سوزن جراحی انعطاف پذیر می تواند دقت عمل های جراحی را افزایش دهد

پژوهشگران نوعی سوزن جراحی جدید توسعه دادند که با خاصیت انعطاف پذیری می تواند دقت جراحان را در عمل های جراحی افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه لوزان سوئیس، سوزن جراحی پیشرفته ساخته اند که مزایای بیشماری دارد. در برخی موارد جراحان باید مسیر حرکت سوزن در جراحی را […]

پژوهشگران نوعی سوزن جراحی جدید توسعه دادند که با خاصیت انعطاف پذیری می تواند دقت جراحان را در عمل های جراحی افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه لوزان سوئیس، سوزن جراحی پیشرفته ساخته اند که مزایای بیشماری دارد. در برخی موارد جراحان باید مسیر حرکت سوزن در جراحی را طوری تنظیم کنند تا بتوانند به بافت جمع شده دسترسی پیدا کنند و در برخی موارد نیز دسترسی به آن بافت بسیار دشوار می‌شود. به همین دلیل پژوهشگران نوعی سوزن انعطاف پذیر ابداع کردند که می تواند به حل این مشکلات کمک کند.

نوک این سوزن دارای دکمه ای است که آن را کنترل می کند و اجازه می دهد تا جراحی با دقت بالا انجام شود. این دکمه با اصلاح مسیر حرکت، کمک می کند تا سوزن سریعتر به بافت مورد نظر برسد و یا حتی بافت مجاور را بدون دخالت دست بررسی کرد.

چارلز باور از پژوهشگران این پروژه، در مورد این سوزن جراحی جدید می گوید: برخی پزشکان تصور می کنند هر چه سوزن سفت تر باشد، دقت آن نیز بالاتر است. البته استفاده از سوزن سفت برای جراحان راحت تر است. زیرا حرکت آن را بطور دلخواه انجام می دهند.

البته سوزن ساخته شده توسط محققان نیز این نوع سفتی را با خود دارد، اما در صورت نیاز می تواند منحنی شود. این سیستم مکانیکی شامل دو لوله است که در داخل یکدیگر قرار دارند. با زدن دکمه ، دو یا سه بخش از داخل لوله آزاد میشود. این قسمت در جهت دست جراح و سمت مشخص شده حرکت میکند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال