باشد، آبونمان متغیر برای شهرهای بزرگ معادل ۸۴۰۰ ریال، برای مراکز استانی به نرخ ۷۰۰۰ ریال و برای سایر شهرها ۴۹۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

علاوه بر آچه گفته شد، مخابرات مجاز است رقمی را به عنوان حداقل کارکرد برای تمامی خطوط تلفن ثابت لحاظ کند.‌ حداقل کارکرد هر خط تلفن ثابت در روستاها به صورت ماهانه به میزان ۲۰۰ دقیقه (درون استانی) معادل ۹۰۰۰ ریال و برای سایر مشترکین ۳۳۰ دقیقه (درون استانی) معادل ۱۴۸۵۰ ریال تعیین و محاسبه می‌شود. حتی اگر مشترک هیچگونه استفاده‌ای از خط خود نداشته باشد هم ملزم به پرداخت این رقم در قبض خود خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال